    From: A_Zet <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Faktura z terminem platnosci 1.05.2004
    Date: Wed, 21 Apr 2004 13:04:44 +0200

    Dnia Wed, 21 Apr 2004 12:21:42 +0200, jureq
    <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał(a):

    >Termin zapłaty z soboty przesuwa się na poniedziałek tylko w wypadku
    >wpłat ZUS i podatków, a nie w prawie cywilnym

    Mylisz sie, ach mylisz... Bo termin platnosci to jedno, a umowne dni,
    ktore moga/musza uplynac od dnia wystawienia faktury - to drugie
    zagadnienie. Sprzedawca nie spelnil po prostu drugiego, umownego
    warunku, wiec moze co najwyzej rznac glupa a nie skladac na karb
    klienta troske o wlasna kieszen. Co wiecej, ten drugi warunek czyli
    dzien zaplaty wynika b e z p o s r e d n i o z warunku pierwszego.
    Po prostu, wszystkie tego rodzaju umowy maja domyslny termin
    platnosci dni czternascie; skoro wiadomo, ze sprzedawca 'niby' terminu
    dotrzymal, to i platnik moze go tez 'niby' dotrzymac.

    Do tanca trzeba dwoje, niestety, a nie jak inny odpowiadacz mi
    napisal, ze to moja brocha. Wspolna, moj drogi, kazdy ma prawa
    i obowiazki.

    Inna sprawa, ze sprzedawca wystawi odsetki groszy dwa, zas kupujacy
    straci wiecej czasu i nerwow na droge reklamacyjna, pozniej sadowa.
    Choc raczej nie spotykam sie dotad z taka praktyka, moze jeden raz ale
    nie chcialo mi sie sprawdzac, gdy gazownia mi doliczyla jeden grosz za
    odsetki nieterminowe. Po prostu nie chcialo mi sie sprawdzac, czy to
    platnosc wypadla w dzien wolny, czy tez ja recznie placac przez
    internet (a nie zleceniem z data przyszla) nie zlecilem po ostatniej
    sesji KIRu.

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}