    From: z...@W...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas: zlecenia, was: VW - przeglad zlecen
    Date: 16 Nov 2003 18:07:10 +0100

    > Potestowalem to i wydaje mi sie, ze nie ma to dla tego typu platnosci jak
    > NOM przewagi ponad zlecenie okresowe bez terminarza (tez "edycja"), a nawet
    > jest wiecej klikania. Probowales zlecen okresowych? W czym widzisz przewage
    > terminarza?

    Widzę przewagę/zaletę w nast. punktach:
    1. By uruchomić zlecenie np. do NOM, który (jak przypuszczam) przysyła fakturę
    w różnych terminach i na różne kwoty, wystarczy wykonywać 'Edycję zlecenia' w
    terminarzu dla tych dwóch pól tylko [we wcześniej przygotowanym 'terminarzu'
    dla comiesięcznych płatności np. 0,01zł (lub najlepiej średniej z opłat
    dokonywanych) w dniach 28 (z uwagi na lutego w roku przestępnym)]. Klikań jest
    chyba nie więcej niż dla zlecenia pojedynczego.
    2. Posługując się terminarzem masz gotowy przegląd historyczny dokonanych
    opłat. W Lukasie nie przewidziano wszak opcji filtrowania wg. wierzyciela).
    3. W przypadkach, gdy: będąc w dłuższej delegacji, pobycie za granicą, na
    urlopie, zdarzy Ci się zapomnieć o opłacie, lub nie wiesz kiedy i jak duży
    rachunek przyjdzie, 'system terminarzowy' uchroni Cię od kary umownej za nie
    opłacenie r. w terminie. 'Terminarz' sam wyśle opłatę którą można potraktować
    jako zaliczkę, uwzględnianą w kolejnym r-ku.

    Nie wiem jak często płacisz NOM; w przyp. Tepsy płaci się co miesiąc w
    końcowych dniach, więc 'terminarz' jest jak najbardziej przydatny.

    > Terminarz wydaje mi sie celowy w przypadkach, gdy z gory znamy kilka
    > terminow i kwot, ktore sa nieregularne.

    Niewątpliwie, jest tu wprost nie do przecenienia i chyba dla takich przypadków
    projektant przewidział 'terminarz'. Można go też, jak wyżej podałem, użyć w
    szerszym zastosowaniu.

    > Jesli chodzi o Tepse, to polecam Polecenie Zaplaty, ktore chyba juz dziala w
    > calej Polsce - ja mam wlasnie w Lukasie i dziala bez zarzutu.

    PZ (DD) u nas nie działało wówczas, gdy w Poznaniu już jakiś czas wprowadzono.
    Nie wiem jak jest teraz, ale jeśli się na to zdecyduję, to raczej w VWB (jeśli
    okaże się, że jest to w ich ofercie - na razie testuję możliwości).

    Jeśli zaś chodzi o zlecenia okresowe (stała kwota i dzień miesiąca) to
    oczywiście stosowanie tu terminarza nie miałoby pożytku.

    Pozdrawiam,
    zd.