eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak otrzymać (albo nie) kk - czyli przedziwna polityka banków [długie] › Re: Jak otrzymać (albo nie) kk - czyli przedziwna polityka banków [długie]
  • Data: 2007-06-27 14:35:27
    Temat: Re: Jak otrzymać (albo nie) kk - czyli przedziwna polityka banków [długie]
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:f5trcg$40n$1@inews.gazeta.pl...

    > To ma być karta kredytowa Mastercard.
    > A możesz coś więcej napisać o tej badziewności? Bo to może istotne być,
    > zwłaszcza za granicą.

    HSBC w PL ma tylko Mastercardy, ale miał plany wydawania karty pod własną
    marką. Jednak z tego co wiem te plany od 2 lat nadal sa tylko planami, a
    karta którą dostaniesz to będzie karta Ikea (dwa wzory plastiku do wyboru).

    Co do badziewności:
    - brak podglądu przez internet, co dla mnie wyklucza produkt do normalnych
    zastosowań;
    - marża 1% przy transakcjach zagranicznych w każdej walucie (w ING 0%, w
    BZWBK 0% dla waluty rozliczeniowej);
    - kursy mi nie znane, bo nie testowałem;
    - brak zwolnienia z opłaty w kolejnych latach za obroty.

    Co do zalet:
    - bezprowizyjne przelewy z karty (15,9% pierwsze 6 miesiecy, później
    21,9%) - tutaj jednak na głowe bije to Mille (9,9% zawsze) lub BZWBK (3 zł)
    a także Rajfi (od 18% do 22%).

    Jeśli wnioskowałas o minimalny limit, to dostaniesz zapewne 2,5k. Nie wiem
    na ile taki limit może być przydatny za granicą, wydaje mi się mało
    przydatny.

    marekz