  • 1. Data: 2003-04-14 14:11:42
    Temat: Problem
    Od: ".:qmq:." <q...@p...onet.pl>

    Witam, mam taki mały problemik i nie wiem co robić:

    Jakiś czas temu założyłem sobie konto (eKonto w mBanku), wszystkie czynności
    odnośnie zakładania przeprowadziłem prawidłowo, podpisałem umowę, otrzymałem
    i uaktywniłem kartę, oraz uaktywniłem 2 kanały dostępu(telefon+internet).
    Podczas zakładania rachumku, dostałem numer swojeo rachunku, który na
    początku podyktowała mi 2 razy pani z obsługi, potem musiałem go przeczytać
    aby go zatwierdziła, co też uczyniłem i numer został zatwierdzony.Numer
    zapisałem od razu i schowałem. Przyszedł czas, że należało wpłacić na konto
    jakieś pieniążki, no to że nie mam innego konta to zdecydowałem się na
    przelew za pomocą Poczty polskiej.Wypełniłem odpowiedni druczek do przelewu,
    wpłaciłem kwotę pani w okienku na poczcie, pani podbiła kwitek i musiałem
    tylko czekać na dojście pieniędzy.
    Sprawdzając codziennie stan konta oczekiwałem w niepokoju, gdyż się nie
    pojawiało nic.Po ponad 2 tygodniach sprawdzania(tyle daje poczta na dojście
    przelewu) zacząłęm się denerwać i zacząłęm wszystko sprawdzać. Sprawdziłem
    numer rachunku który miałem zapisany(ten, co dodyktowała mi pani z mBanku) z
    numerem, który widniał podczas logowania się przez internet na moje
    konto.Dokładnie ten co miałem podany przez panią był o 2 cyfry krótszy
    (różnica wyglądała tak, że końcówka była 3139, a powinna być 313139)Od razu
    zadzwoniłem do mBanku w celu wyjaśnienie sprawy.Kolejna pani powiedziała, że
    jeśli numer był niepoprawny, a reszta była dobrze to mogę się spodziewać
    zwrotu przekazu i oczywiście odeślą go pocztą. Byłem także na poczcie w
    której dokonałem przelewu wyjaśnić sytuację, kazano czekać i dopytywać co
    jakiś czas.Więc chodzę tak juz jakis czas i czekam dopytuję i nic z tego nie
    wychodzi. Zwroty na poczcie z tego dnia, w którym dokonałem przelewu były
    już zrealizowane, więc nie wiem czy będzie w ogóle ten zwrot.
    Zostaje tylko pytanie czy jest możliwe, że odzyskam kwotę jaką przesłałem do
    banku i w jaki sposób.

  • 2. Data: 2003-04-14 15:28:20
    Temat: Re: Problem
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

> [...]
    > już zrealizowane, więc nie wiem czy będzie w ogóle ten zwrot.
    > Zostaje tylko pytanie czy jest możliwe, że odzyskam kwotę jaką przesłałem

    Może zaksięgują na podstawie adresu?

  • 3. Data: 2003-04-14 18:06:54
    Od: "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl>

    Użytkownik ".:qmq:." <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > już zrealizowane, więc nie wiem czy będzie w ogóle ten zwrot.
    > Zostaje tylko pytanie czy jest możliwe, że odzyskam kwotę jaką przesłałem

    Witam,
    ja na twoim miejscu domagałbym sie kasy od poczty ponieważ nr rachunków w
    mBanku
    są w standardzie NRB wiec gdy podałes za krótki numer na druczku pocztowym
    to pewnie go
    nigdzie nie wyslali (chyba ze ktos usunoł liczbe kontrolna i poslal to w
    takiej formie, ale w
    takim przypadku mBank by juz go pewnie dawno zaksiegowal na podstawie opisu)

    pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2003-04-14 22:04:34
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    .:qmq:. <q...@p...onet.pl> napisał w

    > Witam, mam taki mały problemik i nie wiem co robić:

    Nie taki znowu mały :)

    > Więc chodzę tak juz jakis czas i czekam
    > dopytuję i nic z tego nie wychodzi. Zwroty na poczcie z tego dnia, w
    > którym dokonałem przelewu były już zrealizowane, więc nie wiem czy
    > będzie w ogóle ten zwrot.

    Nie bądź frajer! Jeśli masz komputer, to z niego korzystaj! Siadaj i
    pisz na pocztę pismo, że prosisz o wyjaśnienie, co się stało z Twoim
    przelewem, który nie został zrealizowany.
    Napisz, że podany numer r-ku był o 2 cyfry za krótki, więc przelew
    powinien do Ciebie już dawno wrócić, a tak się nie stało (tutaj musisz
    podać wszystkie daty, aby zobrazować przewlekłość działania Poczty
    Polskiej).
    Pismo takie składasz w urzędzie pocztowym za pokwitowaniem odbioru i
    przestajesz ie. denerwować, bo teraz problem jest na głowie kierowniczki
    urzędu pocztowego - niech teraz ona się denerwuje :)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 5. Data: 2003-04-14 22:18:51
    Temat: Re: Problem - rozwiązanie: poczta nie umie robić przelewów
    Od: "miecz" <h...@p...onet.pl>

    poczta nie umie robić przelewów na numery w IBAN-nie
    ja kiedyś wysyłałem towar sprzedany przeze mnie na aukcji w allegro
    za zaliczeniem pocztowym, w którym poczta miała przelać
    pieniądze na moje konto.
    Wypełniłem druczek poczty, wpisałem cały numer 26 cyfrowy
    i dwie pierwsze cyfry sumy kontrolnej w dwie krateczki po lewej stronie
    pola od numeru konta, zaznaczone jako "wypełnia poczta".
    No i przelew nie przyszedł do mnie. Po 4 tygodniach pieniądze
    przyszły przekazem pocztowym na adres podany w polu
    "nadawca paczki" (czyli do mnie do domu).
    Na poczcie jest masa ludzi starej daty, którzy sobie po prostu
    nie radzą z tymi wszystkimi bankowymi nowościami

  • 6. Data: 2003-04-15 09:44:23
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

> [...]
    > Na poczcie jest masa ludzi starej daty, którzy sobie po prostu
    > nie radzą z tymi wszystkimi bankowymi nowościami

    Umie, umie! - sprawdzone wielokrotnie