    From: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Ciekawy artykuł i pytanie.
    Date: Tue, 10 Feb 2009 19:01:37 +0100

    > jesteś zwolennikiem UPRu, czy właściwie nic nie rozumiesz tylko cytujesz
    > na przemian jednego oszołoma z jakimiś oszołomami socjalistami byle było
    > antyrządowo?

    Nie chodziło w tym momencie aby atakowac Tuska, lecz o wymianę poglądów
    odnośnie cytatów:

    Tusk pomógł spekulantom?
    http://wirtualnapolonia.com/2009/02/10/tusk-pomogl-s
    pekulantom/

    "[...] jeśli zaś NBP zechce umocnić złotego i podejmie
    interwencję na rynku walutowym - spekulanci z całego świata rzucą się na
    nasze rezerwy walutowe, których - przy swobodnym przepływie kapitału -
    wystarczy najwyżej na 2-3 miesiące.[...]"

    W tym przypadku chciałbym zapytać czy ktoś natknął się w sieci na solidny
    opis mechanizu "wysysania" rezerw walutowych ....oraz

    Tusk pomógł spekulantom?
    http://wirtualnapolonia.com/2009/02/10/tusk-pomogl-s
    pekulantom/

    "[...] Wtedy też okazało się nagle, że polskie
    przedsiębiorstwa, zamiast produkować i eksportować, masowo spekulowały na
    umocnienie złotego, kupując opcje walutowe.[...]".

    ..w tym przypadku chciałem zapytać o opcje walutowe. Czy w/w opcje to nie
    jest coś ala kontrakty FW20 (tylko nie na akcjach a na walutach) gdzie
    wpłaca się tam np. 10 % kasy i czeka się na 10-ciokrtone zyski...(które
    okazały się być w rzeczywistości 10-krotnymi stratami).

    Owszem można by się tu doczepic Tuska (a w szczególności jego rzecznika na
    tej grupie Anatola) odnośnie jego wypowiedzi

    [...]
    - przyspieszenie inwestycji ze środków europejskich rząd szacuje na 16,8 mld

    - wcześniejsza zaliczka od Komisji Europejskiej wartości 3 mld zł
    [...]

    w nawiązaniu do słów z w/w artykułu

    Tusk pomógł spekulantom?
    http://wirtualnapolonia.com/2009/02/10/tusk-pomogl-s
    pekulantom/
    [...]
    Podkreśla, że jako jedyni
    na świecie schładzamy gospodarkę, gdy inni robią dokładnie na odwrót.
    - Rynki odpowiednio wyceniły ten plan - uważa Bielewicz. W budżecie nie
    będzie pieniędzy na inwestycje w infrastrukturę, a więc nie przypłyną
    miliardy euro z unijnych funduszy.
    [...]

    No bo niby aby otrzymać cokolwiek z Unii, skoro aby z tamdąd cokolwiek
    dostać trzeba posiadać własny iluśtamprocentowy wkład. A skąd niby Donek
    weźnie ten wkład skoro wszystko ładnie równo poobcinał ....

    Ale jak już wcześniej nie było moją główną intencją atakowanie Tuska, a
    przedewszystkim odpowiedź na pierwsze dwa pytania....

    Endriu