  • 1. Data: 2010-02-03 17:30:22
    Temat: Limity płatności kartą - ciekawostka
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Zawsze mamy dolny limit, typu więcej niż 10/20 pln, zazwyczaj. Będą
    niedawno w sklepie meblowym zauważyłem coś takiego:
    "Płatność kartą *do* 999 pln"

    Jak dla mnie nowość i ciekawostka, jakby nie patrzeć.

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-02-03 20:31:19
    Temat: Re: Limity płatności kartą - ciekawostka
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    xbartx pisze:
    > Zawsze mamy dolny limit, typu więcej niż 10/20 pln, zazwyczaj. Będą
    > niedawno w sklepie meblowym zauważyłem coś takiego:
    > "Płatność kartą *do* 999 pln"
    >
    > Jak dla mnie nowość i ciekawostka, jakby nie patrzeć.

    No jakby nie patrzeć, to w sumie bardziej sensowne niż "dolne" limity-
    prowizja procentowa przy "dużych" płatnościach zaczyna już poważnie
    boleć a przy małych niekoniecznie. Lub inaczej: małe płatności mają
    widocznie stosunkowo wyższą marżę.

    Inne przykłady to: salon samochodowy (samochodu kartą nie kupisz- no
    chyba, że za porozumieniem dopłacisz 2-3% kwoty za autoryzację, a
    zaliczkę czy za przegląd w serwisie spokojnie kartą przyjmą.)

    Kiedy zakładalem instalację LPG za 3300zł, gość bardzo kręcił nosem na
    płatność kartą, za to na przeglądach za 160zł problemu żadnego nie ma,
    wręcz zachęcał do karcianych płatności.

    Sklepy komputerowe to kolejna tego typu branża- tam gdzie jest najtaniej
    raczej kartą za droższy sprzęt nie zapłacisz (albo każą dopłacić
    prowizję), za to kupując jakąs bzdurę za 30zł (np. słuchawki) machną
    ręką i policzą rzecz jasna 30zł a nie 30,90zł

    A na ile jest to zgodne z ich umowami z agentem, to zupełnie inna kwestia...

    Michał

  • 3. Data: 2010-02-03 20:36:09
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 03 Feb 2010 21:31:19 +0100, Michal_Ko napisał(a):

> [...]
    > prowizja procentowa przy "dużych" płatnościach zaczyna już poważnie
    > boleć a przy małych niekoniecznie. Lub inaczej: małe płatności mają

    No wiadomo, że każdy to sobie jakoś tam kalkuluje w ramach swojego
    biznesu, ale do tej pory spotykałem tylko dolną granicę natomiast górna
    do dla mnie nowość, tym bardziej, że był to sklep, o ile dobrze
    zapamiętałem VOX czyli raczej taki hmmm żeby to jakoś dobrze powiedzieć
    bardziej ekskluzywny niż standard?

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2010-02-03 20:42:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > do dla mnie nowość, tym bardziej, że był to sklep, o ile dobrze
    > zapamiętałem VOX czyli raczej taki hmmm żeby to jakoś dobrze powiedzieć

    ale chyba na drogich meblach zarabiają więcej niż na tanich? dla mnie
    taki zapis nie ma sensu...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2010-02-03 20:53:35
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    > taki zapis nie ma sensu...

    Procentowo? Wątpię.
    Każdy duży jednorazowy towar ma mniejszą marżę niż drobnostka
    Przy zakupach gazety czy bułki koszt stanowiła transmisja telefoniczna

  • 6. Data: 2010-02-03 21:36:07
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-03 21:31, Michal_Ko wrote:

> [...]
    > wręcz zachęcał do karcianych płatności.

    > A na ile jest to zgodne z ich umowami z agentem, to zupełnie inna

    Chwila, moment... Czy w ogóle mając nalepkę na drzwiach można
    odmówić przyjęcia zapłaty kartą ?

    Kiedyś była taka dyskusja dot. zapłaty za benzynę, ale tam chyba
    szło o "niemożność", bo terminal nie działał. Ale generalnie
    wydawało mi się, że zgodnie z logiką wystawienie oferty oznacza
    zobowiązanie do jej zrealizowania...

    witrak()

  • 7. Data: 2010-02-03 22:57:41
    Od: mac66 <m...@a...pl>

    On 2010-02-03 21:31, Michal_Ko wrote:
> [...]

    a w rtv-euro-agd od 1000 pln w gore, jezeli karta jest na podpis to zadaja okazania
    dowodu osobistego
    zeby sprawdzic czy z karta przyszedl wlasciciel

    m.

  • 8. Data: 2010-02-04 07:17:02
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-03 23:57, mac66 wrote:

    > a w rtv-euro-agd od 1000 pln w gore, jezeli karta jest na podpis to
    > zadaja okazania dowodu osobistego
    > zeby sprawdzic czy z karta przyszedl wlasciciel

    Zawsze mogą (i bardzo dobrze).

    witrak()

  • 9. Data: 2010-02-04 07:29:27
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli beznick,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

> [...]
    > Każdy duży jednorazowy towar ma mniejszą marżę niż drobnostka
    > Przy zakupach gazety czy bułki koszt stanowiła transmisja telefoniczna

    Oświeć mnie...
    Rozumiem przy połączeniu modemowym;
    każda transakcja: osobne połączenie/koszty.
    Ale przy stałce?
    Mam wrażenie, że wszystko zależy od eli...
    Wiele razy zdarzyło mi się kupować na mojej BP gazetę.
    Za pierwszym razem mieli wątpliwości czy *mi* się to opłaci,
    czy nie zapłacę za to prowizji.
    Jak im wytłumaczyłem, że nie,
    zrozumieli i nic nie mówili o swoich kosztach.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 10. Data: 2010-02-04 07:38:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 03 Feb 2010 21:53:35 +0100, beznick napisał(a):

    > Procentowo? Wątpię.
    > Każdy duży jednorazowy towar ma mniejszą marżę niż drobnostka Przy
    > zakupach gazety czy bułki koszt stanowiła transmisja telefoniczna

    Z tego co kiedyś usłyszałem meble i cichy mają strasznie wielkie marże
    sięgające setek % - tak przynajmniej słyszałem.

    Xenocide