    From: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK - na czym bank zarabia?
    Date: Tue, 27 Aug 2002 08:13:48 +0000 (UTC)

    Karol Żwiruk <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > nie wszyscy użytkownicy KK to tacy zaawansowani userzy jak Ty.
    > Karta oplaca się wtedy gdy spłacasz wszystko w grace-periodzie, bo jak
    > prezekroczysz choćby o dzień - to masz kredycik na 37% (Citek) (i to nie
    > przez jeden dzień - ale od momentu zakupu!)- to w porównaniu do lini
    > kredytowych w bankach (13-16%) niezłe zdzierstwo.
    > Bank zarabia także na transakcjach wykonanych przez Ciebie, dostaje jakiś %
    > od tych 2-3% który musi uiścić merczant. Ale generalnie zarabianie na
    > kredytówce polega na udzieleniu "silnie" oprocentowanego kredytu (dlatego
> [...]
    Czyli jak zuwazyl Twoj przedpiszca bank zarabia jednak na odsetkach "karnych"
    od mniej rozgarnietych uzytkownikow. Tez sie kiedys zastanawialem nad tym
    faktem i w sumie tylko takie rozwiazanie przyszlo mi do glowy. Niestety nie
    mam zadnych statystycznych danych uzytkownikow KK zeby to potwierdzic...

    Pozdrawiam
    Klaus