  • 11. Data: 2002-12-19 16:11:03
    Temat: Re: Prośba do grupowiczów w zw. z konkursem
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atsshp$vk8$1@shilo.silesia.pik-net.pl, Krzysztof Kowalski wrote:
    > "Robert" <s...@o...pl> wrote in message

    > Trakta z Maastricht mówi wyraźnie:
    > Uudział deficytu sektora rządowego w produkcie krajowym brutto (PKB)
    > mierzonym w cenach rynkowych, w roku poprzedzającym ocenę gotowości
    > do EMU, nie powinien przekraczać 3 proc.
    > Zwracam uwagę na: "w roku poprzedzającym ocenę gotowości do EMU".
    > Pytanie nawet bez tego wyjaśnienia jest nieprecyzyjne - bo co to
    > znaczy, że deficyt jest mniejszy niż... Ale KIEDY? Przed wejściem, po
    > wejściu, w kilka lat przed wejściem? (itp itd).

    Myślę, że trochę za ostre kryteria stawiasz przed pytaniem konkursowym.
    Ponieważ warunek wysokości deficytu jest tylko jeden (dla określonego
    momentu), to nie ma tu możliwości pomyłki, jeśli moment nie jest explicite
    podany w pytaniu.

    "Po wejściu" to być nie może, bo uniemożliwiałoby to zastosowanie warunku.
    Warunek musi poprzedzać wydarzenie uwarunkowane.

    --
    Robert

  • 12. Data: 2002-12-19 17:34:15
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    > Ponieważ warunek wysokości deficytu jest tylko jeden (dla określonego
    > momentu), to nie ma tu możliwości pomyłki, jeśli moment nie jest explicite

    No - w końcu sobie poradziłem z pytaniem ;-))) Problemu oczywiście nie ma,
    ale precyzyjniej mogło by być :-) Ta odpowiedź jest podawana trochę na
    zasadzie eliminacji - w końcu to jedyny warunek dla deficytu budżetowego a
    pytanie powinno mieć rozwiązeni - zatem to ta odpowiedź ;-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski