    From: Poldekk <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dziwne pytanie ale mnie nurtuje`!!!
    Date: Sat, 17 Nov 2007 07:42:14 +0100

    Marcin Mokrzycki wrote:

    > Nie kłam.

    Tak w _bardzo_ _dużym_ skrócie, to aby udzielić kredytu, bank potrzebuje
    depozytu ok. 9 razy mniejszego niż kredyt.

    Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak działają banki, skąd biorą pieniądze
    na kredyty, to przeczytaj sobie książkę David Begg, Stanley Fisher,
    Rudiger Dornbush "Ekonomia". Za moich czasów to była taki elementarz
    ekonomii dla studentów kierunków nieekonomicznych.
    No, ale jak się uczyć nie chce, to się potem pokrzykuje na usenecie
    emocjonalnie.