  • 1. Data: 2004-04-15 09:28:32
    Temat: Kredyt mieszkaniowy a student.....
    Od: "tetekiel" <z...@p...gazeta.pl>

    Jestem studentem(niepracujacym niestety) i zamierzam zakupic mieszkanko u
    developera.Cena nieruchomosci waha sie w granicach 180tys zl, jednak wklad
    wlasny wyniesie ponad 60%.
    Najprawdopodobniej chcialbym juz po rozpoczeciu splat zwrocic sie do banku o
    kredyt,wtedy wysokosc kredytu jaki chce wziac wynioslaby ok. 70-80tys. zl.
    Rozumiem,ze jako niepracujacy nie dostane kredytu,jednak moze byc jego
    wspolbiorca mama-dochody ok 1500zl na reke.
    Kredyt bede chcial spalcic w jak najkrotszym czasie,max kilka lat(2-5 max).W
    ktorym banku, majac pod uwage powyzsze dane, mozemy sie ubiegac o kredyt na
    jak najkorzystniejszych warunkach i czy koniecznie musi to byc kredyt
    hipoteczny???
    Czy sa moze kredyty pod sama nieruchomosc...?
    Ogromnie prosz o dobra rade...

  • 2. Data: 2004-04-15 19:28:32
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a student.....
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    tetekiel napisal/a:
> [...]

    > max).W ktorym banku, majac pod uwage powyzsze dane, mozemy sie
    > ubiegac o kredyt na jak najkorzystniejszych warunkach

    moim zdaniem żaden bank na coś takiego nie pójdzie - gdybyś brał kredyt na
    80 tys., 7%, na 5 lat, to miesięczna rata wyjdzie ponad 1500zł - nijak
    takiej zdolności kredytowej nie uzyskacie (na 10 lat byłoby 930 a więc na
    życie na 2 osoby zostałoby 570? - też wątpliwe).

    Musisz chyba zacząć pracować, albo lepiej bogato się ożeń ;-))

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 3. Data: 2004-04-15 21:57:39
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-04-15 11:28, Użytkownik tetekiel napisał:
> [...]
    > hipoteczny???
    > Czy sa moze kredyty pod sama nieruchomosc...?

    Coż, sukcesu Ci raczej nie wróżę, ale sprawa nie jest beznadziejna. Od
    strony banków wygląda to mniej więcej tak, że pierwszorzędną sprawą jest
    tzw. zdolność kredytowa, a zabezpieczenie - drugorzędną. Z tego co
    piszesz, to pewnie spodziewasz się dochodów innych niż te 1500 Twojej
    mamuśki. W związku z powyższym mogę poradzić Ci tyle:
    1. Zachowaj dla siebie to, że zamierzasz spłacić kredyt w ciągu 2-5 lat.
    2. Poszukaj banku, w którym nie ma dodatkowych opłat za przedterminową
    spłatę kredytu.
    3. Złóż wniosek o jak najdłuższy termin spłaty (aktualnie na rynku
    najdłuższe są chyba na 30 lat) - to będzie miało wpływ na wysokość raty,
    a co za tym idzie na wyliczenie przez bank zdolności kredytowej.
    4. Aby zminimalizować wysokość obliczanej przez bank raty, złóż wniosek
    o kredyt o jak najniższym oprocentowaniu na chwilę obecną (banał!!!???).
    Aktualnie najniżej oprocentowane są kredyty w CHF. Wprawdzie, narażasz
    się na ryzyko kursowe, ale różnica w Twoim przypadku, to chyba jest do
    przyjęcia.
    Oczywiście możesz przedstawiać swoją sytuację, że jesteś studentem i
    niedługo zaczniesz zarabiać, ale w większości przypadków spotkasz się z
    reakcją "bankowców" typu: "niestety, takie mamy procedury"
    Z własnego doświadczenia mogę Ci polecić PKO BP, chociaż to zależy
    bardzo od koknretnego oddziału. Większość ofert internetowych jest
    niestety atrakcyjna tylko na etapie składania wniosku...

  • 4. Data: 2004-04-16 09:48:41
    Od: "tetekiel" <z...@p...gazeta.pl>

    wielkie dzieki wizardx12!!
    sprobuje tak jak mowisz.ale chyba nie bedzie latwo ;-((
    a czy nie ma jakis instytucji tzw pozabankowych,ktore udzielaja kredytu
    mieszkaniowego lub poza-mieszkaniowego na dobry procent???
    (nie mowie tu o jakis firmach a'la Provident,systemy argentynskie etc)