  • 111. Data: 2009-01-01 21:22:34
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > To jest tylko dowód na rozplenienie się socjalizmu na całym świecie :)
    > A i przypuszczam, że państwo z prywatnym szkolnictwem tylko by się
    > znalazło. Zresztą, argument "tego nigdzie nie ma" nie świadczy, że jest to
    > coś gorszego.

    Wskaż jedno.. oczywiście w miarę chociaż cywilizowane.

    > A urzędnik nie sprzedaje temu, to da więcej???

    No widzisz... policjant na przykład jednak nie.

    > Nie widzę przeszkód, aby prywatna firma odpowiadała karnie za zdradę
    > stanu.

    A niby jak? jesteśmy na grupie bankowej... toż za Polbank odpowiada jakiś
    tam grecki właściciel. Niby jak od niego chciałbyś wyegzekwować cokolwiek?

  • 112. Data: 2009-01-01 21:25:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 22:04:47 +0100, Szymon napisał(a):

    > Problem w tym, że ktoś tym kapralem i nauczycielem musi być. I wolałbym, aby
    > moje dzieci uczył fachowiec, podobnie jak bronił kraju.

    A kto Ci broni wybrać fachowca i mu zapłacić?

    > Przemytników pewnie zachwycił pogląd, iż można sobie wybrac
    > celnika-prywatnego.

    Raczej brak ceł.

    > Tak twierdzą zwykle ludzie nie mający do czynienia ze szkolnictwem lub też
    > znający je od strony ucznia.

    Tak twierdzą ludzie, którzy zauwazają, że pomimo braku ministerstwa
    aprowizacji nikt nei sprzedaje zeschniętych bułek.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 113. Data: 2009-01-01 21:26:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 21:53:30 +0100, Szymon napisał(a):

    > Ale gdzie Ty widzisz ten monopol? Spełniając określone warunki sam Adam
    > Płaszczyca może sobie założyć szkołę i jeszcze dostanie dofinansowanie na
    > każdego ucznia z MEN.

    Monopol w zatrudnianiu nauczycieli. I nei pełny, a praktyczny, dotyczący
    tych kiepskich szczególnie.

    > Nie chcą. Krzyczą o zmianach od wielu już lat. Tak mniej wiecej w czasach
    > Giertych nauczyciel nie miał szans, by zarabiać netto 1000zł przed
    > osiągnięciem 30-stki. W tej chwili nie ma szans na więcej niż 1200.

    Oni krzyczą o zmianach płacy, a nie o zmianach pracy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 114. Data: 2009-01-01 21:28:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 15:09:02 -0600, witek napisał(a):

    > To byś na żadnej wsi nie miał żadnej szkoły.

    Tak samo jak na żadnej wsi nie ma sklepu.

    > Niedługo nie będziesz miał poczty, to zobaczysz jak będzie miło jak
    > sobie listy będziesz odbierał kilkadziesiąt kilometrów od domu.
    > Przykładem mogą być firmy kurierskie. Paczki do popidówki wielkiej
    > kurierem nie wyślesz i już.
    Naprawdę? Dobrze, że mi powiedziałeś, bo mi ten kurier, co dzisiaj był
    nakłamał i to jeszcze na piśmie zatytułowanym 'list przewozowy'.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 115. Data: 2009-01-01 21:29:57
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Nie za bardzo rozumiem argumentów "chciałeś dobrze zarabiać, było nie
    > zostawać nauczycielem". To, że nauczyciele zarabiają mało, nie jest
    > normalne. Żądnym podwyżek belfrom nie można mówić "trzeba było wybrać
    > inny zawód". To sytuacja w szkolnictwie jest chora, a nie chore są
    > wymagania płacowe pracowników.

    W Polsce w większości zawodów budżetowych (nauczyciel, lekarz, sędzia,
    prokurator, urzędnik, policjant) zarabia się mało. Skoro ktoś wiedział
    co go czeka to po co się tam pchał ? Czy ktoś go zmuszał ? A skoro
    chciał to niech teraz nie płacze. Może to i brutalne i może będą tu po
    mnie za to jechać ale aby dać podwyżki ww. zawodom to ktoś musiałby za
    to zapłacić np. ja ze swoich podatków czego zdecydowanie sobie nie życzę.

    Zawód nauczyciela ma swoje przywileje (3 miesiące wakacji, praca 16h
    tygodniowo lub mniej - i proszę mnie nie przekonywać, że nauczyciel cały
    czas się dokształca, sprawdza klasówki lub robi inne dziwne rzeczy -
    znam nauczycieli i wiem jak to wygląda) tak jak i inne zawody mają swoje
    (np. wcześniejsze emerytury górnicze lub w policji i innych służbach
    albo możliwość łatwego przejścia do innego zawodu prawniczego w
    przypadku sędziego czy prokuratora).

    Ja osobiście również jestem za FORMALNYM sprywatyzowaniem zarówno
    edukacji jak i służby zdrowia, bo nieformalnie to tak czy inaczej się to
    już dawno sprywatyzowało tyle, że pieniądze idą pod stołem (płatny
    zabieg za miesiąc, bezpłatny za rok; korepetycje) lub innymi kanałami
    (np. pakiety usług medycznych ma wiele firm) co stanowi swoistą patologię.

    --
    Mithos

  • 116. Data: 2009-01-01 21:37:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Obecnie państwo ustala w ten sposób pensje nauczycieli, że nie mogą
    > oni praktycznie samodzielnie się utrzymać na poziomie odpowiadającym ich
    > wykształceniu. Gdyby państwo się nie wtrącało - ich pensje mogły by być
    > większe.

    I stworzymy kolejny monopol typu notariusze. Państwo się nie wtrąca i co
    tam mamy ? Za przystawienie pieczątki i wpisanie danych do szablonu
    pobiera się kosmiczne (w porównaniu do nakładu pracy) pieniądze w
    dodatku dostęp do zawodu jest nadal mocno ograniczony. A żeby było
    ciekawiej to pewne czynności, jak wiadomo, muszą być dokonane w formie
    aktu notarialnego więc tak czy inaczej płacić trzeba.

    Uwolnienie pensji nauczycieli przy obecnym kształcie szkolnictwa jest
    bezsensu, bo niby jak to przeprowadzić ? Wprowadzić dodatkowe opłaty za
    naukę w państwowych szkołach ? Moim zdaniem należy po prostu całkowicie
    uwolnić rynek (niech ktoś to nazwie dziką prywatyzacją jeśli tak mu się
    podoba).

    --
    Mithos

  • 117. Data: 2009-01-01 21:40:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Szymon pisze:
    > Tak twierdzą zwykle ludzie nie mający do czynienia ze szkolnictwem lub też
    > znający je od strony ucznia.

    Po prostu nie przyjmujesz do wiadomości tego, że nie masz racji.

    --
    Mithos

  • 118. Data: 2009-01-01 21:42:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek pisze:
> [...]
    > sobie listy będziesz odbierał kilkadziesiąt kilometrów od domu.
    > Przykładem mogą być firmy kurierskie. Paczki do popidówki wielkiej

    Bzdura. Oczywiście, że wyślesz. Ostatnio wysyłałem kurierem właśnie na
    jakieś zadupie tyle, że koszt wyszedł BARDZO DUŻY (jakieś 30 razy drożej
    niż polecony priorytet).

    Poza tym czy wszędzie musi być poczta sensu stricto ? Przecież punkt
    odbioru można zrobić w jakimś sklepie lub w innym miejscu (vide Inpost).

    --
    Mithos

  • 119. Data: 2009-01-01 21:47:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Szymon pisze:

    > Osiołkowi w żłobie dano... :-)
    >
    > Pamiętam jak kiedyś pewien prezydent-elektryk przekonywał, że uczyć sie nie
    > trzeba... takich rodziców jest wielu... A jednak mamy coś takiego jak
    > obowiązek szkolny (nauka do 18 roku życia). Jesteś pewien, że jest też
    > obowiązek jedzenia w restauracji?

    Jest coś gorszego - każdy rodzic może gotować swojemu dziecku
    samodzielnie. O zgrozo - bez kontroli państwa!

    --
    Liwiusz

  • 120. Data: 2009-01-01 21:48:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Szymon pisze:

    > Zapomniałeś, że próba przekupienia urzędnika państwowego jest ścigana z
    > urzędu, a nie nazywana ofertą handlową, jak mogłoby to mieć miejsce w
    > przypadku firmy prywatnej.

    Taka oferta z mocy prawa mogłaby być traktowana jak przekupstwo.
    Argument chybiony.

    --
    Liwiusz