  • 11. Data: 2007-12-16 16:10:43
    Temat: Re: Neste - podwojne blokady nordea
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    r...@k...pl wrote:

    > Chyba chciałeś napisać -- urok blokad w Nordei.

    Raczej taki urok blokad zakładanych przez Neste. "Od zawsze" wiadomo że
    Neste zakłada dziwne blokady. Kiedyś było tak, że zakładali blokadę na
    kwotę maksymalną którą zadeklarowałeś, a potem drugą, na różnicę między tym
    co zadeklarowałeś a zatankowałeś.

    Co ciekawsze, tak się działo u niektórych tylko (np. u mnie), zaś niektórzy
    zaś nigdy nie zauważyli czegoś takiego :)

    p. m.

  • 12. Data: 2007-12-16 18:14:39
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-12-16 17:10, mvoicem stwierdził, że:

    > Raczej taki urok blokad zakładanych przez Neste.

    Czyli błąd po stronie Neste, z którym nie radzi sobie jedynie Nordea?

    >"Od zawsze" wiadomo że
    > Neste zakłada dziwne blokady.

    Dlaczego więc ja płacąc swoimi kartami (różnych banków) za każdym razem
    miałem te transakcje prawidłowo rozliczane?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 13. Data: 2007-12-16 18:46:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 16 Dec 2007 17:09:13 +0100, w <fk3ija$n5i$1@inews.gazeta.pl>, "Slavekk"
    <s...@g...pl> napisał(-a):

    > Obserwacje z zycia ;-)

    Kiepskie ;p.

    > W liscie Neste stoi że rozliczenie _jest_wysyłane_ następnego dnia
    > (roboczego zapewne)
    > więc JEST taki czas kiedy muszą być dwie blokady

    To Neste wysyła _dwie_ blokady? Czy jedną i rozliczenie do tej blokady na
    mniejszą kwotę?

  • 14. Data: 2007-12-16 20:06:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marcin Nowakowski wrote:

    > Dnia 2007-12-16 17:10, mvoicem stwierdził, że:

    > Czyli błąd po stronie Neste, z którym nie radzi sobie jedynie Nordea?

    Nie tylko, ja to zaobserwowałem w Multibanku (kilka lat temu gwoli
    ścisłości).

    > Dlaczego więc ja płacąc swoimi kartami (różnych banków) za każdym razem
    > miałem te transakcje prawidłowo rozliczane?

    Nie wiem :), ale temat Neste i ich blokad pojawiał się na grupie dość
    często.

    p. m.

  • 15. Data: 2007-12-16 20:13:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Gru, 14:24, Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

    > wiem, czepiam się słówek, ale co ma znaczyć "fizycznie"? Myślisz, że
    > wyciągają ze skarbca 200 zł i przypinają spinaczem kartkę "nie brać,
    > zablowkowane przez Neste"? :-)

    Jesli podwojna blokada uniemozliwi komus np. wykonania zleconego
    polecenia zaplaty, czy tez spowoduje inne komplkacje z powodu braku
    wystarczajacych srodkow, to jest problem dla posiadacza rachunku.

  • 16. Data: 2007-12-16 20:32:10
    Od: w <k...@t...pl>

    > Uważam że zacytowane wyjaśnienie Neste to fikcja dla spławienia
    > klienta.
    > Z automatu idą obie informacje

    to ja cytowałem bankowi odpowiedź z Neste.

    > Oczywiscie powinna załozyć blokadę zawsze kiedy jest powiadamiana o
    > transakcji.
    > Lepiej by było gdyby pierwszą blokadę zdejmowała ale NIE MUSI tego
    > robić natychmiast.
    > Taki jest urok blokad. W końcowym rozliczeniu wszystko gra więc się
    > nie ma o co pieniaczyć. Można płacić banknotami jeśli komuś od blokady
    > krew w żyłach tężeje...;-)
    Tu chodzi o zasady. Myślę, że takich blokad jest więcej i robi się
    pokaźna sumka (która jest po stronie banku a nie klientów)

    kom

  • 17. Data: 2007-12-16 20:40:42
    Od: w <k...@t...pl>

    > już druga odpowiedź była wyczerpująca, IMHO nie masz powodów do
    > narzekań. A co do reklamacji: wyszukanie par. 29 regulaminu zajęło mi
    > ze 20 sekund. Nie próbowałeś?

    A jak myślisz, że moja poczta do nordei nie była formą reklamacji? Nie
    wszystko musi mieć oficjalne dokumenty. Po to jet w nordei wewnętrzna
    poczta.

  • 18. Data: 2007-12-16 20:54:34
    Od: w <k...@t...pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > wiem, czepiam się słówek, ale co ma znaczyć "fizycznie"? Myślisz, że
    > wyciągają ze skarbca 200 zł i przypinają spinaczem kartkę "nie brać,
    > zablowkowane przez Neste"? :-)

    Ja myślę, że przychodzi gość z blokadą i ją zakłada, wiesz tak jak
    drogowcy albo lepper :) Polacy mają w tym doświadczenie. Myślę że
    czepiasz się słówek.
    Dla mnie chodzi o zasady. Nordea wiele straciła w moich oczach bo jestem
    przekonany, że to ich opieszałość powoduje 2 blokady (Neste wyraźnie
    pisze,że już następnego dnia wysyłają raport). Nordea pewnie nie ma w
    systemie jakiejś opcji, która kasuje puste blokady np. co 1 godz.
    Zapewne wolą oszczędzić serwery i mają ustawione np na 7 dni. Niech się
    klient wku... Przecież u nas ciągle jeszcze jest klient dla banku a nie
    odwrotnie.
    Ja tankuję 3-4 razy tyg po 250PLN więc robi się z tego niezła kasa. To
    nie jest w porządku.

  • 19. Data: 2007-12-16 20:57:25
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "w" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > to ja cytowałem bankowi odpowiedź z Neste.

    No i...?

    > Tu chodzi o zasady. Myślę, że takich blokad jest więcej i robi się
    > pokaźna sumka (która jest po stronie banku a nie klientów)

    co ty p..sz?
    Jakie zasady?
    Jaka sumka?
    Gdzie twoim zdaniem jest ta "sumka"?
    Ktoś z niej korzysta, używa twoich pieniędzy?

    Melisy się napij...

    Sławek

  • 20. Data: 2007-12-16 21:09:16
    Od: w <k...@t...pl>

> [...]
    > Jaka sumka?
    > Gdzie twoim zdaniem jest ta "sumka"?
    > Ktoś z niej korzysta, używa twoich pieniędzy?

    No właśnie gdzie jest ta "sumka"
    może mnie oświecisz?