  • Date: Tue, 18 Oct 2005 08:37:02 +0200
    From: Tomasz Lisowski <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak najkorzystniej uzyskać GBP?

    Grzegorz_404 wrote:
    > Przechodziłem obok i zauważyłem, że kryjący się pod kryptonimem Tomasz

    > Niekoniecznie najkorzystniejszy, ale najwygodniejszy: to wariant 1 (nie ma z
    > tym problemów) plus wariant 4 - można też płacić euro (nie wszędzie, ale
    > możliwe).

    Dzięki za dotychczasowe opinie.

    Jasne, że kwota jest "stosunkowo" niewielka - w sumie interesowała mnie
    generalna tendencja. Od znajomego (był w Anglii w listopadzie 2004)
    słyszałem bowiem o wyjątkowo niekorzystnych kursach wymiany EUR na GBP w
    Anglii, co sprawiło, że zacząłem się zastanawiać nad innymi sposobami
    zdobycia GBP na ten wyjazd.

    Wymiana EUR na GBP w Anglii jest oczywiście najwygodniejsza, ale być
    może nie najkorzystniejsza. Poszukując w Internecie kursów wymiany,
    które miałyby zastosowanie w czasie wymiany EUR na GBP w Anglii,
    natrafiałem wyłącznie na strony z kursami wymiany Forex (co raczej nie
    dotyczy wymiany drobnicy) tym podobne.

    Nie mam pojęcia, jak w Anglii funkcjonują "exchange offices" (jakby
    nasze kantory) - czy mają indywidualne kursy istotnie różniące się od
    tych oficjalnych, które znalazłem, czy też są z nimi zgodne. Brak tych
    informacji skłonił mnie do poszukiwania informacji na grupie. Liczę na
    to, że znajdą się tu osoby, które niedawno były w Anglii i przerabiały
    ten problem.

    Pozdrawiam
    Tomek