  • 11. Data: 2019-07-04 03:15:42
    Temat: Re: Optima
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Jul 2019 16:56:07 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 1kazx1o6v3ccd$.r4qg4ia3po29$....@4...net
    >
    > Trzymam na drobne wydatki parę tałzenów -- można lać
    > wielokrotnie w miesiącu za free i jest niezerowo oprocentowane...

    Masz racje. Co prawda radzilem sobie inaczej, a na drobne wydatki mam
    KK, ale to faktycznie jeden z nielicznych, jesli nie ostatni,
    oprocentowany rachunek biezacy.

    > Za oknem zimno;

    Nareszcie :-)

    > w sklepach podwyżki podatku handlowego; w RPP stopy
    > bez zmian; kolejne transze 500+ w drodze; podwyżki elektryczności
    > zapowiedziane; od 2017 zbudowano zero autostrad, przez co Polska
    > stracić ma miliardowe dotacje unijne...

    Ale to wina Wlochow :-)

    Poza tym czy takie zero ... zbudowano ekspresowki o standardzie
    autostrady - sporo odcinkow S5, S3 ..

    No, o dobry rzad trzeba dbac :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-07-04 03:46:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jul 2019 03:15:42 +0200, J.F. napisał(a):
> [...]
    >
    > Masz racje. Co prawda radzilem sobie inaczej, a na drobne wydatki mam
    > KK, ale to faktycznie jeden z nielicznych, jesli nie ostatni,

    Czekaj czekaj ... z Optimy mozna lac tylko na jedno konto powiazane.
    Przynajmniej u mnie, gdzie konto bylo zakladane jako oszczednosciowe.

    To mocno ogranicza funkcjonalnosc.

    J.

  • 13. Data: 2019-07-05 16:33:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 18lvvgpa9o96d.8ofmn4ujjilf$....@4...net

    > Czekaj czekaj ... z Optimy mozna lac tylko na jedno konto powiazane.
    > Przynajmniej u mnie, gdzie konto bylo zakladane jako oszczednosciowe.

    > To mocno ogranicza funkcjonalnosc.

    Założyłem ROR w Paribas, licząc na wisienki, których nie otrzymałem.
    (otrzymałem orzeszki, na które nie liczyłem)
    Na ten ROR leję ,,bezzwłocznie'', po czym z tego RORu leję dalej...
    Podobnie z iPKO -- leję via Inteligo, bo z iPKO przelewy kosztują,
    ale z iPKO do Inteligo są za free a z Inteligo też są za free...

    -=-

    BTW dobrego rządu -- Join the #Revolution!

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/max-kolonko-zaklada-
    nowa-partie-r-revolution/v6kl2gj

    -=-

    Mam swój plan -- częściowo skopiowany od MMK, częściowo zupełnie własny...
    Może me plany są zbieżne z planami MMK?
    W jednej kwestii **chyba** jesteśmy zgodni -- POPiS to pełna porażka
    a dotychczasowi politycy polscy są bezwartościowi jako politycy.

    MMK zapowiadał przed wielu laty tegoroczny start w polskich wyborach
    parlamentarnych -- cieszy mnie to, że MMK rozmyślił się.

    Jeśli naprawdę MMK ma ponad milion płacących mu rewolucjonistów -- miejsce
    w polskim sejmie ma zapewnione. Jeśli do tego zgarnie niezadowolonych
    i wyrzutków z różnych partii typu Kukiz czy Nowoczesna -- może nie tylko
    stanąć na podium, lecz nawet zająć na tymże podium miejsce lepsze niż
    ostatnie. Ściągając sympatyków Cejrowskiego (który być może zrezygnował
    z własnej partii a w wielu kwestiach jest zgodny z MMK) #R może zagrozić
    pozycji PiS!!!

    Przed snem liczyłem pobieżnie i uznałem rozkład #R, PiS, ~KE: 30%, 25%, 20%
    za możliwy przy ~50% frekwencji i 30 milionach uprawnionych do głosowania.
    Niestety wliczyłem oficjalne opinie Polaków -- które mogą być fałszywe)

    Przygotowałem też swe postulaty (zupełnie REWOLUCYJNE) i czekam na
    wyborcze obietnice MMK. Moje propozycje są być może ;) kontrowersyjne,
    lecz IMO mogą przypaść do gustu wszystkim z wyjątkiem złodziei, gdyż
    dają zyski i biednym (nawet tak biednym, jak ja) i bogatym...

    Gdzie źródło owych zysków? (toż z postego i Salomon nie naleje)

    - w automagii decyzyjnej
    - pomijającej masy mas urzędników w procedurach decyzyjnych
    (teraz nawet niby proste 500+ daje utrzymanie masie urzędników)
    - i unicestwiającej część cwaniactwa... (Boga nie oszukasz)
    - ogólnie w upraszczaniu procedur [niestety spadnie popyt na
    noże krojące włosy wzdłużnie na 16 części, więc wzrośnie
    bezrobocie -- ale bezrobotni nie umrą z głodu]
    - w spokoju, który ma swą cenę

    Rzecz jasna nie myślę o stworzeniu świata ,,bez kantów'', lecz jedynie
    o podążaniu w tym kierunku. BTW ww. 500+ -- dzieci dostałyby znacznie
    więcej, na dodatek świadczenie rewaloryzowałoby się samoistnie, o ile
    nie byłoby wojen itp. nieszczęść...

    -=-

    Obserwując poczynania ,,świata'', widzę, iż ucywilizowana ludzkość
    podąża właśnie q realizacji mych postulatów, zatem teraz lub później,
    ale RP też wkroczy na tę (mą lub podobną do mej) drogę... Jak widzę,
    najchętniejszymi do wprowadzania takich zmian są narody najbogatsze,
    a w tych narodach -- ludzie najbogatsi, choć na pierwszy rzut oka
    paradoksalnie właśnie ci najbogatsi mieliby stracić najwięcej...

    Z jednej strony rozwój cywilizacyjny zezwala na wzmiankowane
    posunięcia, zaś z przeciwnej strony ów postęp zmusza do
    wprowadzenia takich rozwiązań. Największym zagrożeniem IMO
    jest tutaj wojna i przesadna obłuda rzekomych dobrodziejów.

    Moje zmiany nie dotyczą bezpośrednio (pośrednio dotyczyć mogą
    wszystkiego) zmian w: Kościołach, Cerkwiach, Zborach, Meczetach,
    Synagogach itd...

    Pośrednio pozornie sytuacja tychże poprawiłaby się, gdyż zyskałyby dodatkowy szmal.
    [niestety diabeł tkwi w szczegółach -- choć duchowni mogliby zyskiwać więcej szmalu,
    straciliby część władzy za sprawą upraszczania prawa; uczciwym duchownym władzy by
    nie ubyło a pieniędzy i spokoju mogłoby przybyć, co wzmacniałoby i pozycję samych
    duchownych, i pozycję zgrupowań/wspólnot wiernych...]

    -=-

    19 czerwca br. upłynął termin mego sprzeciwienia się decyzji ZUS,
    zatem ~dziś mogę liczyć na list z konkretyzacją prewencji...
    Wkrótce zajrzę do metalowej skrzynki poczty trąbkowej...

    -=-

    Na koniec nieco troski własnej, czyli kumoterstwa politycznego:

    - wprowadzenie ujednoliconych QRkodów na wszystkich drukowanych fakturach polskich

    Takie QRkody mogłyby skutecznie uszczelnić system podatkowy i oszczędzić
    księgowych...

    -=-

    Me postulaty są okrzepnięte -- mogę bronić się w ostrzale masy pytań
    i wątpliwości, ale detali nie policzyłem. :) Na oko zalepianie dziur
    w beczce pełnej wody nie obniża poziomu wody w tejże beczce... ;)
    [chyba, że zalepiający/pracujący w pocie czoła muszą czerpać z beczki to, co
    wypocą...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-07-05 16:35:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d1f5fa4$0$17345$6...@n...neostrada.pl

    > MMK zapowiadał przed wielu laty tegoroczny start w polskich wyborach
    > parlamentarnych -- cieszy mnie to, że MMK rozmyślił się.

    Milion ;) razy sprawdzam, a jednak...

    > MMK zapowiadał przed wielu laty tegoroczny start w polskich wyborach
    + parlamentarnych -- cieszy mnie to, że MMK nie rozmyślił się.

    Innych takich błedów nie szukam na razie, bo mi brakuje czasu...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2019-07-05 16:50:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]

    >(otrzymałem orzeszki, na które nie liczyłem)
    >Na ten ROR leję ,,bezzwłocznie'', po czym z tego RORu leję dalej...

    Racja.
    Jako ze wlasnie zalozylem konto w BNP, to chyba czas zmienic rachunek
    powiazany :-)

> [...]

    >MMK zapowiadał przed wielu laty tegoroczny start w polskich wyborach
    >parlamentarnych -- cieszy mnie to, że MMK rozmyślił się.

    Imo, to powinien na senatora wystartowac. Ma szanse, a nawet jesli
    nie - to chyba partia ma juz szanse na dotacje.
    I za 4 lata ...

> [...]
    >głosowania.
    >Niestety wliczyłem oficjalne opinie Polaków -- które mogą być

    Chciejstwo przez Ciebie przemawia. Zdobedzie 5% to bedzie dobrze.
    Ale jak nie wejdzie, to glosy stracone i znow PiS na tym zyska.

    A bez ambitnej kampanii w stylu Kukiza sprzed 4 lat, to i w te 5%
    watpie.

    No i znow ciezka decyzja - przylaczyc "narodowcow" czy nie .. zawsze
    to pare % glosow, akurat tyle, ile do progow brakuje ...

    J.

  • 16. Data: 2019-07-05 18:14:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d1f644e$0$543$6...@n...neostrada.pl

    > Imo, to powinien na senatora wystartowac. Ma szanse, a nawet jesli nie - to chyba
    partia ma juz szanse na
    > dotacje. I za 4 lata ...

    W planach mam skasowanie sejmu i zostawienie tylko senatu.

    - senat jest mniej liczny niż sejm
    - senat jest JOWialny właśnie

    Bez likwidacji sejmu mam:

    - likwodacja RPO itp. RPx na rzcz posłów reprezentujących O itd...
    - Poseł Praw Obywatelskich
    - Poseł Praw xxxxx

    > Chciejstwo przez Ciebie przemawia. Zdobedzie 5% to bedzie dobrze.
    > Ale jak nie wejdzie, to glosy stracone i znow PiS na tym zyska.

    MMK mówił, że ma ponad milion rewolucjonistów płacących mu co
    miesiąc dolara amerykańskiego za TV. Płacą, ale nie zagłosują?
    Odwrotnie -- zagłosują, choć nie płacą! (bo głosowanie nie kosztuje)

    > A bez ambitnej kampanii w stylu Kukiza sprzed 4 lat, to i w te 5% watpie.

    MMK jest postacią znaną na świecie -- może liczyć na OGROMNE poparcie
    Polaków i w kraju, i poza granicami Polski. Ponadto IMO jest racjonalistą
    i (w przeciwnieństwie do bezradnych amatorów Kaczyńskich) zaradnym
    zawodowcem, więc może spotkać się z przychylnością międzynarodówki -- UE itp...

    Przypomnę -- BSzydło z makabrycznie groźną miną przystąpiła do bezwzględnej
    kasacji NFZ, ale... Choć nagrodę za ciężką pracę wzięła z nawiązką, ;) NFZu
    nawet nie zadrapała swymi szponami czy kłami... [za co spotkała się z jasnym
    ostrzeżeniem na berezynie?]

    TK -- owszem, przy poparciu trolli PiS zdobył, ale SN itd. -- już nie...
    Z tego jasny wiosek -- PiS bez poparcia trolli niewiele potrafi osiągnąć!

    Akurat teraz UE uskutecznia szatański plan -- MMorawiecki zwietrzył
    podstęp, ale JKaczyński ma się za zwycięzcę!!! Skończyć się może taka
    ślepota tym, czym beztroskie łażenie po spróchniałych dachach...

    > No i znow ciezka decyzja - przylaczyc "narodowcow" czy nie .. zawsze to pare %
    glosow, akurat tyle, ile do progow brakuje ...

    Milion rewolucjonistów to przekroczenie progu przy 66% frekwencji lub słabszej...
    Dopiero więcej niż 2/3 w urnach daje powody do niepokoju.

    30 milionów uprawnionych
    20 milionów w urnach
    1 milion #R, czyli 5% #R

    Wszystko zależy od uczciwości Polaków -- być może głośno krzyczą:
    - żądamy zmian
    - żądamy likwidacji państwa prawników
    - żądamy budowy państwa prawa
    - mniej biurokracji
    - mniej zaglądania urzędników do łóżka podatnika
    (ponoć znawcy twierdzą, że Polacy są mocniej
    zniewoleni przez państwo niż Rosjanie!!!!)
    ale w istocie pragną czegoś innego...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-07-05 18:29:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >"J.F." 5d1f644e$0$543$6...@n...neostrada.pl

    >W planach mam skasowanie sejmu i zostawienie tylko senatu.
    > - senat jest mniej liczny niż sejm
    > - senat jest JOWialny właśnie

    Do takiego JOWialnego Sejmu Kukiz by sie nie dostal.
    Tzn Kukiz moze by sie dostal - on jeden.

    >MMK mówił, że ma ponad milion rewolucjonistów płacących mu co
    >miesiąc dolara amerykańskiego za TV. Płacą, ale nie zagłosują?

    A ma, czy mowil ?

    >Odwrotnie -- zagłosują, choć nie płacą! (bo głosowanie nie kosztuje)

    No wlasnie - jedni zaglosuja choc nie placa, inni placa, ale nie
    zaglosuja.

    >MMK jest postacią znaną na świecie -- może liczyć na OGROMNE poparcie
    >Polaków i w kraju, i poza granicami Polski.

    Moze go i tam w USA znaja, ale czy starczy na okreg ?
    A w Polsce niby znany, ale czy to nie za malo na wygranie ...

    > Ponadto IMO jest racjonalistą
    >i (w przeciwnieństwie do bezradnych amatorów Kaczyńskich) zaradnym

    Amatorzy, amatorzy, ale wybory wygrali :-)

    Co prawda wlasnie oglosili ze frankowiczom nie pomoga ... ale widac
    500+ jest wiecej i tansze :-)

> [...]
    >;) NFZu
    >nawet nie zadrapała swymi szponami czy kłami... [za co spotkała się z

    Myslisz ze lepsze Chore Kasy niz NFZ ?

    >Milion rewolucjonistów to przekroczenie progu przy 66% frekwencji lub
    >słabszej...
    >Dopiero więcej niż 2/3 w urnach daje powody do niepokoju.

    No coz, moze to i prawda, to jest gdzie prowadzic kampanie.

    Ale prawde mowiac to jakos pierwsze slysze, wiec gdzie sie ten MMK
    schowal :-)

    J.

  • 18. Data: 2019-07-06 00:28:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d1f7b5c$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > Do takiego JOWialnego Sejmu Kukiz by sie nie dostal.
    > Tzn Kukiz moze by sie dostal - on jeden.

    Źle agitował -- należało namawiać do likwidacji sejmu. :)
    Ludziom JOWialność jest obojętna, bo nie pojmują, o co kaman...
    Wcześniej agitował LMoczulski -- także nadaremnie...
    Tłumaczył, czym jest proporcjonalność wyborcza...

    > A ma, czy mowil ?

    Tego właśnie nie wiem.

    > No wlasnie - jedni zaglosuja choc nie placa, inni placa, ale nie zaglosuja.

    Bezpiekę masz na swej myśli? ;)

    > Moze go i tam w USA znaja, ale czy starczy na okreg ?
    > A w Polsce niby znany, ale czy to nie za malo na wygranie ...

    Poza granicami Polski jest dziesięciomilionowa Polonia...
    Po co Polak emigrował? -- by płacić wysokie podatki?
    Czy raczej po to, by żyć wygodniej?
    Jaki ustrój proponuje MMkolonko? Komunistyczny?
    Socjalistyczny? Narodowosocjalistyczny?
    Czy może jednak zdroworozsądkowy?

    Ilu RP ma parlamentarzystów? -- więcej niż USA!
    Choć USA górują nad Polską:

    - rozmiarami kraju
    - liczbą ludności
    - zróżnicowaniem ludności
    (etnicznym, rasowym, religijnym, kulturowym)
    - PKB/gospodarką
    - armią
    - innowacyjnością...

    > Amatorzy, amatorzy, ale wybory wygrali :-)

    No właśnie!!!! [Polacy nie są głupi -- wiedzą, że Polska
    upada nieodwołalnie, dlatego żyją zgodnie z zawołaniem:
    <<ratuj się kto może!>>]

    DTusk obiecał obniżanie podatków -- podwyższał, dzięki czemu
    wygrał wybory!!! Podobnie z BSzydło, która po przygodzie
    berezyńskiej zeszła z fotela premiera, lecz wystartowała do
    Europarlamentu[, by zasiąść przy stole jeszcze obfitszym!!!].

    > Co prawda wlasnie oglosili ze frankowiczom nie pomoga ...

    Czy ktokolwiek zdrowy na umyśle łudził się innym rozwiązaniem?
    Banki są zbyt silne, by ustąpić...

    > ale widac 500+ jest wiecej i tansze :-)

    Koszty 500+ pokrywają podatnicy, nie banki.

    > Myslisz ze lepsze Chore Kasy niz NFZ ?

    Nie. Myślę, że nie warto obiecywać gruszek na wierzbie.

    Wymień jakiekolwiek obietnice PiS zrealizowane w czasie minionej
    kadencji... 500+ to po prostu rozdawnictwo -- łatwo rozdawać
    i podwyższać podatki. PiS obiecał: obniżanie podatków -- podwyższa;
    podwyższenie kwoty wolnej od PIT -- zadrwił z podatników; upraszczanie
    prawa podatkowego -- poczytaj, co o tym prawie myślą mocniejsi ode mnie;
    likwidację NFZ; walkę z dziurami VATowskimi -- gdzie są procesy rzekomych
    mafiozów, rzekomo zżerających 25% polskiego budżetu?! (~700 mld
    przez 8 lat rządów PO-PSL to ~dwuletni budżet polski z tamtych lat)

    Pokaż jakiekolwiek sukcesy PiS!!!

    Lokalnie, z mego podwórka:
    DTusk zaniedbał drogę Białystok-Augustów
    i położył nacisk na drogę Białystok-Ełk,
    bo DTuskowi śpieszno do Prus, nie do
    miasta ostatniego polskiego króla
    z dynastii Jagiellonów!!
    Ależ PiS postępuje tak samo...

    Podobnych przykładów znam masę!!!

    Z TV:
    Komornik zajął dobra niewinnych ludzi!!
    Ależ przed ~tygodniem był program poświęcony
    człowiekowi, któremu komornik zajmuje konta
    w majestacie prawa, choć
    - nieszczęśnik nie jest dłużnikiem banków
    - korespondencja sądowa była kierowana
    na nieistniejący adres
    - sprawa wyjaśniona została do końca!!!
    Okazuje się, że obecna władza nadal zezwala na to, by:
    - sędzia sądził nie ludzi (czy ich czyny) lecz Pesele!
    - sędzia nie interesował się istnieniem adresu, na
    który wysyła korespondencję
    - poczta nie odpowiadała za ,,dostarczanie''
    korespondencji sądowej pod nieistniejący adres
    - człowiek musiał dowodzić swej uczciwości
    (**niby** ogólna zasada jest inna -- <<domniemanie
    uczciwości>>, nie zaś <<domniemanie winy>>)
    - komornik mógł zajmować konta osobie, która nie jest
    dłużnikiem (nieszczęśnika z dłużnikiem rzeczywistym
    łączą więzy krwi -- sięgające Adama i Ewy z Edenu;
    rzecz jasna rzeczywisty złodziej ukradł najpierw
    dane osobowe, po czym zaciągnął kredyty, których
    nie spłacał...)

    BTW -- przypomnę, że LCzarnecki oddał pieniądze niewinnej
    kobiecie/chyba_emerytce, które niesłusznie (lecz zgodnie
    z polskim prawem!) zabrał komornik, aby pokryć niespłacane
    długi innej osoby...

    Niestety akurat ten bankier ma problemy w polskiej rzeczywistości!
    (jakby został ,,nagrodzony'' przez władze za swój ,,występek'')

    > No coz, moze to i prawda, to jest gdzie prowadzic kampanie.

    > Ale prawde mowiac to jakos pierwsze slysze, wiec gdzie sie ten MMK schowal :-)

    Ludzie mówią, że w Hameryce! ;)
    Odrzucił propozycję Giermańców -- ponoć nagrodę Kisiela:

    https://www.youtube.com/watch?v=oL8JU9T3Zf8

    by móc uczciwie szczekać na Tomasza Lisa itp...

    BTW -- nie jestem przeciwnikiem TLisa.
    (nie twierdzę, że jestem zagorzałym zwolennikiem,
    ale twierdzę, że nie postrzegam źle TLisa)

    MMKolonko domagał się między innymi:

    - polonizacji polskich mediów
    - demokratyzacji polskich sądów powszechnych
    (wg MMK sędziów polskich sądów powszechnych
    można by wybierać w wyborach powszechnych)
    - ograniczenia liczby parlamentarzystów polskich
    - zaprzestania hojnego obdarowywania byłych
    (byłego premiera LMillera, byłej premier
    EKopacz, byłej premier BSzydło itd...)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-07-06 02:56:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d1fcf39$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > Ludzie mówią, że w Hameryce! ;)
    > Odrzucił propozycję Giermańców -- ponoć nagrodę Kisiela:

    > https://www.youtube.com/watch?v=oL8JU9T3Zf8

    > by móc uczciwie szczekać na Tomasza Lisa itp...

    Dla równowagi -- JKaczyński nie odmówił, gdy go zaproszony na uroczystość ;) związaną
    z rewolucją...

    https://medianarodowe.com/jaroslaw-kaczynski-w-rosyj
    skiej-ambasadzie/

    Jarosław Kaczyński był w 1988 roku w sowieckiej ambasadzie na przyjęciu
    z okazji rocznicy rewolucji październikowej. Jest on najpewniej jedynym
    czynnym posłem na Sejm, który był jeszcze w ambasadzie ZSRR w Polsce.

    [coś o rewolucji chciałem napisać... też bym poszedł... zanim by skapowali,
    kim jestem -- najadłbym się, napił do woli... jak u KKarskiego na weselu...
    mnie nikt nie zna, nikt nigdy nie rozpozna, jestem wszędzie incognito...
    ciekawe, czy JKaczyński wypił za blask...
    https://www.youtube.com/watch?v=mz2eAkJcmCg
    Jacek Kaczmarski - Bal u Pana Boga
    Skąd wiadomo, że to Pan Bóg, nie Pani?...
    Stwórca, czyli I Osoba Boska jest duchem -- duch nie ma ciała...
    ciekawe, czy JKaczyński też w parkiecie żłobił podczas balu okołorewolucyjnego...
    być może to właśnie jemu zawdzięczamy te mknące myśli okołoaureolowe...
    i całą resztę ;) następstw...
    może MMK też zaszkodził kawior?... -- siak czy tak, za blask pić nie chciał...]

    https://www.youtube.com/watch?v=Fsm2XR4NTi8
    .
    .
    .
    Jak pan robi to, Wasza Ekscelencjo
    Że po każdej nienawidzą Cię stronie?

    Twej pogardy nikt ci nie wybaczy
    Myśmy ciemni, zapalni i łzawi
    A tyś dumny, tyś z nami nie raczył
    W narodowym barszczu się pławić
    .
    .
    .
    Tyle pracy, panie hrabio, i na nic.
    Nadaremna ta branka w rekruty
    Będzie to, co ma być - my zwyczajni
    Bój bez broni, katorga i knuty

    Pan narodu, margrabio, nie zmienisz
    Tu rozsądku rzadko się używa
    A jedno, co naprawdę umiemy
    To najpiękniej na świecie przegrywać

    https://www.piosenkaztekstem.pl/opracowanie/przemysl
    aw-gintrowski-margrabia-wielopolski/
    Urodzony w 1803 roku Wielopolski odebrał staranne
    wykształcenie, studiując prawo i filozofię w Warszawie,
    Paryżu i Getyndze. Po wybuchu powstania listopadowego,
    został wybrany posłem na sejm powstańczy.

    [ciekawe, kto ma jeszcze 1803 W10...]

    https://www.youtube.com/watch?v=odHSYZTGtKc
    Kaczmarski - Meldunek

    [ale, ale... czy ten Trak nie utknął na jakiejś krzyżówce, gdy wracał do domu?...]

    Może coś z romantyzmu obcego?...
    Bo własne tylko upodlenie ducha
    Ugina wolnych szyje do łańcucha
    Romantyzmu tykającego niewiary?... ;)

    -=-

    https://youtu.be/2caS1xG5edY?t=15
    https://youtu.be/2caS1xG5edY?t=31
    https://youtu.be/2caS1xG5edY?t=57
    https://youtu.be/2caS1xG5edY?t=107

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-07-06 04:22:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jul 2019 02:56:48 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    > mnie nikt nie zna, nikt nigdy nie rozpozna, jestem wszędzie incognito...
    > ciekawe, czy JKaczyński wypił za blask...

    IMO - tu nie miejsce na polityke, ale mnie zainteresowales.

    Dostal zaproszenie ... hm, to komu je wysylali ?
    Bo dla wladzy JK byl wtedy nikim ... no moze nie calkiem nikim,
    bo Solidarnosc ciagle nielegalna, ale wladza sie chciala zblizyc.
    Bylo juz po pierwszej rozmowie w Magdalence
    http://okragly-stol.pl/magdalenka/
    Ale spotkanie nieudane, i bral w nim udzial LK a nie JK.

    Z drugiej strony Pieriestrojka w toku, moze i Gorbi chcial ocieplic
    stosunki z alternatywnym srodowiskiem ...

    J.