  • 221. Data: 2019-08-21 05:42:08
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2019 17:36:06 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > Bo dedykowany program może odczytać kontakty, pozycję, może otrzymać
    > pusha i obsłuży autoryzację biometryczną. Tak z grubsza.
    > Czyli więcej i bezpieczniej niż przez stronę.

    No ale komputerow tez to dotyczy.

    Przyznaj, ze to o kontakty chodzi :-)

    J.

  • 222. Data: 2019-08-21 05:53:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2019 17:00:20 +0200, Szymon napisał(a):

    > Jeśli jednak MUSI to wydaje się, iż bank stawia to za warunek. Z drugiej
    > strony są osoby, które twierdzą, że wirusów na Androida nie jest dużo.

    > No widzisz... Dziwnie.

    I to ladnie wyglada w zarzucie dla sadu - wymagal, ale sie nie
    okreslil, wiec klient mogl uwazac ze ... :-)

> [...]
    > posiadaczy kart przed odpowiedzialnością za nieautoryzowane transakcje
    > na kartach kredytowych oraz debetowych Mastercard. Zasada zerowej
    > odpowiedzialności to zapewnienie posiadacza karty, że jeśli
    > przeprowadzona zostanie jakakolwiek nieautoryzowana transakcja na karcie
    > Mastercard, posiadacz karty nie będzie ponosił odpowiedzialności za tę
    > transakcję, o ile zachowa należytą ostrożność w zabezpieczeniu karty
    > kredytowej oraz karty debetowej przed nieautoryzowanym użyciem i
    > bezzwłocznie zgłosi jej nieuprawnione wykorzystanie.
    >
    > Jak widać ta "należyta ostrożność" jest kluczowa.

    IMO - jakas duza niepewnosc prawna, bo co dokladnie meli na mysli ...
    i to w calosci, co to np jest "nieautoryzowane uzycie" ?

    Ale dalej ... i po to nacisk na aplikacje, zeby klientowi mozna bylo
    zarzucic zwloke w zglaszaniu ? :-)

    > Nie masz racji. Podstawą jest komputer i niejednokrotnie z dwoma
    > monitorami. Trzeba bowiem śledzić kurs - wykresy trochę zajmują. To
    > najważniejsza cecha.

    No, jak robisz zawodowo to tak, ale potem wychodzisz do toalety w a
    miedzyczasie frank skacze, wiec smartfon potrzebny :-)

    > Trochę mniej istotna, ale też ważna - zdecydowanie łatwiej jest
    > posługiwać się klawiaturą komputerową niż telefoniczną, która Ci
    > zasłonie znaczną część i tak maciupkiego ekraniku.

    Na forexie ? Tam przeciez tylko liczby wprowadzasz, i to rzadko.
    Nawiasem mowiac mozna by chyba te liczby wprowadzac w wykresy
    klikajac.

    Tak czy inaczej to nie nie tlumaczy tej dwoistosci podejscia bankow.

    J.

  • 223. Data: 2019-08-21 06:00:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2019 21:06:30 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Różnica nieistotna - założenie jest takie że złodziej, który ma dostęp
    > do komputera ofiary, nie ma dostępu do tokena (innego niż gdy user
    > wpisuje kod z tokena).

    Ale ten token jednak mozna ukrasc.

    > W przypadku botnetu, który "jest obecny" na 300 tysiącach komputerów -
    > może nawet nieco szybciej.

    Szybciej moze wzbudzic podejrzenia banku, chyba ze masz na mysli 300
    tys komputerow klientow ...

    Za to na pewno sie przyda 300 tys roznych IP - pojedyncza nieudana
    proba autoryzacji nie wzbudzi podejrzenia banku.

    J.

  • 224. Data: 2019-08-21 07:55:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2019 21:02:49 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To jest niebezpieczne rozwiązanie, ponieważ telefon staje się jedynym
    > punktem oporu. Przejęcie kontroli nad telefonem = kontrola nad kontem.
    >
    > Hasła SMS nie dlatego są mocne że nie da się ich przechwycić, zmienić
    > itd. (owszem da się), tylko dlatego, że to jest kanał informacyjny
    > praktycznie całkowicie niezależny od komputera. Oczywiście, jeśli
    > komputerem nie jest telefon, który dostaje owe SMSy.

    Tylko ze SMS daje sie przechwycic z latwoscia.
    Tego, co pokaze aplikacja - juz z trudnoscia.

    Tak czy inaczej - wychodzi na to, ze w przyszlosci przydaloby sie miec
    telefony dwa - jeden do autoryzacji, drugi do aplikacji bankowej.
    I trzeci sluzbowy :-(

    Ale banki chyba nie zamierzaja rozdzielac tych funkcji ... i trzeba
    bedzie dbac o telefon ... albo ktorys bank przegra w sadzie i pomysla
    nad lepsza autoryzacja :-)

    J.

  • 225. Data: 2019-08-21 10:15:03
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > No ale komputerow tez to dotyczy.

    Znacznej części funkcjonalności to nie dotyczy.
    No i nie mają sandboksa.

    > Przyznaj, ze to o kontakty chodzi :-)

    Marketingowo to bardziej np. lokalizacja się liczy.
    Takie mOkazje Ci wysyłają pusha jak jesteś w pobliżu
    czegoś co ma akurat jakąś zniżkę.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 226. Data: 2019-08-21 19:59:15
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-21 o 05:53, J.F. pisze:

    > I to ladnie wyglada w zarzucie dla sadu - wymagal, ale sie nie
    > okreslil, wiec klient mogl uwazac ze ... :-)

    Pamiętam reportaż w TVN, gdy bank odrzucił reklamację. Klient
    udowadniał, iż miał oprogramowanie antywirusowe oraz korzystał z
    licencjonowanych programów i wszystko na bieżąco aktualizował. Fakt, że
    materiał sprzed paru lat, ale najwyraźniej to są słabe punkty w
    postępowaniu reklamacyjnym.

    > IMO - jakas duza niepewnosc prawna, bo co dokladnie meli na mysli ...
    > i to w calosci, co to np jest "nieautoryzowane uzycie" ?

    Jw. Myślę, że mogą sprawdzać czy miałeś aktualizacje, antywirusa itd.
    Sęk w tym, iż gdyby się uparli - bardzo łatwo można udowodnić brak
    należytej staranności. Liczba aktualizacji jest tak duża, iż często
    odkłada się je na potem.

    > No, jak robisz zawodowo to tak, ale potem wychodzisz do toalety w a
    > miedzyczasie frank skacze, wiec smartfon potrzebny :-)

    Zdecydowanie nie. To raczej spekulanci, a nie inwestorzy.

    > Na forexie ? Tam przeciez tylko liczby wprowadzasz, i to rzadko.

    Jeśli chcesz zobaczyć jak to jest - zainstaluj sobie demo. To tak nie
    wygląda, jak sobie wyobrażasz. W zasadzie standardowo ekran jest
    dzielony na 4 części. To pozwala obserwować 4 instrumenty. A to mało!

    > Nawiasem mowiac mozna by chyba te liczby wprowadzac w wykresy
    > klikajac.

    Klawiatura numeryczna jest tu kluczem. No i spróbuj sobie wyobrazić
    ekran smartfona podzielony na 4 i w połowie czy tam 1/3 zasłonięty
    klawiaturą. ;-)

    Aplikacja działa zdecydowanie szybciej niż operowanie na koncie przez www.

  • 227. Data: 2019-08-22 08:58:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Zdecydowanie nie. To raczej spekulanci, a nie inwestorzy.

    pisales o aplikacjach (czemu nie "program"?) dla forexa, wiec
    zdecydowanie spekulanci.

    Ale inwestor walutowy to nie moze stracic na naglej zmianie kursu ?

    >Jeśli chcesz zobaczyć jak to jest - zainstaluj sobie demo. To tak nie
    >wygląda, jak sobie wyobrażasz. W zasadzie standardowo ekran jest
    >dzielony na 4 części. To pozwala obserwować 4 instrumenty. A to mało!

    Ok, malo, ale mowiles, ze klawiatura zaslania.

    >Klawiatura numeryczna jest tu kluczem. No i spróbuj sobie wyobrazić
    >ekran smartfona podzielony na 4 i w połowie czy tam 1/3 zasłonięty
    >klawiaturą. ;-)

    Ale przeciez proponuje wlasnie bez klawiatury :-)

    >Aplikacja działa zdecydowanie szybciej niż operowanie na koncie przez
    >www.

    Hm, ten android tak ogolnie sie troche slimaczy.
    Moze trzeba aplikacje zlecic firmom od gier :-)

    J.

  • 228. Data: 2019-08-22 09:03:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2019-08-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >Znacznej części funkcjonalności to nie dotyczy.
    >No i nie mają sandboksa.

    I przez 30 lat nikt nie zaproponowal MS, ze by sie przydal ?

    >Marketingowo to bardziej np. lokalizacja się liczy.
    >Takie mOkazje Ci wysyłają pusha jak jesteś w pobliżu
    >czegoś co ma akurat jakąś zniżkę.

    Hm, nie zauwazylem, a wiekszosc ich okazji jest raczej "sieciowa".

    Ale w sumie ciekawy pomysl.

    J.

  • 229. Data: 2019-08-22 09:52:37
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > I przez 30 lat nikt nie zaproponowal MS, ze by sie przydal ?

    Zdaje się, że nowe kafelkowe aplikacje oferowane przez Microsoft
    Store są w jakiś sposób sandboksowane. Ale raczej nie byłbyś
    w stanie (jeszcze) działać tylko z nimi. :)

    > Hm, nie zauwazylem, a wiekszosc ich okazji jest raczej "sieciowa".

    Jak mieli BP, to mi się non-stop uruchamiało w pobliżu
    stacji. A inne najczęściej w okolicy centrum handlowego.
    Ale faktycznie ostatnio z tym spokój jest.

    > Ale w sumie ciekawy pomysl.

    Stare. :)

    Kiedyś brałem udział w projekcie opartym o Beacony.
    Takie małe gadżety pozwalające na lokalizację "wewnątrz budynkową"
    (tzw. indoor location), pozwalające określić czy jesteś
    kilkadziesiąt, czy kilka metrów od nadajnika, czy poniżej
    1 metra. np. https://estimote.com/

    Wspiera to zarówno Android jak i iOS (chociaż różne
    formaty o różnych możliwościach) w samym systemie.

    Z takich zabawniejszych rzeczy, można dość łatwo zrobić system
    odgrywający marsz imperialny w momencie gdy np. prezes wchodzi
    do budynku lub pomieszczenia. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 230. Data: 2019-08-22 16:59:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2019-08-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >Jak mieli BP, to mi się non-stop uruchamiało w pobliżu
    >stacji.

    Hm, nie zauwazylem. Ale moze lokalizacje wylaczylem w telefonie.

    To teraz jeszcze sprzac sie z samochodem, zobaczyc ile paliwa zostalo,
    i przypomniec kierowcy o tankowaniu :-)

    Z przegladarki sie tego nie zrobi :-P

    >A inne najczęściej w okolicy centrum handlowego.
    >Ale faktycznie ostatnio z tym spokój jest.

    Bo teraz to tylko Flying Tiger jest z takich "zlokalizowanych" .

    Az sie przejde i sprawdze.

    J.