    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokata OPEN FINANCE - naliczanie
    Date: Sun, 8 Nov 2009 23:27:15 +0100

    "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl> wrote in message
    news:hd7ak8$grh$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam
    >

    > Zalozylem wlasnie lokate w OF - wydaje sie byc póki co najlepsza na
    > rynku - innej nie znalazlem. Nie mniej zastanawia mnie jedno.
    > Przykladowo - w systemie OF podczas wypelniania wniosku wpisujemy 10000
    > zl, na 3 miesiace z np. odnawianiem (bez znaczenia). I system podaje
    > wysokosc odsetek: 143,43 zl. Natomiast ja robia symulace dla tej kwoty
    > przyjalem: 5,65% / 365 dni w roku = 0,02% dziennie. I teraz jesli mamy
    > dzienna kapitalizacje to po jednym dniu mamy 10002 zl a po 90 dniu wg
> [...]

    Licza tak jak trzeba, codziennie zaokraglaja np 2.315 do 2.32 lub 2.314 do
    2.31. Przy krotkim terminie (3-m) nalezy tak dobrac kwote, zeby wystartowac
    z pierwszym korzystnym dla nas zaokragleniem. Im termin dluzszy, tym ma to
    mniejsze znaczenie, gdyz i tak po pewnym czasie wskoczymy na 'gorsze'
    zaokraglanie.