  • 21. Data: 2007-12-14 21:56:39
    Temat: Re: Kserowanie KK przy podpisywaniu umowy z telekomem
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Chris napisał(a):
    > Masz tego pewność? I że zawsze?

    Nie wiem. Tak mi powiedziano w punkcie Play (Empik - Marszalkowska),
    kiedy o to pytalem. W praktyce nie sprawdzalem.

    --
    Mithos

  • 22. Data: 2007-12-15 00:30:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:fjun19$ftb$1@news.onet.pl...

    > Przeciez numer jest zaslaniany. Zostaje tylko imie i nazwisko. Jaki fraud
    > mozna na to zrobic ?

    Nawet jakby nie byl to jaki mozna wtedy zrobic? Wydaje mi sie, ze zamowienia
    faksowe przeszly juz do historii. A nawet jak dzialaly to chyba konieczne
    bylo przeslanie stony z authorized signature.

    MK

  • 23. Data: 2007-12-15 22:42:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Nawet jakby nie byl to jaki mozna wtedy zrobic? Wydaje mi sie, ze
    > zamowienia faksowe przeszly juz do historii.

    Przeciwnie, faksy sa dosc popularne to i zamowienia sie nimi wysyla.
    Dlaczego mialyby przejsc do historii?

    > A nawet jak dzialaly to
    > chyba konieczne bylo przeslanie stony z authorized signature.

    ???
    Jesli masz na mysli napis na odwrocie karty to nic takiego nie jest
    potrzebne. Potrzebny jest numer karty i data waznosci, no i na
    zamowieniu, domyslam sie, takze jakies dane klienta, zeby bylo
    wiadomo kto to w ogole zamowil.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2007-12-16 03:21:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Przeciwnie, faksy sa dosc popularne to i zamowienia sie nimi wysyla.
    > Dlaczego mialyby przejsc do historii?

    Taaa... Byc moze w USA, bo w PL to chyba newet promila transakcji zdalnych
    nie stanowia.

> [...]
    > potrzebne. Potrzebny jest numer karty i data waznosci, no i na
    > zamowieniu, domyslam sie, takze jakies dane klienta, zeby bylo

    Pisalem o sytuacji kiedy merchant zyczy sobie przeslanie faksem kopii
    "wizerunku" karty, a nie sytuacji kiedy wypelniasz formularz i przesylasz
    zamowienie, bo wtedy zadne ksero karty nie jest potrzebne.
    A tak na marginesie, przy jakosci faksowej, wizualizacje karty moze sobie
    spreparowac na domowym komputerze osoba bez zadnych ponadprzecietnych
    zdolnosci graficznych.

    MK

  • 25. Data: 2007-12-16 20:22:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Pisalem o sytuacji kiedy merchant zyczy sobie przeslanie faksem kopii
    > "wizerunku" karty,

    To jest raczej bardzo sporadyczne, w rodzaju zakupy w USA dostarczane
    do Nigerii albo do wdowy po Arafacie :-)
    No albo jak ktos z Polski sprzet elektroniczny zamawia.

    > A tak na marginesie, przy jakosci faksowej, wizualizacje karty moze
    > sobie spreparowac na domowym komputerze osoba bez zadnych
    > ponadprzecietnych zdolnosci graficznych.

    Ale wtedy odpowiedzialnosc sklepu moze byc inna.
    Tak czy owak jest to "jakas" zapora.
    --
    Krzysztof Halasa