    From: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta płatnicza do zakupów w internecie
    Date: Thu, 01 Mar 2007 10:27:50 +0100

    Wojciech Nawara wrote:

    > Potwierdzam. Ryanair rozróżnia VE od pozostałych, albo raczej każe sobie
    > rozróżnić. W przypadku wpisania numeru VC i zaznaczeniu "VE" - odrzuca.
    > W momencie wpisania numeru VE Inteligo i zaznaczenia "VE" - przyjmuje i
    > nie dolicza dodatkowej opłaty za płatność kartą. Jak się zachowa system
    > po wpisaniu numeru VE i wybraniu "VC" - nie sprawdzałem. :-)

    O ile pamiętam kiedyś kombinowałem i nie chciał przyjąć ale pewności nie
    ma, bo kart teraz na rynku jest oporowo najróżniejszych, więc może jakaś
    kombinacja zadziała ;)
    Mnie dziwi to, że nikt się do nich jeszcze nie doczepił za te dodatkowe
    opłaty bo z tego co wiadomo opłaty kartami są niby bezpłatne. Skoro tak
    jak kiedyś słyszałem jest to zabezpieczenie transakcji (pewny serwer,
    łącze, DNSy itd itp marketingowe bełkoty) to dlaczego jeżeli kupuje dwa
    lub więcej biletów płacę za każdy z osobna skoro transakcja jest jedna
    na jedną kwotę? Mamią ludzi biletami za 9pln albo 0,01euro a z
    dodatkowych opłat za lotnisko/bagaż/kartę/jakieś ubezpieczenia wychodzi
    minimalnie drugie tyle a przeważnie dużo lepiej.
    Tanie linie lotnicze są naocznym przekładem tych "bezpłatnych płatności
    bezgotówkowych" kartami :)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski