    From: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kiedy waluty zaczną drożeć ?
    Date: Fri, 4 Feb 2005 17:26:42 +0100

    "CODI" <codico@_usun_co_trzeba_poczta.onet.pl> wrote in message
    news:ctvu44$3po$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No cóz mój bank udziela mi kredyt zgodnie z kursem w dniu uruchomienia.
    > Więc i tak nie mam na to wiekszegpo wpływu.
    > Miałem jedynie nadzieję na jakiś trend :)

    Jackowi chodziło o to, że mogłeś sobie zminimalizować ryzyko wykupując
    odpowiedni instrument finansowy - rodzaj "zakładu" o to, że w dniu
    przeliczenia kredytu kurs będzie dla ciebie korzystny (albo, innym i słowy,
    rodzaj polisy ubezpieczeniowej). W razie, gdyby nie był korzystny, to druga
    strona transakcji wypłaca ci rekompensatę, jeśli zaś będzie korzystny - to
    ty dzielisz się zyskiem. Tak czy siak - jesteś do przodu. Pewnikiem coś
    namieszałem w szczegółach, ale tyle zdołałem zrozumieć z wypowiedzi Jacka,
    który nie pierwszy raz raczy nas raczyć mową "klonów" :))). Tego rodzaju
    transakcje stosują rutynowo duże podmioty finansowe dla zabezpieczenia się
    przed ryzykiem kursowym, ale teoretycznie maluczcy też mogą.

    T.