  • Data: 2014-07-25 13:41:47
    Temat: Re: Bonusy od banku bez podatku, może.
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-23 09:13, Villgefortz pisze:
    > Ten pomysł już był wewnętrznie analizowany przez co najmniej jeden bank (a
    prawdopodobnie więcej). Sam wyrok zresztą nie jest pierwszy z tej linii, więc sprawa
    nie jest świeża. W skrócie: formalnie pomysł z premią bez podatku zamiast
    oprocentowania z podatkiem zadziała, ale biorąc pod uwagę ryzyka, w tym m.in.
    klauzulę obejścia prawa podatkowego w OP na 2015 i planowane zmiany w PIT dotyczące
    cashbacku, skórka niewarta wyprawki. Jako krótkotrwały instrument marketingowy to
    jeszcze, ale jako dłuższy mechanizm optymalizacyjny (jak niegdyś zaokrąglanie) - nie.

    Nie do końca się z Tobą zgodzę. Pomysł z lokatami antybelkowymi dawał na
    pewno miliony dochodu klientom. Wydaje mi się, że pozycja niektórych
    banków (np. Idea Banku) wręcz została ugruntowana właśnie dzięki tego
    typu rozwiązaniom.
    Banki wchodzą np. w zakupy grupowe, premie tabletowe itd. Sęk w tym, że
    IB oferuje lokatę z tabletem, ale ów tablet jest nazbyt wysoko
    wyceniony. Czyli więcej dostanę za lokatę po podatku niż za lokatę z
    tabletem bez podatku, jeśli zdecyduję się ów tablet sprzedać np. na Allegro.

    Sporo firm weszło z system Payback. Tam nie ma limitów, co do punktów -
    z tego, co wiem to są one naliczane od dowolnej wartości. I teraz
    wyobrażam sobie lokatę roczną na 1.000zł (0,1%) premiowaną 4000 punktów
    payback. Jeden odpowiada 1gr. Podatku nie ma. Punkty wymieniam sobie np.
    za bony do Reala, Empiku, BP itd.

    --
    Pozdrawiam