  • 11. Data: 2016-04-17 22:47:39
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - wkład własny
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-04-17 o 00:58, Marek pisze:

    > Warunek uzyskania kredytu 150k jest posiadanie 20% wkładu własnego.
    > Pytanie jest jak to jest weryfikowane.

    to zależy od banku, ale generalnie kasę trzeba wpłacić PRZED
    uruchomieniem kredytu przez bank

    niektóre też chcą zobaczyć kasę wcześniej, wystarczy pokazać saldo na
    koncie, lokatę itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2016-04-17 22:48:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-04-17 o 10:28, jakson pisze:

    > Jezeli np. chcesz kupic mieszkanie za 150k, to uzyskasz kredyt (na 120k),
    > jesli pokazesz, ze masz wklad wlasny (30k) i nastepnie przlejesz go osobie,
    > od ktorej kupujesz owe mieszkanie.
    >
    > Tu naprawde nie ma nic skomplikowanego - wszystko jest calkiem logiczne.

    czasem wkładem własnym nie musi być gotówka...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2016-04-18 00:36:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Apr 2016 22:47:39 +0200, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > to zależy od banku, ale generalnie kasę trzeba wpłacić PRZED

    Ale gdy chcę kasę z banku (na budowę) wtedy muszę najpierw wydać
    wkład własny, żeby bank uruchomił pierwszą transzę? Udowadniać mam
    rachunkami? Trochę to kłopotliwe.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-04-18 13:34:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-18 o 00:36, Marek pisze:

    > Ale gdy chcę kasę z banku (na budowę) wtedy muszę najpierw wydać wkład
    > własny, żeby bank uruchomił pierwszą transzę? Udowadniać mam rachunkami?
    > Trochę to kłopotliwe.

    Pierwszą transzę raczej dostaniesz. Ale przy drugiej będziesz musiał
    udowodnić zainwestowanie wkładu własnego. Część banków zechce faktury,
    części wystarczy zdjęcie ze stanu zaawansowania (i wynikającego nakładu
    środków z założonego kosztorysu)

    --
    Pete

  • 15. Data: 2016-04-18 13:43:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Ale gdy chcę kasę z banku (na budowę) wtedy muszę najpierw wydać
    >wkład własny, żeby bank uruchomił pierwszą transzę? Udowadniać mam
    >rachunkami? Trochę to kłopotliwe.

    rachunkami, albo wycena stanu aktualnego

    Coz chcesz - hipoteka stanowi zabezpieczenie dla banku, ale przeciez
    mozesz pieniadze przepic i zostawic bank z kawalkiem pustego pola.
    Sama wartosc dzialki stanowi zabezpieczenie dla pierwszej transzy, ale
    ze wyceny platne sa, to lepiej miec troche wlasnego grosza, zeby tych
    transz bylo jak najmniej.

    J.

  • 16. Data: 2016-04-18 20:03:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]

    > Ale gdy chcę kasę z banku (na budowę) wtedy muszę najpierw wydać wkład
    > własny, żeby bank uruchomił pierwszą transzę? Udowadniać mam rachunkami?

    przy budowie jest jeszcze działka (wkład własny), a jeżeli była
    kredytowana to można albo wnieść swój wkład własny na początku albo
    stosowane jest finansowanie naprzemienne

    rachunki, faktury nie są wymagane w większości banków

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2016-04-18 20:04:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-04-18 o 13:43, J.F. pisze:

> [...]
    > Sama wartosc dzialki stanowi zabezpieczenie dla pierwszej transzy, ale
    > ze wyceny platne sa, to lepiej miec troche wlasnego grosza, zeby tych

    kasa wypłacana jest w transzach, dostanie pieniądze, budujesz i musisz
    się rozliczyć (postęp na budowie), a potem wypłacane są kolejne transze

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2016-04-18 21:01:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    RobertS pisze tak:

    > raczej tak, poza tym KAŻDY bank i tak sprawdzi BIK i wyciągi z konta
    > nawet część chwilówek widać

    nou ja w 2002r musiałem się wypowiedzieć co do wszystkich kredytów i
    kart posiadanych, więc kredyt kredytem by mnie pogrążał przy decyzji.
    Chyba musiałem wpłacić do spółdzielni 20% i pokazać potwierdzenie.

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 19. Data: 2016-04-18 22:25:09
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-04-18 o 21:01, PiteR pisze:

    > nou ja w 2002r musiałem się wypowiedzieć co do wszystkich kredytów i
    > kart posiadanych, więc kredyt kredytem by mnie pogrążał przy decyzji.
    > Chyba musiałem wpłacić do spółdzielni 20% i pokazać potwierdzenie.

    teraz wystarczy 10%, ale odnośnie zobowiązań i tak trzeba się ładnie
    wyspowiadać na wniosku...

    --
    pozdrawiam
    RobertS