    From: "AMRA" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak wplacac pieniadze w mBanku?
    Date: Sun, 20 Jan 2002 22:44:48 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179017154.chello.pl

    > troche dziwne, w swietle tego, ze ktos znajomy przedstawial mi polaczenie
    bz z wbk,
    > ze zrobily to, bo same sa za slabe. Jaki interes mialoby BRE w byciu
    udzialowcem dwoch
    > konkurencyjnych bankow ?

    BZ i WBK mialy tego samego irlandzkiego inwestora dlatego polaczyly sie
    (uzupelnijac siec placowek przy okazji).
    BRE mialoby taki interes, ze zdywersyfikowalo swoja dzialalnosc. Oba banki
    beda wprowadzone na gielde (przyplyw kapitalu), natomiast moga te banki
    kierowac swoja oferte do roznych segmentow rynku. Tak jak np. fortis Bank
    jest male przedsiebiorstwa + bogaci uzytkownicy, tak Multibank moze byc
    bogaci uzytkownicy, firmy, a mBank dla drobnicy.
    To, ze mBank polaczy sie z BCz nie znaczy, ze musi miec placowki -= przeciez
    wlasnie one moga... zostac sprzedane Multibankowi :D
    Podobnie przeceiz dzialaja wszystkie wielkie firmy z branzy FMCG - zobacz na
    pasty do zebow, proszki do prania, kawe, herbate, batony, szampony i co tam
    wymyslisz.
    Jeden producent, kilka brandow.

    --

    ------