    Date: Sun, 07 Aug 2005 16:37:37 +0200
    From: trainer <t...@p...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dlaczego banki nie chcą zarabiać na prowizji?

    PB wrote:

    > Ciekaw jestem, czy mBank zarabia obecnie więcej na prowizjach, przy darmowym
    > użytkowaniu Electronki, niż gdyby wprowadził opłatę za używanie karty.

    zapewne zarobilby wiecej wprowadzajac oplate za karte, z tym, ze w tej
    chwili ma inny cel strategiczny - pozyskać milion klientów , a
    wprowadzenie oplaty za VE do ekonta zahamowaloby proces naplywu
    klientow. Jak beda miec ten milion, to zaczną zwiększać efektywność.
    założyłbtm się, ze większosc klientów uzywa karty tylko do wyplat z
    bankomatów euronetu i bzwbk (generując koszty!) a prowizja na zakupach
    nie pokrywa tych kosztów u 80% klientów, nie mówiąc juz o wyplatach z
    obcych bankomatów ktore zdarzają się sporadycznie.

    > Skoro w innych prowadzenie konta za friko, przelewy darmowe, a mimo tego mBank
    > (z płatnymi przelewami!) zbliża się do miliona klientów, to co ich tam
    > ciągnie? Darmowa karta Electron? Chyba nie SFI i eMakler.

    spokojnie potrafie sobie wyobrazic ekonto bez karty VE, korzystanie
    tylko z SFI i ewentualnie z emax+

    > Zastanawia mnie tylko, czy ta symboliczna złotówka na miesiąc za prowadzenie
    > karty warta jest nabijania licznika klientów mBankowi.

    dla wiekszosci ludzi ve mbanku to nie jest nielada jaki rarytas - skoro
    jest za darmo, to sie bierze, ale i bez tego da się spokojnie funkcjonować.
    moj delfinek lezy w szufladzie, a w bankomatach korzystam z karty innego
    banku oplacanej 1zł / miesiecznie.

    > Czemu ludzie wciąż pytają o bank-wpłatomat do mBanku, zamiast poprzestać na
    > tym banku, za pomocą którego wpłacają pieniądze na eKonto.

    bo wiekszosc na grupie to 20-kilku latkowie którzy mają konto w mbanku,
    ale w skali kraju to kropla w morzu.

    pozdro
    trainer