eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKsiegowanie przelewu w bankowosci elektronicznej - problem (dlugie)Ksiegowanie przelewu w bankowosci elektronicznej - problem (dlugie)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Wojtek" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Ksiegowanie przelewu w bankowosci elektronicznej - problem (dlugie)
    Date: Thu, 15 Jan 2009 21:33:32 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <gko6je$ru2$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-1-98.gemini.net.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1232051630 28610 193.25.1.98 (15 Jan 2009 20:33:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jan 2009 20:33:50 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-User: gsmforum
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:470022
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    Zwracam się do Was z takim problemem - nie mam pojęcia gdzie jeszcze mógłbym
    szukać pomocy w tej sprawie.
    Sprawa wygląda następująco. W jednym z polskich banków posiadam konto
    firmowe USD i PLN.
    W listopadzie wydałem dyspozycję przelewu zagranicznego drogą elektroniczną
    kwoty w USD z rachunku PLN.
    Polecenie przelewu zostało podpisane przeze mnie elektronicznie o godzinie
    15:30 - w momencie tym obowiązywał kurs 3,03.
    Niestety (dla mnie) 15 minut później bank zmienił obowiązujący kurs dolara
    na 3,06 - a informacja ta pojawiłą się na jego stronie internetowej.
    Problem polega na tym, że przelew został zaksięgowany po kursie 3,06 , a nie
    3,03 (który obowiązywał w chwili podpisania dyspozycji przelewu
    elektronicznego.
    Złożyłem reklamację , w której twierdzę, że przelew powinien być
    zaksięgowany po kursie 3,03, bo taki obowiązywał w tym momencie.
    Bank wysłał odpowiedź dokładnie po 43 dniach (!!!) i niestety z odmową
    uznania reklamacji. Uzasadnienie nie jest podparte żadnym regulaminem banku,
    a wygląda tak:

    "(...) dyspozycja przelewu zagranicznego (...) została przekazana do naszej
    placówki za pośrednictwem systemu bankowości elektroniczej.
    Przekazane przez Pana zlecenie nie spełniało wymogów automatycznego
    bezpośredniego przekazania środków na rachunek beneficjenta. W takim
    przypadku dyspozycje zleceń zagranicznych są drukowane i księgowane przez
    pracownika w Oddziale.
    Jeżeli w ciągu dnia operacyjnego następuje zmiana tabeli podstawowych kursów
    walut, dla rozliczenia zleceń lub dyspozycji kwalifikujących się do
    natychmiastowego wykonania stosuje się kursy walut obowiązująe w chwili
    wykonania zlecenia lub dyspoyzcji.
    W momencie księgowania przelewu przez pracownika o godzinie 16:03
    obowiązywał kurs 3,0621. Po takim kursie została przeliczona kwota xxxx
    USD."

    Nie zgadzam się z takim stanowiskiem banku i sądzę, że księgowanie powinno
    być natychmiastowe po kursie obowiązującym w momencie wydania przeze mnie
    dyspozycji przelewu, a nie gdy pracownik banku wykona operację.
    Sądże, że gdybym był na miejscu w placówce banku i załatwiał wszystko
    posługując się papierowymi potwierdzeniami przelewów - taka sytuacja nie
    miała by miejsca. Może się myle.
    W związku z tym, że mam wątplwiości - proszę Was o radę czy wg. Was racja
    stoi po mojej stronie czy też może nie. Jeśli tak, to w jaki sposób
    argumentować przy odwoływaniu się od odpowiedzi na reklamację ?
    Troszkę tego wyszło, więc dziękuję każdemu, kto zechciał poświęcić czas na
    przeczytanie mojego posta, a tym bardziej tym, którzy zechcą się fachowo
    wypowiedzieć.

    Pozdrawiam serdecznie
    Wojtek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1