  • Data: 2004-02-26 15:34:39
    Temat: OT: koszty sądowe (było: deklaracja wekslowa)
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c1l0h5$qgo$1@taurus.webcorp.pl...
    > do cywilnego, większy do gospodarczego. Gospodarczy odrzucił wniosek o
    > zwolnienie z opłaty od zarzutów, cywilny zwolnił. Dokumenty w obu

    Na marginesie - jeszcze lepsze historie są takie, gdy dwóch sędziów z
    jednego wydziału orzeka w sposób sprzeczny ;(

    A co zwalniania z kosztów, to ta instytucja w obecnym kształcie jest
    kompletnie chora i należałoby ją gruntownie przekształcić. Oczywiście można
    wybrać prostszą drogę i zmienić zasady opłacania kosztów. Uzasadnienie
    oddalające wniosek, opierające się na tym, że strona powinna była
    przewidzieć konieczność stawania w sądzie i zaoszczędziś co nieco grosza na
    ten cel, jest dla mnie jednym ze szczytów absurdalnego wykładania prawa.

    Pozdrawiam,
    Washko