    From: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy w mBanku trzeba oddzielnie zamawiać karte visa?
    Date: Fri, 3 Oct 2003 00:15:46 +0200

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości
    news:blhe65$ls4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Widzisz, problem jest taki, ze ja sobie robie jaja, a Ty bierzesz to
    > serio.

    Jaj też trzeba umieć robić. Niestety. Zauważ, że wiele osób nie
    poznało się na Twoim "dowcipie".

    >Wiem juz, ze kochasz swoj bank nad zycie, ale to nie powod by sie
    > z niego czasami nie posmiac. Poza tym kiedys wszyscy pieli jaki to
    mBank
    > jest swietny, a ostatnio o pozytywne opinie coraz trudniej. Takie jest
    > zycie.

    Nie w tym rzecz, że kocham ten czy inny bank nad życie. Choć faktem
    jest, że chciałbym się w pełni utożsamiać z instytucją, której powierzam
    swoje pieniądze. Rzecz raczej w tym, że w wypowiedziach publicznych
    pojawiają się brednie ignoratów, które nie mają nic wspólnego z
    rzeczywistością. A im ktoś sam jest bardziej winien sytuacji, tym
    głośniej wrzeszczy.

    > No a procedury rzeczywiscie musza miec debilne, jesli sporo osob pisze
    > problemach z zalatwieniem czegokolwiek w mBanku. Ludzie generalnie
    > narzekaja na to jak sa traktowani, a w mBanku sa traktowani coraz
    gorzej
    > (taka moja obserwacja czysto subiektywna).

    Więc pozwól, że i ja podzielę się swoją obserwacją, czysto
    subiektywną: nigdy nie miałem w tym banku żadnych problemów. Może
    dlatego, że prawie nigdy nie korzystam z pomocy teleoperatorów, jeśli
    rzecz mogę załatwić inaczej. Za to miewam je tam, gdzie stykam się z
    ludźmi i to nie tylko w bankach (może dlatego ułożyłwm sobie życie
    finansowe tak, że tych kontaktów, mimo posiadania rachunów w 5 bankach,
    mam kilka w roku). Niestety mało kto z takiej uwagi wyciąga wnioski i
    stara się postępować korzystniej dla siebie. Lepiej ponarzekać na kogoś
    wypowiadającego się tak jak ja, bo można zaistnieć.
    Co do procedur: dlaczego skomplikowane (w imię bezpieczeństwa)
    utożsamiasz z debilnymi? Może po prostu dla wielu są _niezrozumiałe_,
    choć niekoniecznie świadczy to źle o banku. Skąd wiesz, jak zachowują
    się ci, którzy narzekają, że są źle traktowani? Też mam czasem do
    czynieia z takimi "źle traktowanymi". Na dobrą sprawę mogą się tak czuć
    wszyscy "niegramotni", którzy nie potrafią wyłuszczyć, o co im chodzi,
    za to chętnie chwalą się siłą swojego głosu i słownictwem. Jeśli
    doliczyć do tego idącą zwykle w parze paniczną niechęć do przelewania na
    papier swoich uwag i żądań, bo wóczas należałoby to zrobić rozsądnie i
    poważnie - w odróżnieniu od telefonu, w którym czują się bezkarni - a
    poza tym poświęcić temu więcej czasu, to będziesz miał cały obraz tego,
    co staje mi przed oczami, gdy czytam posty, w których z samego sposobu
    zadania pytania, jego treści, a także słownictwa i estetyki (a raczej
    jej braku) wynika, że człowiek ni bardzo wie, o co pytać, jak pytać, nie
    bardzo wiadomo, dlaczego od razu pyta, zamiast samemu poszukać, a i tak
    pewnie nie zrozumie odpowiedzi. Nie pomyślałeś nigdy, że przynajmniej
    częśc tych niezadowolonych z pbb, to tacy ludzie?

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl