    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Chip nie chroni przed złodziejem ;)
    Date: Tue, 20 Jan 2015 17:49:56 +0100

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości
    >W ramach niedawnego runu na paypassy i jakie to chipy bezpieczne. ;)
    >http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,142942,172559
    89,Ukradli_mi_pieniadze__a_ja_musialem_je_oddac_bank
    owi.html#BoxBizLink

    >"W zeszłym roku ze skradzionej mi kilka miesięcy wcześniej, na
    >terenie
    >Hiszpanii, karty kredytowej, która nie była zbliżeniową, ukradziono
    >[...]
    >Więc jak widać mimo braku "zbliżeniowości" "da się" też wyciągać.

    W tym przypadku karte jednak ukradzonio, wraz z tym chipem, co
    wszystko zabezpiecza.
    Dziwi tylko troche dzialanie bankow, ktore na takie straty klientow i
    sie narazaja.

    Nas niepokoja zblizeniowki, bo tu nie trzeba niczego krasc, wystarczy
    sie zblizyc :-)

    A propos
    http://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/wroclawianka-wylud
    zila-prawie-milion-zlotych/vmmfy

    "32-latce z Wrocławia może grozić nawet 12 lat więzienia. Zdaniem
    policji kobieta oszukała prawie 200 osób i to nie tylko z Polski, ale
    też z Niemiec, Austrii oraz Szwajcarii. Działając w branży
    hotelarskiej wyłudziła od poszkodowanych blisko milion złotych

    Ko­bie­cie po­sta­wio­no w sumie 22 pro­ku­ra­tor­skie za­rzu­ty.
    Śled­czy nie mają wąt­pli­wo­ści, że to wła­śnie ona w nie­le­gal­ny
    spo­sób uzy­ski­wa­ła do­stęp do da­nych kart płat­ni­czych
    wy­bra­nych osób i suk­ce­syw­nie "czy­ści­ła" ich konta.
    - Wy­ko­ny­wa­ła róż­ne­go ro­dza­ju prze­le­wy, trans­ak­cje
    fi­nan­so­we, w tym także za­ku­py in­ter­ne­to­we. "

    Czy ja dobrze wyczytuje miedzy wierszami, ze
    zapamietala/sfotografowala sobie co na tych kartach bylo ?

    Czy cos ambitniejszego wymyslila, te przelewy jakies ...

    J.