  • Data: 2005-10-15 09:48:59
    Temat: Re: Jaki bank do przelewów z potwierdzeniami?
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > OK. Dzięki wszystkim za wyprowadzenie z błędu.
    >
    > "Wydruk komputerowy potwierdzający dokonanie zapłaty za pośrednictwem
    > konta internetowego, może być uznany za dowód zapłaty." - nic nie napisali
    > o tym czy to ma być wydruk wygenerowany przez bank (opcja drukuj w mBanku)
    > czy też może to być wydruk screen'a z systemu transakcyjnego (w Lukasie
    > nie ma chyba możliwości wydrukowania samemu potwierdzenia). Jak byście to
    > zinterpretowali?

    Jeśli wydruk będzie zawierał wszystkie dane, jakie niezbędne są na fakturze
    bankowej, to IMHO nikt z US nie będzie się doczepiał.
    Jakie to dane? Prawo to reguluje, a ściślej rozporządzenie MF
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/0798.htm
    § 20. Za fakturę uznaje się również:
    3) dokumenty dotyczące usług bankowych i ubezpieczeniowych zwolnionych od
    podatku, jeżeli zawierają co najmniej następujące dane:
    a) określenie usługodawcy i usługobiorcy,
    b) numer kolejny i datę ich wystawienia,
    c) nazwę usługi,
    d) kwotę, której dotyczy dokument;
    (nie wspomina się o pieczątkach, podpisach, NIP, PKWIU)
    mBankowy wydruk zawiera te wszystkie dane, także numer kolejny dokumentu
    księgowego banku. Dla Ciebie nie zawsze będzie to kolejny, ale to oczywiste,
    bo bank nie udostępnia dokumentów służących tylko jemu, a zbędnych dla
    klienta. W każdym bądź razie jest to kolejny numer wystawcy. Skoro taki
    dokument jest zaksięgowany w banku, to już raczej nie będzie podstaw by go
    podważyć.
    Ponad to wydruk takiej faktury z tymi wyżej wymienionymi informacjami może
    być bezpośrednio księgowany w Twojej dokumentacji księgowej bez udziału
    dowodów wewnętrznych. Oczywiście odnosi się to do opłat za przelewy i
    kapitalizacji odsetek, które to są kosztem prowadzenia działalności
    gospodarczej (w przypadku mBanku). Nie wiem jak jest w Lukasie, ale chyba
    nie odważyłbym się na wydruki ekranu, gdyż one nie są dokumentami księgowymi
    banku. Bank nie będzie zobowiązany do potwierdzenia takiego 'dokumentu'.
    Wolę dmuchać na zimne :-)

    Pozdr.
    K.K.