  • Data: 2002-03-15 11:33:00
    Temat: Re: BIK będzie się tłumaczył przed GIODO cz.1
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

    Hello All!

    13 Mar 02 22:33, camokiller pisal do All:

    c> Zastanawiam się nad taką sytuacją: Rozwiązuje wszystkie umowy jakie
    c> mam podpisane z bankami. Spłacam wszystkie zobowiązania wobec nich
    c> (kredyty) i żądam usunięcia wszystkich danych które na mój temat
    c> zgromadzili. Zgodnie z:

    c> Art. 32.
    c> 1.Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania
    c> danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a
    c> zwłaszcza prawo do:

    c> 6.żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania
    c> danych osobowych, czasowego lub stałego
    c> wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli
    c> są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub
    c> zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już
    c> zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
    c> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^

    c> W takim przypadku dane są już zbędne do celu w którym zostały
    c> zgromadzone.

    A to dlaczego? Przecież nie złożyłeś zaprzysieżonego zobowiązania, że już
    do końca swoich dni nie otworzysz rachunku w żadnym banku i nie wystąpisz z
    wnioskiem kredytowym. :)

    c> Teraz pytanie czy mogę żądać od BIK'u żeby usunęli dane
    c> na mój temat ?

    Wątpię. W każdym razie nie w oparciu o powyższą argumentację...
    Zresztą chodziło o _udostępnianie do wglądu_ danych posiadanych przez BIK
    i prawo do ich korekty / usunięcia. Podkreślony argument jest akurat IMO
    najsłabszy.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-