  • 1. Data: 2012-01-02 16:43:37
    Temat: Przelew krajowy międzybankowy - jak długo?
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Ile czasu będzie szedł przelew od PKO BP do PKO SA jesli zostanie nadany
    dziś wieczorem?

  • 2. Data: 2012-01-02 16:45:49
    Temat: Re: Przelew krajowy międzybankowy - jak długo?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    http://kiedykasa.pl/

  • 3. Data: 2012-01-02 16:48:26
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 02 Jan 2012 17:43:37 +0100, Robert napisał(a):

    > Ile czasu będzie szedł przelew od PKO BP do PKO SA jesli zostanie nadany
    > dziś wieczorem?

    Jeżeli nie będzie jakiś nieprzewidzianych opóźnień to jutro pierwszą
    sesją przychodzącą powinien się pojawić w Pekao SA

    http://kiedykasa.pl/
    http://www.sesjeelixir.pl/
    http://www.money.pl/banki/elixir/

    Xenocide

  • 4. Data: 2012-01-02 17:11:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    neoniusz wrote:

    > http://kiedykasa.pl/

    To nie bardzo działa.
    Sprawdziłem dwa najczęściej wykonywane przelewy
    (o których wiem kiedy wychodzą i przychodzą) i nic sie nie zgadza.

  • 5. Data: 2012-01-02 18:50:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 02 Jan 2012 18:11:11 +0100, cef napisał(a):

    > To nie bardzo działa.
    > Sprawdziłem dwa najczęściej wykonywane przelewy (o których wiem kiedy
    > wychodzą i przychodzą) i nic sie nie zgadza.

    A jakie to banki?
    Często jest tak, że to co podają banki, szczególnie jako sesję
    przychodzące, to tylko orientacyjne godziny, więc przelew może być
    zarówno grubo prędzej jak i później albo w ogóle dopiero kolejną sesją
    przyjść - IMO reguły nie ma.

    Xenocide

  • 6. Data: 2012-01-02 19:09:37
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 02.01.2012 19:50, xbartx pisze:

> [...]
    > przychodzące, to tylko orientacyjne godziny, więc przelew może być
    > zarówno grubo prędzej jak i później albo w ogóle dopiero kolejną sesją

    To musza byc jakies dziwne banki - moze Optima? ;)
    Z tego co zauwazylem z sesji bardzo dobrze wywiazuje sie Alior - zaraz
    po obiecanej sesji przychodzi e-mail z powiadomieniem o przelewie.

  • 7. Data: 2012-01-02 19:57:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    xbartx wrote:

> [...]
    > przychodzące, to tylko orientacyjne godziny, więc przelew może być
    > zarówno grubo prędzej jak i później albo w ogóle dopiero kolejną sesją

    No właśnie nie ma reguły. Ale w sumie jak ktoś pyta kiedy
    dojdzie i jako dane wejściowe podaje "nadane dziś wieczorem"
    to może zadowoli go odpowiedź "jutro przed wieczorem"

    Z kolei jak na stronie chcą danych wejściowych z dokładnością godzinową,
    to takiego oczekiwałbym wyniku.

    Sprawdzałem przelewy zlecane raniutko około 5.00 - 6.00 lub wieczorem
    dnia poprzedniego z BZWBK oraz Inteligo do PekaoSA
    i nigdy nie były o 14 czy 11 jak podaje ta strona (zawsze później)
    podobnie opóźnione księgowanie przychodzących jest w mbanku i raiffim

    Sprawdzałem też np wychodzące raniutko z Eurobanku, PekaoSA, BZWBK do
    Inteligo
    i tam zawsze jest dostępna kwota około 11.00 a nie o 14.00 jak podaje strona

    Ktos pewnie w mechanizmie wyliczania
    źle powstawiał godziny rozliczeń sesji i tyle.
    Ale jak już operuje w godzinach, to niech będzie dokładnie ;-)

  • 8. Data: 2012-01-02 22:14:08
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 02 Jan 2012 20:57:02 +0100, cef napisał(a):

    > Ktos pewnie w mechanizmie wyliczania
    > źle powstawiał godziny rozliczeń sesji i tyle.
    > Ale jak już operuje w godzinach, to niech będzie dokładnie ;-)

    Raczej bez mechanizmu powiadamiania na sms/mail to ciężko jest określić
    kiedy przychodzi na konto przelew, bo godziny w historii konta raczej
    banki nie podają, więc Twoje obserwacje są mocno subiektywne. Ja np mam
    powiadomienia sms w getbanku (do niedawna Allianz bank) i tam pierwsza
    sesja jest księgowana czasami o 10.30 a według rozpiski powinna być o
    12.00. Dlaczego tak szybko? IMO getbank jest raczej mały i za dużego
    ruchu nie mają, więc i wszystko pewnie idzie sprawniej. W dużych bankach
    jest zgoła odmiennie i mBank to już dawno księguje "po godzinach". Inna
    sprawa, że czasami przelew wychodzący mimo, że zlecony pierwszą sesją
    wychodzi drugą albo nawet trzecią - często to się zdarza Eurobankowi. Do
    tego niektóre banki księgują trzecią następnego dnia roboczego rano i
    takie tam.

    Xenocide

  • 9. Data: 2012-01-02 22:34:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    xbartx wrote:

> [...]
    > określić kiedy przychodzi na konto przelew, bo godziny w historii
    > konta raczej banki nie podają, więc Twoje obserwacje są mocno

    A nie, nie. Akurat mam tu wieloletnie doświadczenia
    i zawsze jak przelewam te pieniądze, to są mi one
    w tym drugim banku potrzebne natychmiast.
    Dlatego na dzień dobry sprawdzam czy wyszły
    (bo zdarzało się, że coś nawaliło i kisiły się do drugiej sesji)
    a potem waruję i co 5 min sprawdzam w docelowym.
    Oczywiście nie stale, ale tak jak już się ich spodziewam.
    Czasem z pół godziny wcześniej, bo zdarzało się w Inteligo np,
    że już o10.40 były.
    Myślę, że moment "dostępnosci" tych środków mam dokładniej
    niż powiadomienie SMS, bo to moze "wisieć" u operatora
    a jam mam saldo co parę minut.

  • 10. Data: 2012-01-03 00:02:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 02 Jan 2012 23:34:15 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > natychmiast. Dlatego na dzień dobry sprawdzam czy wyszły (bo zdarzało
    > się, że coś nawaliło i kisiły się do drugiej sesji) (...)

    Wydaje mi się, że zniknięcie pieniędzy z Twojego konta nie zawsze musi
    być tożsame z tym, że wyszły on z banku najbliższą sesją.

    Xenocide