    From: "Mariusz" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyt mieszkaniowy - pytanko
    Date: 15 Mar 2004 16:45:29 +0100

    Witam!
    Pytanko bedzie lamerskie zapewne, ale mam nadzieje ze dostane na tej grupie
    konkretna odpowiedz. W bankach o to troche ciezko :). Mam zamiar wziac kredyt
    na dosc krotki okres (kolo 5lat), raczej jestem za kredytem w pln, mam juz
    dwoch faworytow (mB/multi badz pko bp). Mam dosc nieregularne dodatkowe wplywy
    pieniedzy, i kazda taka dodatkowa sume bede chcial przeznaczyc na czesciowe
    wczesniejsze splaty kredytu. Jest to dla mnie wazny punkt wyboru kredytu, ale
    niestety doszukac sie konkretow na temat takich wczesniejszych w calym tym
    marketingowym belkocie sie nie da...
    Z tego co sie orientuje to w rachube wchodzi wylacznie kredyt o malejacych
    ratach, bo tylko przy takim kredycie wczesniejsze splacanie powoduje
    rzeczywiste zmniejszanie sie kapitalu pozostalego do splaty, i dla tego nowego
    kapitaalu bedzie naliczana rata odsetkowa.Przy ratach rownych wczesniejsze
    nadplaty spowoduja jedynie skrocenie czasu splaty kredytu, jego koszt
    pozostanie ten sam. Pytania :): czy rzeczywiscie tak jest, czy tez nie ma to
    znaczenia jaki jest rodzaj splacania rat, i kapital bedzie zawsze aktualizowany
    podczas wczesniejszych splat oraz na co nalezy zwrocic uwage podczas czytania
    regulaminow kredytow, aby czesciowe splacanie rzeczywiscie bylo darmowe (z tego
    co sie dowiedzialem, to czesc bankow pisze ze czesciowe splaty sa darmowe, ale
    nie pisze ze zmiana kapitalu wiaze sie ze zmianami warunkow umowy kredytowej, a
    to oznacza wykonanie aneksu do umowy, ktory kosztuje xxx pln :) ). Byc moze
    ktos ma takze doswiadczenie jak to wyglada w rzeczywistosci z bankami ktore
    wymienilem, czy rzeczywiscie nie ma tam ukrytych oplat zwiazanych z czesciowymi
    splatami?
    Z gory dzieki za wyjasnienia,
    Mariusz