    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 3 Nov 2019 01:06:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Konto w CLP/peso nie-w chile
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 2 listopada 2019 22:11:14 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
    (wznawiane nie były nigdy). Teraz jest karta wielowalutowa - bez kosztów
    przewalutowania gdy masz daną walutę (ale peso chile nie ma),

    > W sensie wielowalutowa
    > https://www.getinbank.pl/klienci-indywidualni/karty/
    usluga-wielowalutowa.html?
    > Ale tutaj konto w PLN też jest podpiete na stałe. W Pekao widzę, że
    > podobnie domyślnie spada na konto PLN.

    "Usługa wielowalutowa" to tylko dodatek - pozwala płacić bezpośrednio w kilku
    walutach - wtedy koszty przewalutowania są zerowe.
    Ale visa z getout i mc z żubra przewalutowują po kursie MC na PLN bez żadnych
    dodatkowych prowizji.

    > Generalnie o ile widzę plusy kart wielowalutowych dla Polaków
    > podróżujacych po Europie o tyle w moim przypadku toto generuje tylko
    > upierdliwość :|

    Cóż, Polacy - a to oni zwykle mają konta w polskich bankach - zarabiają zwykle w
    złotówkach ;> I tak masz dobrze, że chociaż trafił się alior i jego karty dolarowe -
    inaczej to już musiałbyś te $ wymieniać na PLN lub EUR - albo załatwić sobie kartę z
    banku USAńczyków.

    MC - jeśli tak, obciąża konto w euro po kursie MC

    > No właśnie, ale jak w Aliorze mam tylko konto USD i PLN, i mam środki
    > tylko na koncie USD to poleci przez EUR, czyli mimo wszystko podwójne
    > przewalutowanie (CLP -> EUR -> USD z konta)?

    Nie, nie - po pierwsze, jeśli nie masz konta w EUR, to tej nowej karty wielowalutowej
    nie dostaniesz - zamawia się ją do konta w EUR, w miejsce (trzeba zastrzec) "starej"
    karty EUR.

    A jakbyś miał konta USD,EUR i PLN i chciał zapłacić w peso, to:
    - płacąc kartą dolarową (dopóki masz, nowej już nie dostaniesz pójdzie po kursie MC z
    konta $, o ile są wystarczające środki, inaczej odrzucenie,
    - płacąc wielowalutową pójdzie po kursie MC z konta EUR, o ile są środki - jak nie
    ma, to ew. po kursie aliora z konta PLN - a jak brak PLN to odrzucenie, nawet jeśli
    masz mnóstwo $.

    > Wychodzi troche lepiej (trzeba wciąż pod uwagę że sprawdzam w weekendowy
    > wieczór):
    >
    > 1000USD -> 890,79EUR (1 EUR = 1,1226 USD )
    >
    > 1000USD -> 3782,70PLN (1 USD = 3,7827 PLN ) -> 879,21EUR (1 EUR = 4,3024
    > PLN )

    Nie no, jednak sporo - ponad 1% - lepiej.