    From: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ktory bank dla mnie?
    Date: Tue, 11 Nov 2003 09:51:47 +0000 (UTC)

    MG <s...@p...edu.pl> napisał(a):

    > Witam
    > Wiem, ze podobne tematy byly poruszane na grupie dosyc czesto -- prosilbym
    > Was jednak o porade, majac na uwadze moja sytuacje:
    Dobrze ,że przedstawiasz swoją sytuację:)

    > 1. Jestem studentem. 2 rok. W-wa.
    Dobrze
    > 2. Nie posiadam wlasnych dochodow.
    Źle
    Na koncie srednio kilkaset zl.
    Dobrze
    > 3. Mam zagwarantowane miesieczne wplaty (staly przelew) w wysokosci 1500zl z
    > konta Mamy :)
    Dobrze;)
    > 4. Za kilka lat przewiduje stale dochody >2500 ;)
    Za kilka lat ,ta kwota może być niwiele warta a i teraz czasy niepewne...
    > 5. Bank musi byc maksymalnie nowoczesny i przyjazny.
    Dostęp przez internet , telefon i wap?
    Co oznacza "przyjazny"?Miłą obsługę czy preferencyjne kredyty?
    Odpada kazdy z
    > kolejkami / czekaniem.

    > 6. W przypadku bankowosci internetowej/telefonicznej NIE CHCE miec
    > przypisanych numerow, ktore musze pamietac a ktorych nie moge samodzielnie
    > wybrac.
    W większości banków pewne numery trzeba niestety pamiętać bo są one nadane
    przez bank
    Np. numer klienta w mBank -- (logujac sie przez internet nie moge
    > zamiast niego podac numeru karty, ktora jednoznacznie mnie identyfikuje).
    A zdajesz sobie sprawę ,że gdy ktoś pozna numer karty to może wtedy
    zablokować dostęp do konta???

    > Nie lubie tez, gdy nie moge zmienic sobie PIN'u.
    W wielu bankach można
    > 7. Jesli zamawiam np. nowa karte -- chce ja miec najwyzej za kilka dni (nie
    > tygodni).
    Mam nadzieję,żę roboczych?
    > 8. Bardzo wskazana wirtualna karta Visa/Mastercard, ktora na 100% zadziala w
    > zagranicznych sklepach internetowych (mBank'owa nie dziala -- wiecej
    > ponizej)
    A zwykła to nie może być?

    > Do tej pory mialem stycznosc z dwoma bankami :
    >
    > Citibank:
    > Dobry, ale stosunkowo drogi. Zatrudniaja agentow ktorzy potrafia zadzwonic i
    > probowac wcisnac cos, co jest calkowicie niepotrzebne.
    Racja
    Kiedys niechcacy
    > zalogowalem sie w Citiphone pod numerem karty mojej Mamy -- facet z ktorym
    > rozmawialem BARDZO sie zirytowal -- podniosl glos na mnie!
    Ja akurat się temu nie dziwię.Na jego miejscu zablokowałbym dostęp do takiego
    konta!!!BEZPIECZEŃSTWO JEST BARDZO WAŻNE!!!

> [...]
    > miec wszystko na siebie i znajomi namowili mnie na ...
    >
    > mBank:
    > Zenada. Chcialem miec Visa Classic/Mastercard i na stronie znalazlem
    > "Wirtualna karte Visa". Poprzednio mialem VC jako dodatkowa w Citi i
    > uzywalem jej do platnosci internetowych za granica -- zapewnili mnie, ze
    > karta wirtualna bedzie miala taka sama funkcjonalnosc jak "Visa Classic".
    > Kiedy do mnie dotarla, okazalo sie ze jest "MO/TO transactions only" (tak mi
    > powiedzial Pan na mCzat) i nie zaplace nia tam, gdzie potrzebowalem.
    Polecam http://www.cafe.mbank.com.pl/delfin/nn/m2b.html
    Dziala
    > tylko w wybranych sklepach. Na stronie zadnego info o tym.
    Naprawdę???
    > Od tygodnia czekam na nowa "Liste hasel jednorazowych" -- IMHO takie rzeczy
    > powinni priorytetowo traktowac.
    A widać ją już w serwisie transakcyjnym??
    > PIN'u nie moge zmienic,
    W nowych kartach debetowych można , w kredytowych też:)
    numer klienta musze pamietac (zamiast numeru
    > karty)
    W banku nie dostaniesz "złotego numeru klienta" np.11 11 11 11
    -- generalnie mBank mnie wkurza...
    Mnie czasem też:)

    > Na dodatek wlasnie moja karta przestala dzialac (rozmagnesowala sie, czy
    > cos??)
    A może jakaś awaria była? i karta jest dobra.
    -- zeby dostac nowa, musze wyslac UMOWE.
    KAŻDY BANK WYMAGA PODPISANIA UMOWY
    Za TYDZIEN mam do nich
    > zadzwonic, to mi wysla wtedy!
    >
    > Zastanawiam sie nad MultiBank.
    Ma niewątpliwą przewagę nad mBankiem z tego względu ,że posiada placówki i
    pewne sprawy szybciej/łatwiej można załatwić niz przez telefon.
    Jaki bank doradzilibyscie latwoirytujacemu
    > sie studentowi ? :)
    Niema takiego banku . No może pakiet platynowy w Fortisie:))

    A poważnie :
    MultiBank
    Inteligo
    VWbankdirect
    Opanowanie i spokój w kontaktach z bankiem.

    > Z gory dzieki!

    Proszę bardzo
    Pozdrawiam
    Marcin