    From: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt Hipoteczny - przelew wierzytelnosci - pytanie
    Date: Wed, 17 Nov 2010 18:13:53 +0100

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 08:00:09 -0800 (PST), "Marcin K." <k...@g...com>
    wklepał(-a):

    >Wygrzebałem umowę i oświadczenie spółdzielni w są tam takie zapisy:
    >
    >w umowie: Cedent oświadcza, że (...) przelewa na rzecz banku swoją
    >przyszłą wierzytelność przypadającą od Spółdzielni (...) która to
    >wierzytelność powstanie w przypadku rozwiązania tej umowy /tej czyli
    >umowy mojej ze SM na wybudowanie mieszkania/
    >
    >w oświadczeniu SM: Oświadczamy, że wierzytelność powstanie w przypadku
    >rozwiązania umowy nr (...) zawartej przez nas z Cedentem. O
    >rozwiązaniu powyższej umowy zobowiązujemy się niezwłocznie powiadomić
    >bank.

> [...]

    Taka umowa dotyczy sytuacji, gdy umowa zostanie rozwiązana przed odebraniem
    mieszkania (podpisaniem aktu notarialnego). Bank zabezpiecza się tym samym przed
    utratą kasy, którą wypłacił na poczet mieszkania, którego kredytobiorca
    ostatecznie nie kupił i nie został jego właścicielem (czyli brak jest
    zabezpieczenia kredytu).

    --
    Sławomir Szyszło