    From: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt - komplikacje, HELP [dlugie]
    Date: Tue, 5 Nov 2002 10:57:17 +0100

    "Van GoGush" <G...@p...onet.pl> wrote in message
    news:aq83l0$5u0$1@news.tpi.pl...
    > Dla wyjaśnienia dodam iż od momentu zerwania zaręczyn stosunki są raczej
    > ..... w zasadzie to ich nie ma (nie musze chyba wyjasniac dlaczego ;) )
    > O sprzedazy raczej nie moze byc mowy poniewaz druga strona (druga polowa)
    > nie bedzie tym zainteresowana (korzysta z nich caly czas).

    przypuszczam, że keidy pojawi się monit z banku, jakieś "stosunki" się
    pojawią
    no chyba, że poręczycielowi zupełnie nie zależy na opini "bankowej" oraz na
    interwencji komornika na jej wynagrodzeniu i majątku

    > Czy jesli poreczyciel zostanie obciazony caloscia kredytu (w przypadku
    braku
    > mozliwosci splaty kredytu, no do wyjasnienia co moga zrobic z samochodem)
    > poreczyciel tylko z powodztwa cywilnego moze dochodzic zwrotu ?

    obawiam się, że tutaj może zadziałać już tylko przypadek
    jeśli samochód zostanie spłacony i ktoś wpadnie na pomysł, aby go zająć na
    poczet długów to może się tak stać

    jeśli nie zostanie spłacony, a bank w którym jest dług będzie chciał go
    zająć to może opisać sytuację kredytodawcy na samochód i mogą być problemy

    jeśli samochód nie zostanie spłacony i w GE nie będzie się nikomu chciało
    zbyt dużo robić w celu odzyskania 2000 zł to myślę, że może być tylko
    "straszenie" i ewentualne ściąganie z wynagrodzenia

    ewentualnie może przyjść firma dokonująca windykacji "przedsądowej" i
    używając jedynie jej znanych środków spowodować szybką sprzedaż jakiejś
    ruchomości i zwrot długów

    ale to już tylko przypuszczenia i trudno powiedzieć jak naprawdę potoczy się
    sytuacja

    podstawą jest pismo do banku ze szczegółowym opisem sytuacji

    poza tym, skoro głównym kredytobiorca jest nabywcą mebli i ich nie używa to
    przecież może się domagać spłaty ich wartości ?
    no chyba, że po prostu został "okradziony" :)
    może dochodzić praw w sądzie

    ciekawy jestem w jakiej formie został zaciągnięty kredyt ? chyba nie była to
    pożyczka celowa zabezpieczona wartością kupowanego przedmiotu ?:)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski