    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czym się różni konto bankowe osobiste od firmowego?
    Date: Mon, 8 Sep 2014 13:40:10 +0200

    news:540d4a87$0$26835$65785112@news.neostrada.pl...

    > Z tego co pamiętam US nie musi rozpytywać, bo od roku 2003 o otwarciu lub
    > zamknięciu rachunku firmowego bank ma obowiązek go poinformować bez
    > pytania. I dlatego US będzie wiedział, że rachunek, który podamy nie jest
    > "firmowy".

    Czytałem może z rok temu (niestety źródło nie całkiem pewne - artykuł na
    wp.pl), że nie ma prawnego wymogu, który by nakazywał posiadania konta
    firmowego (przynajmniej w przypadku jednoosobowej działalności
    gospodarczej). Że to banki wmawiają ludziom, że jak działalność to muszą
    mieć konto do działalności bo te konta są bardziej korzystne dla banku.
    Bank oczywiście może w regulaminie konta nie firmowego zastrzec, że nie może
    służyć do prowadzenia działalności i jak wykryje, że klient postępuje
    niezgodnie z regulaminem to mu zamknąć konto tracąc klienta.
    Nigdy nie sprawdzałem, ale może niektóre banki mają konta prywatne, gdzie
    nie ma takiego zastrzeżenia.

    Jeśli się nie mylę to Meritum wprowadziło konto firmowe o warunkach
    zbliżonych do kont osobistych = wszystko za mniej więcej zero.
    P.G.