  • 1. Data: 2004-08-27 10:32:04
    Temat: O przyjmowaniu platnosci karta - przypadek wlasny
    Od: "Sawinski Piotr" <p...@p...pl>

    Sytuacja z dnia dzisiejszego.
    Wroclaw, ul. Bystrzycka, firma NovaGips Sp z o.o.
    Do zaplaty ok 24zl. (3 worki zaprawy cementowej)

    Pan informuje mnie, ze platnosci karta od 25 zl, a chyba raczej od 50 zl (wiec
    sam nie wie, tak sadze). Pytam sie dlaczego. Odpowiedz: bo tak i czy mam
    gotowke. Prosze wiec o numer do centrum autoryzacji, chce sie zapytac sie czy
    sprzedawcy tak moga. Ostatecznie sam spisuje numer z POSa i dzwonie do PolCardu.
    Mila Pani informuje mnie, ze oni nie ingeruja w takie sprawy, gdyz umowa o
    niczym takim nie mowi, ale wiedza, ze sprzedawcy czasami tak robia. Ogolnie nic
    nie poradzi. W miedzy czasie Pani z NovaGipsu wtraca mi sie do rozmowy krzyczac,
    ze tak robia i niech sobie skarze.

    Wnioski:
    1. NovaGips ma w du... klientow.
    2. PolCard ma w tym samym swoje pieniadze.

    Pytania:
    Kiedy sytuacja sie wyprostuje?

    --
    Sawinski Piotr

  • 2. Data: 2004-08-27 10:50:19
    Od: "Harry Zimm" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Sawinski Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (wiec
    > sam nie wie, tak sadze). Pytam sie dlaczego. Odpowiedz: bo tak i czy mam

    Wrocław, Bardzka sklep Champion....do zapłaty 4.18 niestety nie mam gotówki
    więc wyciągam kartę Pani mnie informuje, że płatność kartą dopiero od 5 zł;)
    W Rossmannie jest chyba od 20 zł...ciekawe. Wiem, że płacąc kartą dana firma
    płaci ileś tam % za operacje więc wystrzegają się zakupów za które mało się
    płaci..taka prawda. Pozdrawiam HZ

  • 3. Data: 2004-08-27 10:53:51
    Od: "KRZYSZTOF KRAWCZYK" <k...@g...pl>

    > Pytania:
    > Kiedy sytuacja sie wyprostuje?

    Tak po mojemu, sytuacja się w NovaGips wyprostuje, kiedy przytłaczająca
    większość klientów tego sklepu będzie płacić kartą, a sporadycznie gotówką.
    Jak na razie zapewne proporcje są odwrotne, stąd te mecyje.
    Zobacz jak klienci sią traktowani w sklepach z odzieżą elegancką. Tam nawet
    za skarpetki zapłacisz kartą, bo wiedzą, że do nich wrócisz i następnym
    razem zrobisz grubsze zakupy.

  • 4. Data: 2004-08-27 10:59:53
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Sawinski Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Pytania:
    > Kiedy sytuacja sie wyprostuje?

    Mi kiedys robila wyrzuty chyba wlascicielka/wspolwlascicielka zakladu
    oponiarskiego. Ze place za opony karta. No na szczescie nie miala wiekszego
    wyboru bo opony juz zostaly zalozone ;-) Powiedzialem jej ze jak sie jej nie
    podoba, to niech zlikwiduje terminal a nie bedzie udawala ze akceptuje karty
    robiac przy tym głupie uwagi.

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2004-08-27 13:06:14
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Sawinski Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Pan informuje mnie, ze platnosci karta od 25 zl, a chyba raczej od 50 zl
    (wiec
    (...ciach...)

    To ciekawostka. Choc sie nieraz zastanawialem czy i mnie cos takiego nie
    spotka. Na razie w pobliskim sredniej wielkosci spozywczaku nawet przy 9
    zlotych nic nie powiedzieli. Widac im zalezy.

    Daniel

  • 6. Data: 2004-08-27 13:40:03
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

> [...]
    >
    > Wnioski:
    > 1. NovaGips ma w du... klientow.
    > 2. PolCard ma w tym samym swoje pieniadze.

    Witam,

    A wiec juz wyjasniam jak to jest z tymi kartami. Okazuje sie iz placac karta
    sklep placi jakas prowizje za to ze transakcja byla przy uzyciu karty.
    Kiedys jeden sprzedawca wytlumaczyl mi iz koszty jakie ponosza przy malych
    kwotach sa nieoplacalne przy takich rozliczeniach i oplaca sie im przyjmowac
    karte np od 7 pln.
    Skad te wyliczenia - niewiem. Zadzwon do PolCARDa

    Salut
    P!

  • 7. Data: 2004-08-27 13:57:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Fri, 27 Aug 2004 15:40:03 +0200, "Piotrek" <p...@b...pl>
    wrote:

> [...]
    >kwotach sa nieoplacalne przy takich rozliczeniach i oplaca sie im przyjmowac

    Kłamał.
    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2004-08-27 13:59:29
    Od: "Łukasz Walicki" <U...@f...pl>

> [...]
    przyjmowac
    > karte np od 7 pln.
    > Skad te wyliczenia - niewiem. Zadzwon do PolCARDa

    Na koszt autoryzacji płatności kartą mają wpływ 3 czynniki:
    - Miesięczny koszt wypożyczenia terminala (zazwyczaj około 50zł)
    - Prowizja za dokonanie płatności (zazwyczaj 2-3%)
    - Cena za zrealizowane połączenie do Centrum, czyli np. 0,35 zł w przypadku
    telefonu w TP S.A ( drożej lub taniej )

    W przypadku np. zakupu kartą na kwotę 20zł transakcja ta kosztuje sklep
    około 1 ZŁ.

    Pozdrawiam:)

    Łukasz Walicki

    P.S. Jestem zwolennikiem płatności kartą nawet za drobne zakupy. Podczas
    mojego pobytu w Anglii zetknąłem się z płatnościami za rzeczy warte
    kilkanaście P - np. facet płacił za 'the Times' karta (równowartość w zł
    około 2,5) a sprzedawca automatycznie dokonał transakcji. U nas taka osoba
    zostałaby wyśmiana...

  • 9. Data: 2004-08-27 14:04:21
    Od: Krzysztof <k...@s...800.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Kłamał.

    Ale dlaczego. Ile mozna zarobic na batoniku za 2,50? A jezeli koszt
    połacznia telefonicznego to ca. 30 gr (a czesto jest jeszcze klienci
    maja podpisane umowy tak, ze bula stala kwote za tranzakcje - spotkalem
    sie juz z tym) to niestety nie oplaca sie.
    Taka sytuacja jest nagminna przy zle podpisanych umowach (a polcard, i
    nie tylko, lubi takie wymuszac na sprzedawcach).

    Krzysztof

  • 10. Data: 2004-08-27 14:26:54
    Od: "Sawinski Piotr" <p...@p...pl>

    Piotrek wrote:
> [...]

    >(...) przy takich rozliczeniach
    > i oplaca sie im przyjmowac karte np od 7 pln.
    > Skad te wyliczenia - niewiem. Zadzwon do PolCARDa

    Hmm skoro sie decyduja na przyjmowanie platnosci karta, to moim zdaniem powinni
    to robic bez wzgledu na sume transakcji (oczywiscie oprocz najmniejszej jaka
    jest ustalona przez centrum autoryzacji). Mimo wszystko pare razy bylo juz na
    grupie, ze ktos mial problem z zaplaceniem za batonika karta, ale dzisiaj poszlo
    o 24 zl, co po raz pierwszy mi sie zdarza. A mowienie o minimalnej kwocie 50 zl
    jest absurdalne. Gdybym kupil zaprawy cemento za wej50 zl to bym mogl zrownac
    sobie podloge w polowie mieszkania a nie w lazience tylko. Wnioskuje z tego, ze
    ich wlasne, glupie zarzadzenie jest odbiegajadce od realiow. Mimo, ze sie robi
    jakis remont, ktory zawsze kosztuje wiecej niz 50 zl, to nie zawsze potrzeba
    wiecej materialow z danej firmy.

    --
    Sawinski Piotr