    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 2 Nov 2019 04:27:44 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Konto w CLP/peso nie-w chile
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 listopada 2019 22:25:17 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:
    > On 01/11/2019 18:33, Dawid Rutkowski wro/te:

    > Hm, curve do każdej transakcji dodaje 1%?

    Do każdej na pewno nie.
    Dokładnie nie wiem, bo mieszali z tym, więc póki nie potrzebuję, to się na pamięć nie
    uczę.
    Teraz jest chyba tak, że jest miesięczny limit, dk którego dostajesz kursy forex,
    powyżej tej granicy +2%.
    A bywało, że np. poza godzinami pracy giełd +2%.

    niemiecki bank, który świadczy usługi w Polsce, konto zakładasz przez komórę, 100%
    darmowe.

    > W Chile jeszcze się z DCC nie spotkałem...

    To miło. W PL testowałem - tam gdzue curve ma DCC, N26 nie ma.
    A najciekawsze jest DCC dla wielowalutowej kantoru aliora w vankomatach santander i
    ing (a w innych nie ma).

    (wznawiane nie były nigdy). Teraz jest karta wielowalutowa - bez kosztów
    przewalutowania gdy masz daną walutę (ale peso chile nie ma),

    > Hmm, *wydaje* mi się, że wcześniej dostałem wznowienie, ale ważność
    > aktualnej karty kończy się wnet i w sumie zastanawiam się jak to ugryźć.
    > Chociaż teraz przerzuciłem się głównie na płacenie kartą USD z tmub -
    > AFAIR podobnie korzystnie jak alior.

    Pewnie jak utrzymają warunki to będzie najlepsza dla kogoś, kto zarabia w $.
    Są jeszcze visa z getoutu i mc z żubra - przewalutiwanie na złotówki po kursach
    visa/mc.

    > Hmm, jesteś pewien, że idzie przez euro? Nawet jak ktos ma USD na koncie
    > (przychody w USD)? To byłoby trochę... nieciekawe (konto w USD i szłoby
    > przewalutowanie przez EUR zeby zapłacić w CLP?!). Czyli tym bardziej
    > zostanie tylko karta tmub...

    Nie tak.
    Jak płacisz kartą wielowalutową:
    1) jeśli masz wystarczające środki w walucie płatności (w tym PLN) to bierze z konta
    w tej walucie,
    2) jak nie, to sprawdza, czy jest wystarczająco dużo euro na płatność po kursie MC -
    jeśli tak, obciąża konto w euro po kursie MC
    3) jak nie, to sprawdza, czy jest wystarczająco dużo złotówek po kursie aliora - i tu
    jest pułapka,
    4) jak nie to odrzuca płatność.

    Ew. sprawdź w kantorze aliora kurs pary $-> euro, czy wyjdzie taniej niż podwójna
    wymiana via PLN.