eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKollaps finansow Panstwa [6] teoria zysku pienieznego - fikcja w ujeciu globalnym. › Re: Kollaps finansow Panstwa [6] teoria zysku pienieznego - fikcja w ujeciu globalnym.
    From: <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kollaps finansow Panstwa [6] teoria zysku pienieznego - fikcja w ujeciu
    globalnym.
    Date: 16 Jul 2002 10:14:43 +0200

    > Ja napisałem, że zysk netto w gospodarce traktowanej jako całość jest równy
    > ZERO.
    Nie rozumiem, to nie jest przeciez tak, ze jak któś zyskuje to ktos traci
    Jeśli firma ma zysk to nie znaczy, ze inna firma w tym momencie stratę.
    Firmy wytwarzają!!! Przez co osiagają zysk i ten zysk globalnie wcale nie jest
    równy zero.

    > Oczywiście pod warunkiem, że Bank Centralny nie drukuje pieniędzy.
    A dlaczego niby Bank Centralny nie ma drukować pieniędzy???
    Każdy BC na świecie drukuje pieniadze.
    Bo musi!!!! Jeśli firmy wytwarzaja na rynek nowe dobra to musi pojawic się
    nowa ilość pieniądza która będzie miała odzwierciedlenie w tym towarze.
    Ważne jest tylko to aby BC nie drukował pieniądza bez pokrycia i w nadmiarze.
    I tyle.

    Janek