  • 1. Data: 2007-11-05 18:50:30
    Temat: Przekaz dolarowy do USA
    Od: "Sanctum Officium" <b...@b...bla>

    Muszę kupić pewną rzecz w USA. Rzecz rzadka, tylko jeden sklep wysyłkowy ją
    ma. Mogę płacić kartą kredytową, której zakładać mi się nie chce do jednej
    transakcji, albo wysłać gotówkę na określony adres. Sklep nie chce podać
    numeru konta, więc transfer na konto niestety odpada. Jak wsyłać przekaz
    dolarowy do odbiorcy na jego adres? Dowiedziałem się o Western Union, ale
    oni nie wysyłają gotóki na adres, tylko odbiorca musi iść do placówki WU i
    samemu pobrać gotówkę. Czy jest usługa, umożliwiająca wysłanie przekazu
    dolarowego z Polski bezpośrednio do odbiorcy?

    MK

  • 2. Data: 2007-11-05 19:01:24
    Temat: Re: Przekaz dolarowy do USA
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Sklep nie chce podać numeru konta

    Ja Ci podam nr konta. Efekt będzie identyczny. Nie zobaczysz ani pieniędzy,
    ani towaru, ale przynajmniej będziesz mógł w złociszach zapłacić.

    /*-+

  • 3. Data: 2007-11-05 19:01:25
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    WU jest szalenie drogi. Chyba najtaniej i najwygodniej bedzie Ci wyrobic
    jakas karte Visa. Ja do takich celów zakupiłem za 24zł Vise przedpłaconą w
    ING. Wyrobienie to 15 minut. Potem przelewasz kase na rachunek karty i
    placisz bezpiecznie w necie.

  • 4. Data: 2007-11-05 19:31:16
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Sanctum Officium" <b...@b...bla> napisał w wiadomości

    "Użyj" jakiegoś znajomego z kartą.

    marekz

  • 5. Data: 2007-11-05 19:33:16
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    Jesli nie ma nr konta mozesz byc pewien ze to przekret nie spotkalem sie
    nigdy zeby ktos kto chce cos sprzedac nie chcial podac nr konta. Faktem jest
    ze amerykanie sa bardzo zacofani w tej dziedzinie i moze trafil sie jakis
    tepoglowy.

  • 6. Data: 2007-11-05 20:33:17
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    MT <s...@d...pl> wrote:
> [...]
    > sie nigdy zeby ktos kto chce cos sprzedac nie chcial podac nr konta.
    > Faktem jest ze amerykanie sa bardzo zacofani w tej dziedzinie i moze

    W USA przelew z konta na konto bez udziału karty lub czeku jest czymś
    tak egzotycznym jak u nas czek, więc racz to wziąść pod uwagę w swoich
    ocenach "pewności przekrętu". Raczej jest ona niska, i dostępne opcje
    płatności (karta lub na adres - pewnie spodziewa się czeku), są raczej
    normalnym zjawiskiem.

    A co do problemu autora wątku, to proszę nie wydziwiać na karty tylko
    iść do BZWBK czy ING i se kupić tą VISĘ przedpłaconą i nie marudzić, bo
    inaczej prościej nie będzie. Albo posłużyć się znajomym. Weź tylko
    spytaj czy zaakceptuje kartę wydaną poza USA w ogóle, bo u nich to
    różnie bywa.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 7. Data: 2007-11-05 20:53:41
    Od: KsZZysiek <kszysiek@__tlen.pl>

    > ze amerykanie sa bardzo zacofani w tej dziedzinie i moze trafil sie jakis

    Jaaasne ....

    Po prostu są przywiązani do kart i do czeków. U nich wysyłanie czeków
    pocztą to norma. A u nas normą są przelewy.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 8. Data: 2007-11-05 23:19:22
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" napisał w wiadomości

    > Jaaasne ....
    >
    > Po prostu są przywiązani do kart i do czeków. U nich wysyłanie czeków
    > pocztą to norma. A u nas normą są przelewy.

    Świat sie zmienia i ja właśnie dzisiaj chciałem zapłacić ok 800$ do usa
    kartą jednak mi odmówiono bo opłaty za transakcje kartą są za drogie. Każa
    mi zrobić zwykły przelew przez bank.

  • 9. Data: 2007-11-05 23:35:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sanctum Officium wrote:
> [...]
    > samemu pobrać gotówkę. Czy jest usługa, umożliwiająca wysłanie przekazu
    > dolarowego z Polski bezpośrednio do odbiorcy?

    zapytaj ich czy mozesz zapłacić przez paypal

  • 10. Data: 2007-11-05 23:36:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MT wrote:
    > Jesli nie ma nr konta mozesz byc pewien ze to przekret nie spotkalem sie
    > nigdy zeby ktos kto chce cos sprzedac nie chcial podac nr konta.

    Nie spotkałeś, bo nigdy nie byłeś w USA.
    Mając numer konta mogę bez problemu na to konto pieniądze wpłacić jak i
    z niego wypłacić. Dlatego nikt nigdy nie poda ci numeru konta.