    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Brzydko mi to pachnie...
    Date: Wed, 16 Nov 2011 12:41:56 +0100

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:8m67c71mkbnbpid1chbsjnelu6htt8ek12@4ax.
    com...

    > ja będę konsekwentnie wyrażał swój liberalny (w sensie gospodarczym,
    > dla jasności) pogląd: nic mi do własności innych. Skoro banki mają
    > właścicieli, to nie widzę nic złego, że właściciele dysponują zyskiem
    > w wybrany przez siebie sposób.

    Ja natomiast w dupie mam liberalizm i inne nazwy. Głównie chodzi mi o to,
    żeby było netto jak najlepiej dla mnie. A mam wrażenie, że nie byłoby źle
    pozwolić zwiększyć polskim inwestorom udział w sektorze bankowym, gdyby
    nadarzyła się taka okazja (a te kłopoty eurobanków i wymysły eurokratów na
    temat wskaźników taką okazją właśnie są). Nawet jeśli ktoś sobie przy tej
    okazji jakieś wziątki skonsumuje. :D

    > IMHO państwo w ogóle nie powinno kupować przedsiębiorstw.
    > Jego celem jest zapewnienie możliwości działania obywatelom, a nie
    > prowadzenie biznesu. Zresztą, jak uczy doświadczenie, radzi sobie z
    > tym źle lub bardzo źle.

    Ale popatrz na przykład na takiego ministra Grada. Okazał się świetnym
    fachowcem albo co najmniej farciarzem jeśli chodzi o kwestie prywatyzacyjne.
    Jeśli nawet przy okazji coś tam urwał dla siebie mniej lub bardziej
    niezgodnie z polskim prawem, polskie państwo na tym i tak zyskało. O ileś
    tam mniej musi ukraść społeczeństwu, aby wyjść na taki sam wynik. Tak że nie
    sposób tak uogólniać, jakkolwiek by to nie było modne.

    Tych banków przecież nie będą kupować dla państwa. Kupią to jakieś
    instytucje, względnie pójdzie to ponownie na giełdę.