eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve? › Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
  • X-Received: by 2002:a9d:7314:0:b0:6b4:2a9a:2d02 with SMTP id
    e20-20020a9d7314000000b006b42a9a2d02mr378016otk.4.1686979644703; Fri, 16
    Jun 2023 22:27:24 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a9d:7314:0:b0:6b4:2a9a:2d02 with SMTP id
    e20-20020a9d7314000000b006b42a9a2d02mr378016otk.4.1686979644703; Fri, 16
    Jun 2023 22:27:24 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!diablo1.
    usenet.blueworldhosting.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwin
    ds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-gro
    ups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 16 Jun 2023 22:27:24 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <u66lel$mb8v$1@news.icm.edu.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=194.8.46.11;
    posting-account=aCsuLQoAAABnljeKtkSzSBCJ0GzF0J-I
    NNTP-Posting-Host: 194.8.46.11
    References: <d...@g...com>
    <u66lel$mb8v$1@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Injection-Date: Sat, 17 Jun 2023 05:27:25 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 9656
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:668100
    [ ukryj nagłówki ]

    On Monday, June 12, 2023 at 10:36:39 AM UTC+2, Liwiusz wrote:
    > W dniu 2023-05-15 o 12:08, witrak() pisze:
    > > Pytanie jest trochę na wyrost, bo nie jestem pewien jak się sprawa rozwinie i czy
    nie będzie to chargeback przez Citka (ostatecznie zapłata była z karty Citi).
    > Ćwiczyłem chargeback przez Citka dwa lata temu.
    > Opisałem w mailu systemowym sytuację i zwrócili kasę.
    >
    > Podobną potrzebę miałem w tym miesiącu.
    >
    > W odpowiedzi przesłali szczegółowe wytyczne w PDF, co trzeba zrobić,
    > łącznie z żądaniem dowodów kontaktu ze sklepem, odstąpień od umowy, i
    > żądań zwrotu środków.
    >
    > Ostatecznie procedury zaniechałem, bo sklep w końcu zwrócił kasę.
    >
    > Poniżej cytuję dwa pisma z odpowiedzi banku:
    >
    > 1.
    >
    > Drogi Kliencie,
    > W nawiązaniu do zgłoszonej reklamacji poniżej przedstawiamy opis
    > procedury reklamacyjnej chargeback dotyczącej transakcji na karcie
    > kredytowej oraz debetowej.
    > Jednocześnie zaznaczamy, że transakcje, które kwalifikują się do procesu
    > Chargeback zostały po stronie Banku autoryzowane i rozliczone prawidłowo.
    > Uprzejmie informujemy, że proces reklamacyjny dotyczący transakcji
    > dokonanych kartą kredytową lub debetową (z ang. Chargeback - obciążenie
    > zwrotne) przeprowadzany jest przez Bank - tj. wydawcę karty - w oparciu
    > o regulacje organizacji płatniczych (Visa, MasterCard). Bank w imieniu
    > swojego Klienta, który zgłosił zastrzeżenia do jednej lub kilku
    > transakcji, występuje do Instytucji rozliczającej Usługodawcę z żądaniem
    > zwrotu reklamowanej kwoty transakcji. W swoim zgłoszeniu Bank powołuje
    > się na informacje lub dokumenty uzyskane od Klienta, świadczące o
    > nieprawidłowości obciążenia.
    > W celu rozpoczęcia procedury reklamacyjnej, Bank w większości przypadków
    > wymaga dostarczenia przez Klienta podpisanego ,,Oświadczenia
    > Reklamacyjnego" wraz z dodatkową dokumentacją potwierdzającą argumenty
    > Klienta. Zaznaczamy, że rodzaj wymaganej dokumentacji jest regulowany
    > przez organizacje płatnicze i zależny jest od typu reklamacji.
    > Dodatkowo informujemy, że zgodnie z regulacjami Visa/Mastercard, Bank
    > wydawca karty może wystąpić z reklamacją do Instytucji rozliczającej
    > Usługodawcę w terminie do 120 dni od daty dokonania transakcji lub daty
    > dostarczenia zakupionego towaru usługi.
    > W momencie otrzymania od Klienta wymaganej dokumentacji Bank przekazuje
    > sprawę do Instytucji rozliczającej Usługodawcę, która w ciągu 45 dni
    > zobowiązana jest by ustosunkować się do złożonej reklamacji (Klienci
    > informowani są o 60 dniowym okresie rozpatrywania sprawy, w który wlicza
    > się również działania podjęte ze strony Banku). Po tym okresie Bank
    > wraca z informacją zwrotną do Klienta dotyczącą wyniku rozpatrywanej
    > reklamacji. W przypadku otrzymania decyzji odmownej Bank w uzasadnionych
    > przypadkach oraz określonym terminie ma prawo odwołania się od
    > negatywnie rozpatrzonej sprawy.
    > Jednocześnie wyjaśniamy, że niektóre typy spraw reklamacyjnych, przed
    > rozpoczęciem ich procesowania wymagają zamówienia od Instytucji
    > rozliczającej Usługodawcę tzw. dowodu dokonania transakcji (zgodnie z
    > regulacjami organizacji płatniczych). Dalsze kroki podejmowane przez
    > Bank zależne są od rodzaju otrzymanego dokumentu, który powinien być
    > dostarczony przez Usługodawcę w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.
    > Podsumowując wyjaśniamy, że Bank jest jedynie pośrednikiem
    > uczestniczącym w procesie reklamacyjnym i nie ma wpływu na wynik
    > rozpatrywnej przez Instytucję rozliczającą reklamacji. Dodatkowo
    > informujemy, że całkowity czas rozpatrywania reklamacji jest różny i
    > zależy od rodzaju danej sprawy i może trwać od kilku do nawet kilkunastu
    > tygodni.
    >
    > 2.
    >
    > Formularz oświadczenia reklamacyjnego/Chargeback Dispute Form
    >
    > Niniejszym reklamuję transakcję(e) z powodu (prosimy zaznaczyć wyłącznie
    > jedno pole):
    > I dispute the transaction(s) for the following reason (please mark only
    > one field):
    > 1 Nie dokonywałem(am) transakcji. Transakcja dokonana bez mojej zgody. I
    > did not participate or authorize this transaction(s). Transaction
    > occurred without my consent.
    > 2 Transakcja została przeprocesowana w innej walucie. Dokonałem(am)
    > transakcji w walucie _______, natomiast zostałem(am) obciążony(a) w
    > walucie _______. Transaction has been processed in different currency. I
    > authorized in _______currency, but have been charged in _______currency.
    > 3 Kwota transakcji została zmieniona. Dokonałem(am) transakcji na kwotę
    > __________________, a zostałem obciążony(a) kwotą __________________.
    > Amount Altered. I authorized only __________________, but have been
    > charged __________________.
    > 4 Podwójne obciążenie (Dokonałem jednej transakcji, zostałem obciążony
    > podwójnie/wielokrotnie). Duplicate billing (I accept only one
    > transaction, but not the other).
    > 5 Zapłata innymi środkami/Paid by other means: Gotówka/ Cash
    > Przelew/Bank transfer Inna karta/ Other Card Inne / Other __________________
    > 6 Zwróciłem(am) towar lub anulowałem(am) usługę, ponieważ nie były
    > zgodne z opisem przedstawionym przez usługodawcę w dniu zakupu. I
    > returned the merchandise or cancelled the services as they did not match
    > the description at time of purchase.
    > 7 Zwróciłem(am) towar, ponieważ był uszkodzony lub wadliwy. I returned
    > the merchandise as it was received damaged or defective.
    > 8 Na moim rachunku nie został zaksięgowany zwrot reklamowanej kwoty.
    > Refund / Credit not received.
    > 9 Transakcja została anulowana w dniu _____________ (ddmmrr). Numer
    > anulowania: ____________________. Transaction has been cancelled on
    > _____________ (ddmmyy) with a cancellation no. ____________________..
    > 10 Nie otrzymałem(am) zamówionego towaru/ usługi. Towar miał zostać
    > dostarczony/ usługa miała zostać wykonana do dnia ______________
    > (ddmmrr). I did not receive the ordered merchandise /services which I
    > expected by ________________ (ddmmyy).
    > Uwaga: # Prosimy o przekazanie wszelkich dokumentów potwierdzających
    > niezasadność obciążenia.
    > Dokumenty są niezbędne do rozpoczęcia procesu chargeback.
    > Note: # Please attach relevant documentation to support the dispute,
    > without which, the chargeback will not be processed.
    >
    >
    > --
    > Liwiusz

    Serdeczne dzięki! Co prawda załatwiłem sprawę kupując gdzie indziej, bo było taniej i
    szybciej, ale dzięki rozbieżności tego, co wynika z Twojego materiału w stosunku do
    (z powietrza wziętych) opowieści Krzysztofa Hałasy, utwierdziłem się w pamiętanej z
    dawnych lat wersji: o takim mniej więcej formularzu kiedyś mi mówiono...

    Ukłony,

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1