  • 31. Data: 2010-03-16 19:34:01
    Temat: Re: Polbank: autoryzacja SMS obok certyfikatow!
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > A po co majÄ&#65533;wydĹ&#65533;ĹźaÄ&#65533;skoro on przychodzi praktycznie od
    razu, tak jak np
    > w mBanku albo Aliorze.

    Otóz dlatego, że podzielam obawy wyrażane w tym wątku, np.:
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.biz
    nes.banki&tid=1257447&pid=1257493&z=1

    oraz mam własne doświadczenia, m. inn. z SMS-ami wysyłanymi właśnie z mBanku -
    dochodzą mi czasami z opóźnieniem > 2 min.

    Być może wpływ na to ma mój dostawca GSM (taktycznie nie ujawniam go tu, bo z
    innych powodów jest OK).

    Masz farta, że Ci śmiga szybko, bo być może korzystasz z tej samej sieci co
    mBank ?

    Z resztą: w czym trudności by ten czas ważności SMS-a wydłużyć ?

  • 32. Data: 2010-03-16 20:29:45
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Zbigniew Demidowicz" news:hnomf9$nr5$1@inews.gazeta.pl

    > Być może wpływ na to ma mój dostawca GSM (taktycznie nie ujawniam go tu,
    bo z
    > innych powodów jest OK).

    czy mowa o PLAY? :)

    > Masz farta, że Ci śmiga szybko, bo być może korzystasz z tej samej sieci
    co
    > mBank ?

    mi też smiga szybko, nawet w roamingu - nie korzystam z infrastruktury ani
    sieci Polkomtela (tj. minus).

    > Z resztą: w czym trudności by ten czas ważności SMS-a wydłużyć ?

    w czym trudność aby prędzej bądź później (abonament itp.) przenieść numer do
    sieci, która bez problemów dostarczy hasełko SMSem?

  • 33. Data: 2010-03-16 21:18:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 19:34:01 +0000, Zbigniew Demidowicz napisał(a):

> [...]
    > bo z innych powodów jest OK).
    >
    > Masz farta, że Ci śmiga szybko, bo być może korzystasz z tej samej sieci

    Mi w mbanku do Play w ogóle przestały przychodzić i nawet dzwoniłem, ale
    nic to nie dało, więc zamiast pobijać kolejny grupowy czas długości
    reklamacji, zmieniłem nr na Plusa i śmiga już dobrze. W Polbanku jak na
    razie z Play nie ma żadnego problemu.

    > Z resztą: w czym trudności by ten czas ważności SMS-a wydłużyć ?

    Ten sms nie jest w żaden sposób przypisany do konkretnej wykonywanej
    transakcji, przynajmniej tak to widać po treści smsa. Jakby wydłużyć jego
    czas, to może to przekroczyć normy bezpieczeństwa banku.

    Xenocide

  • 34. Data: 2010-03-17 13:43:12
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...pl>

    Valdi <V...@v...pl> napisał(a)

    > czy mowa o PLAY? :)

    Wybacz, że zaufam Twej domyślności ;)

    > w czym trudność aby prędzej bądź później (abonament itp.) przenieść numer do
    > sieci, która bez problemów dostarczy hasełko SMSem?

    Faktycznie, dużej trudności z samym przeniesieniem Abo gdzie indziej nie ma,
    ale jak rzekłem poprzednio, tam gdzie jestem, warunki mi odpowiadają
    najbardziej (stosunek: koszt/czas aktywności).
    Poza tym, musiałbym zawiadamiać wszystkich o zmianie swego numeru kom., co
    przysporzyłoby mi i kontaktom nieco kłopotów.

  • 35. Data: 2010-03-17 13:44:37
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > Mi w mbanku do Play w ogóle przestały przychodzić ...

    Otóż to ;)

    > Ten sms nie jest w żaden sposób przypisany do konkretnej wykonywanej
    > transakcji, przynajmniej tak to widać po treści smsa. Jakby wydłużyć jego
    > czas, to może to przekroczyć normy bezpieczeństwa banku.

    Być może masz rację, ale warto też pamiętać, że w takim przypadku to od
    użytkownika zależy ile mu czasu trzeba na dokonanie transakcji, a także czy
    wykasuje w SIM/PO nadmiar 'czasu życia' SMS-a po zakończeniu pracy.

  • 36. Data: 2010-03-17 14:12:48
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 13:44:37 +0000, Zbigniew Demidowicz napisał(a):

    > Być może masz rację, ale warto też pamiętać, że w takim przypadku to od
    > użytkownika zależy ile mu czasu trzeba na dokonanie transakcji, a także
    > czy wykasuje w SIM/PO nadmiar 'czasu życia' SMS-a po zakończeniu pracy.

    Ale tu użytkownika nie ma co mieszać. Są chyba dwa sposoby autoryzacji
    sms. Pierwsza jak w mBank/Alior/BZWBK i podobnych czyli przychodzi sms do
    konkretnej transakcji i tym sms nie potwierdzisz innej transakcji. Drugi
    sposób to tak jak Polbank, Citi i nie wiem kto jeszcze czyli kod który
    przychodzi sms jest ważny ileś czasu i koniec. Zabawa w przechwytywanie
    smsów i konta jest oczywiście możliwa jednak też raczej trudna, a czy
    opłacalna, to już chyba zależy.

    --
    xbartx

  • 37. Data: 2010-03-17 19:08:57
    Od: "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.spam.won>

    On 2010-03-15 22:06, xbartx wrote:

    > Ale co w tym dziwnego i po co to sprawdzałeś? Przecież firefox i chrome
    > do dwie zupełnie różne przeglądarki z dwoma różnymi profilami, więc
    > wiadomo, że będzie działać, bo jedna przeglądarka ma certyfikat a druga
    > nie.

    Z tego co dostalem smsem tak nie wynikalo, dlatego wolalem sprawdzic.

    --
    A.L.C.H.E.M.I.K. kilobyte[at]tlen[dot]pl
    :Artificial Lifelike Construct Hardwired

  • 38. Data: 2010-03-18 07:44:10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 20:08:57 +0100, Piotrek \"Alchemik\" napisał(a):

    > Z tego co dostalem smsem tak nie wynikalo, dlatego wolalem sprawdzic.

    Ale co ma do tego sms, bo nie rozumiem?

    --
    xbartx

  • 39. Data: 2010-03-20 11:51:56
    Od: "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.spam.won>

    On 2010-03-18 08:44, xbartx wrote:

    > Ale co ma do tego sms, bo nie rozumiem?

    Jak wlaczylem usluge, to dostalem smsa potwierdzajacego wlaczenie uslugi.