  • 1. Data: 2007-07-16 06:48:07
    Temat: Nadpłata raty kredytu
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Przymierzam się do zaciągnięcia kredytu hipotecznego: 100% wartości
    inwestycji, na 30 lat, w PLN, mieszkanie od developera.
    Po wprowadzeniu się do nowego mieszkania zamierzam sprzedać stare i spłacić
    uzyskanych środków część kredytu.
    Jak wygląda sytuacja po spłaceniu części kredytu: mogę skrócić okres
    kredytowania pozostawiając podobną wielkość raty (takie rozwiazanie mnie
    interesuje)? Od czego to zależy? Czy powinnam mieć to zagwarantowane w
    umowie? Czy trzeba podpisywać dodatkowy aneks aby bank przygotował nowy
    harmonogram?
    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pozdrawiam,
    ae

  • 2. Data: 2007-07-16 07:08:21
    Temat: Re: Nadpłata raty kredytu
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu AlterEgo porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jak wygląda sytuacja po spłaceniu części kredytu: mogę skrócić okres
    > kredytowania pozostawiając podobną wielkość raty (takie rozwiazanie mnie
    > interesuje)? Od czego to zależy?

    Od banku. Kazdy bank moze miec swoje wlasne rozwiazanie w tej
    dziedzinie. Bank moze (zakladam ze kredyt > 80tys):
    - w ogole sie nie zgadzac na nadplaty
    - skracac okres kredytowania
    - zmniejszac wysokosc rat
    Co do aneksu - tez roznie, czasami zalezy od wysokosci nadplaty.

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-07-16 08:53:55
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    AlterEgo napisał(a):

> [...]
    > Jak wygląda sytuacja po spłaceniu części kredytu: mogę skrócić okres
    > kredytowania pozostawiając podobną wielkość raty (takie rozwiazanie mnie

    Oczywiście da się zrobić tak jak chcesz. A czy to będzie łatwe czy
    trudne, to zależy od banku w którym bierzesz kredyt. Najlepiej w
    rozmowie z bankiem od razu zaznaczyć, że chcesz wykonać taki manewr i
    zapytać jak to będzie wyglądało w praktyce. Często banki pobierają
    prowizje od nadpłat. Praktycznie każdy bank stosuje tu własne reguły.
    Wynegocjuj z bankiem tak sposób jak cię interesuje albo poszukaj innego
    banku, policz co się bardziej opłaca.

    > Czy powinnam mieć to zagwarantowane w umowie?

    Fajnie by było.

    > Czy trzeba podpisywać dodatkowy aneks aby bank przygotował nowy
    > harmonogram?

    Myślę że zamiast robić aneks do umowy można od razu przewidzieć taki
    manewr w umowie. Na przykład zapisać w umowie że w ciągu roku zrobisz
    dużą nadpłatę i wtedy bank coś tam zrobi. Wtedy aneks nie będzie
    potrzebny. Może być trudno przepchnąć takie niestandardowe zapisy, ale
    może się uda.

    Karol

  • 4. Data: 2007-07-16 09:01:51
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>