    From: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Mocno OT] - ochrona danych osobowych
    Date: Sun, 7 Jul 2002 10:49:14 +0200

    From: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Sent: 6 lipca 2002 23:24

    > <CIACH>

    > to możesz zrobić samym outlookiem bez firewala - czasami jednak chcę
    wysłać
    > komuś potwierdzenie i wtedy blokowanie firewalem nie jest najwygodniejsze

    nie możesz tego zrobić samym outlookiem - nie mówię o prostym "potwierdzeniu
    przeczytania" bo czy je wysłać outlook zawsze mnie pyta...
    zagraniczny spam-serwer na podstawie pobranych przez ciebie plików i
    obrazków do liście w formacie HTML może stwierdzić czy list pobrałeś czy nie
    w outlooku nie da się tego skutecznie wyłączyć

    poza tym często w listach są inne odwołania po HTTP, na podstawie których
    można stwierdzić czy konto jest aktywne

    a filtrowanie wiadomości już na serwerze jest o tyle przydatne, że kiedy
    spamu jest dużo, to nie tracisz czasu na jego pobieranie na komputer lokalny
    (z tym outlook też średnio sobie radzi)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski