  • 1. Data: 2007-12-14 21:04:48
    Temat: Maestro Pay Pass BZWBK - pytanie o sprawdzanie salda przez serwis SMS
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    Witam,

    o dziwo chyba jeszcze nikt na grupie nie podal informacji o pierwszej w
    Polsce karcie zblizeniowej - Maestro Pay Pass wydawanej przez BZWBK.
    Artykuly:

    http://kartyonline.pl/niusy.php?id=3594

    http://kartyonline.pl/niusy.php?id=3598

    Znalazlem informacje, ze saldo na takiej karcie mozna sprawdzac poprzez
    serwis SMS-owy BZWBK opisany tu:

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/22110

    Mam jednak pytanie, a wlasciwie dwa dotyczace korzystania z tego
    serwisu. Po pierwsze - na stronie jest napisane, ze: "W celu otrzymania
    komunikatu o saldzie (...) należy wysłać następującą wiadomość SMS na nr
    2424: RRRRRRRRRRKKKK S

    gdzie:

    RRRRRRRRRR - ostatnie 10 cyfr bankowego numeru IBAN
    KKKK - ostatnie 4 cyfry numeru karty"

    Co to jest to "S" we wzorze tresci SMSa?

    Drugie pytanie - ile kosztuje wyslanie takiego SMSa z zapytaniem o
    saldo? Jest napisane, ze bank nie pobiera zadnej dodatkowej prowizji,
    ale nie ma nic o cenie za SMSa. Na stronie operatora (akurat mam Ere)
    tez sie nie doszukalem w cenniku. Moze ktos kto korzystal mnie oswieci?

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko

  • 2. Data: 2007-12-14 21:14:09
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:4762eff1$1@news.home.net.pl, *Michal Raczko* wrote:

> [...]
    >
    > RRRRRRRRRR - ostatnie 10 cyfr bankowego numeru IBAN
    > KKKK - ostatnie 4 cyfry numeru karty"
    >
    > Co to jest to "S" we wzorze tresci SMSa?

    zgaduje ze komenda... S jak SALDO

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-12-14 21:16:00
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

> [...]

    > ale nie ma nic o cenie za SMSa. Na stronie operatora (akurat mam Ere)
    > tez sie nie doszukalem w cenniku. Moze ktos kto korzystal mnie

    Skoro w cenniku BZWBK nie ma dodatkowej oplaty, a w cenniku twojego
    operatora nie jest ten numer albo zakres numerow wyszczegolniony jako
    drozszy, to oznacza ze BZWK nie kasuje dodatkowo nic, a Era jak za
    standardowego SMSa.

  • 4. Data: 2007-12-14 21:17:29
    Od: Logan <l...@p...onet.pl>

    Michal Raczko pisze:
> [...]
    > ale nie ma nic o cenie za SMSa. Na stronie operatora (akurat mam Ere)
    > tez sie nie doszukalem w cenniku. Moze ktos kto korzystal mnie oswieci?

    Witam

    S - to taka litera z alfabetu ( bez złośliwości :))
    Za tego SMSa płacisz jak za każdego innego, cena wynika tylko z Twojej
    taryfy, jak masz bezpłatne to nic nie płacisz.

  • 5. Data: 2007-12-15 03:29:41
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Gru, 22:04, Michal Raczko <U...@p...pl>
    wrote:
    > Witam,
    >
    > o dziwo chyba jeszcze nikt na grupie nie podal informacji o pierwszej w
    > Polsce karcie zblizeniowej - Maestro Pay Pass wydawanej przez BZWBK.

    Bo to niedobre karty sa :(
    W cytowanych linkach powinny byc moje komentarze.

    Proponowane rozwiazanie uwazam za zbyt niebezpieczne (brak mozliwosci
    ustalenia elastycznego gornego dziennego limitu platnosci
    bezstykowych ) zebym odwazyl sie nosic przy sobie karte tego typu
    naladowana wieksza gotowka, a tym bardziej KK z tym rozwiazaniem.
    Jeszcze jakby to oferowali jak ekarte - podpiete do konta i ladowane
    wybrana kwota przed wyjsciem od komputera na zakupy - to byloby do
    przyjecia i pracowaloby sie na pieniadzach w trybie rzeczywistym. A
    tak przelew nie wiem ile trwajacy (z innego banku zapewne standardowo
    jak eliksir) bez mozliwosci wycofania pieniedzy z karty po zakupach.

    Taki prepaid to zloty interes dla banku - pieniadze nieoprocentowane
    czekaja na zakupy, jak ktos ukradnie to moze wybrac wszystko do oporu
    malymi transakcjami bez zadnych zabezpieczen ze strony wystawcy.

    Czekam na ewolucje produktu, na moment biezacy to albo zwykla KK, albo
    bankomat i wyplata z konta sa lepszymi- wygodniejszymi i
    bezpieczneijszymi - rozwiazaniami.

  • 6. Data: 2007-12-15 11:23:34
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Raczko" <U...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:4762eff1$1@news.home.net.pl...
    > Witam,
    >
    > o dziwo chyba jeszcze nikt na grupie nie podal informacji o
    > pierwszej w Polsce karcie zblizeniowej - Maestro Pay Pass wydawanej
    > przez BZWBK.

    Bo sensacja to tylko medialna.
    Karta jest akceptowana przez terminal służący również do akceptacji
    zwykłych kart.
    Zatem WSZYSTKIE czynniki przemawiajace przeciw instalacji terminala w
    małym punkcie sprzedaży (czyli wysokie opłaty) pozostały, elegancko
    przez bank zignorowane.
    Czy ktokolwiek przypuszcza że kiosk z gazetami uzyska wzrost obrotów
    na skutek zainstalowania terminala POS z tą funkcją uzasadniający
    wydatek na terminal?
    Reklamowy szum i tyle.
    Jedyna szansa dla tej płatności to TANIE urządzenie służące TYLKO do
    rozliczeń tego typu.
    A o tym "dziennikarze Ctr+C Ctrl+V" nie piszą bo i bank gotowców nie
    dostarcza...;-)

    Sławek

  • 7. Data: 2007-12-15 11:26:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Gru, 12:23, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:

    > Jedyna szansa dla tej płatności to TANIE urządzenie służące TYLKO do
    > rozliczeń tego typu.

    teoretycznie takie mozliwosci powinny byc, bo przeciez nie ma kosztow
    obslugi autoryzacji kazdej transakcji..

  • 8. Data: 2007-12-15 12:16:40
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    krzysztofsf wrote:
> [...]
    > tak przelew nie wiem ile trwajacy (z innego banku zapewne standardowo
    > jak eliksir) bez mozliwosci wycofania pieniedzy z karty po zakupach.

    Faktycznie przydaloby sie podpiecie takiej karty do konta, zeby od
    momentu przelewu z konta do momentu doladowania karty minelo mgnienie
    oka. Co do pierwszej czesci wypowiedzi - ta karta ma zastapic gotowke,
    wiec KK Pay Pass z duzym limitem troche odbiegaja od zalozen tego typu
    kart. Pre-paid bardziej odpowiada zalozeniom programu. Przelewam sobie
    100zl i zamiast miec gotowke w portfelu mam karte. Niweluje to wydawanie
    reszty przy drobnych zakupach, co skraca czas transakcji i powinno
    skrocic czas oczekiwania w kolejce do kasy.

    > Taki prepaid to zloty interes dla banku - pieniadze nieoprocentowane
    > czekaja na zakupy, jak ktos ukradnie to moze wybrac wszystko do oporu
    > malymi transakcjami bez zadnych zabezpieczen ze strony wystawcy.

    Dokladnie jak z gotowka. Osobnik wyjmuje 100zl z bankomatu i jest to juz
    nieoprocentowana gotowka przeciez. Ladowanie karty tak samo. Jak
    zlodziej ukradnie 100zl, to jest to to samo co kradziez karty. I tu i tu
    traci sie 100zl (zakladam karte pre-paid).

    > Czekam na ewolucje produktu, na moment biezacy to albo zwykla KK, albo
    > bankomat i wyplata z konta sa lepszymi- wygodniejszymi i
    > bezpieczneijszymi - rozwiazaniami.

    KK ma inne przeznaczenie. Natomiast dlaczego wyplata gotowki w
    bankomacie jest wygodniejsza i bezpieczniejsza? Przy bankomacie moze
    stac kieszonkowiec i pozniej obrobic klienta obserwujac gdzie ten chowa
    wyjete pieniadze. Przy karcie nie ma tego problemu. A noszenie 100zl
    jako banknot i 100zl jako karta pre-paid jest dokladnie tym samym z
    punktu widzenia klienta.

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko

  • 9. Data: 2007-12-15 13:32:43
    Od: "LemonR" <l...@g...pl>

    ... A noszenie 100zl
    > jako banknot i 100zl jako karta pre-paid jest dokladnie tym samym z punktu
    > widzenia klienta.

    Nie jest tym samym ze względu na ilość punktów nie obsługujących kart.
    LemonR

  • 10. Data: 2007-12-15 13:53:42
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    LemonR wrote:
    > Nie jest tym samym ze względu na ilość punktów nie obsługujących kart.
    > LemonR

    Zgadza sie - na razie. Zmiana podejscia sklepow zalezy od popularnosci
    tych kart. Jak duzo osob bedzie je mialo i pytalo w sklepach, w ktorych
    robia zakupy kiedy bedzie czytnik Pay Pass, to sklepy zakupia takie
    czytniki. Wlasnie male sklepy osiedlowe i bazarki powinny miec takie
    czytniki - zazwyczaj na duze zakupy jezdzi sie do hipermarketow, a po
    drobiazgi (takie jak pieczywo, gazety, czasami cos szybko skoczyc kupic,
    bo "sie skonczylo") chodzi sie w te miejsca.

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko