    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 14 Aug 2019 14:19:40 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    From: Stiwi <s...@h...com>

    On Wednesday, August 14, 2019 at 10:27:04 PM UTC+2, Szymon wrote:
> [...]
    banki, zwłaszcza co chodzi o większe kwoty. Z EMI jest po prostu za dużo problemów,
    AML, potrafią blokować konta na wiele tygodni "weryfikując dane" i źródło dochodów.

    > A to ciekawe... Jak źródło dochodów? W PL poseł zarabiający ćwierć
    > miliona rocznie potrafi mieć długi, a Kowalski na bezrobociu po
    > sprzedaży mieszkania potrafi mieć ćwierć miliona. ;-) To niby jaka jest
    > zależność dochody/wymiana walut?

    Pytanie o źródła dochodów pojawia się wszędzie, coraz częściej na świecie. To Ty
    musisz to udokumentować, nie bank. Otrzymując duży przelew, banki nie tylko pytają co
    to jest, ale proszą o przesłanie dokumentów potwierdzających że tak jest jak piszesz
    w wyjaśnieniu. Jak wysyłasz podobnie duży przelew, również potrafi pojawić się
    pytanie w jakim celu. Jeśli nie jesteś w stanie udokumentować skąd masz pieniądze,
    albo za co ten przelew otrzymujesz: banki mogą go odrzucić, Twoje konto może pójść
    pod obserwacje i docelowo zostać zamknięte. Możesz teoretyzować, ja mam wiedzę
    praktyczną. Podkreślam, że problemy i pytania pojawiają się przy dużych kwotach.
    Dopóki wysyłasz po kilka tysięcy euro, to nikt się o to raczej nie spyta.

    Różnica jest taka, że solidne banki robią szczegółowe KYC przed przyjęciem klienta, a
    te co o nic nie pytają, to w końcu zaczną pytać utrudniając życie np. blokując
    transfery. To właśnie nagminnie dzieje się z popularnymi tzw. EMI, np TransferWise
    itp. Działając wedle brytyjskiego prawa, mogą zamrozić środki na 60 dni roboczych
    celem wyjaśnienia i sobie wiadomej wewnętrznej analizy klienta. Klient ewentualną
    skargę do FCA może złożyć nie wcześniej jak po 60 dniach roboczych. Zwykle po tym
    okresie TW oddaje pieniądze, często zamykając konto jak im się coś nie podoba.