  • 61. Data: 2003-11-27 14:25:36
    Temat: Re: Kradzie? pieniedzy z bankomatu bez znajomo?ci PIN-u!!!
    Od: "Marcin Zieba" <z...@s...op.pl>

    Tak pisze VSS:

    > Mam w pamięci około 15 PINów i 15 haseł do różnych kont i komputerów
    > (i nie są to hasła tylu 12345678), poza tym pamiętam kilka NIPów,
    > PESELi, dat i innych rzeczy. Jestem w stanie w środku nocy wymienić
    > je wszystkie.

    Pozazdroscic "pieknego umyslu":))))
    BP, NMSP
    Pzdr,
    MZ

  • 62. Data: 2003-11-27 14:28:22
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomości PIN-u!!!
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003 12:36:05 +0100, "dx"
    <d...@f...com.pl> wrote:

    >Nie sugerowalem zasadnosci posiadania VC (sam uzywam) a tylko fakt podejscie
    >Pana Fajas - jak mniemam nie korzysta wcale z obrotu gotowkowego, no chyba,
    >ze dostaje ja od Mamy/Taty/Zony etc....albo wyplaca w oddzialach banku bo
    >tylko w takich/podobnych sytuacjach karta bankomatowa moze byc niepotrzebna.

    No to tak jak ja. Gotówki miesięcznie może z 50 zł wydaję...
    --
    ___________ (R)

  • 63. Data: 2003-11-27 14:36:15
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Mam w pamięci około 15 PINów i 15 haseł do różnych kont i komputerów (i nie
    > są to hasła tylu 12345678), poza tym pamiętam kilka NIPów, PESELi, dat i
    > innych rzeczy. Jestem w stanie w środku nocy wymienić je wszystkie. Poza tym
    > wiele bankomatów pozwala na zmianę PINu więc korzystam z tej możliwości w
    > miarę ujednolicając te cztery cyfry. Innym sposobem jest zapamiętania jak
    > nie cyfr to kombinacji na klawiaturze: zygzak w lewo, w praw, z góry , z
    > dołu. Jest to naprawdę proste, należy tylko umieć to sobie ułatwić.

    Przed wojną na Ukrainie to był taki gościu, co mnożył i dzielił w
    pamięci 40-cyfrowe liczby a na doczepkę pamiętał ileś tam ostatnich
    takich rachunków jakie zrobił. Tyle, że zdaje się trzeba było go
    karmić, bo sam używać łyżki nie umiał.

    Mnie tam szlag trafia, że te wszystkie pieprzone kody są
    cyferkowe. Jak gdyby nie można było stosować liter, które ludziom
    zapamiętywać jakby prościej...

  • 64. Data: 2003-11-27 14:38:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Roman Sąsiada <k...@W...poczta.onet.pl> writes:

    > PINu. Co ciekawe, we wszystkich sytuacjach były to bankomaty PKO BP.

    To moze byc efekt wielkiej ilosci tych bankomatow - 23% wszystkich
    bankomatow nalezy do PKOBP...

    MJ

  • 65. Data: 2003-11-27 15:19:22
    Od: "bluefive" <b...@w...pl>

    > To moze byc efekt wielkiej ilosci tych bankomatow - 23% wszystkich
    > bankomatow nalezy do PKOBP...

    ... ale to może jast ju jakiś ślad...może to bankomat da się oszukać a nie
    kartę.

    Rafał

  • 66. Data: 2003-11-27 15:21:07
    Od: "bluefive" <b...@w...pl>

    > Jeszcze jedno pytanko: czy przypadkiem PIN to karty którą Ci ukradli
    > nie był identyczny jak jakiś inny używany przez Ciebie pin czy kod do
    > czegoś (inna karta, domofon, komórka, ....)

    ...oczywiście była to kombinacja cyfr przypisana tylko tej karcie.

    Rafał

  • 67. Data: 2003-11-27 20:02:22
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    > Jak gdyby nie można było stosować liter, które ludziom
    > zapamiętywać jakby prościej...

    to zapamiętuj czteroliterowe hasła, potem tylko wystarczy "napisac
    wirtualnie" literki na klawiaturze bankomatu, po trzy na każdą cyfre i bez
    problemu obsłuzysz cała klawiaturę z pamięci :)

    --
    VSS
    sieci bezprzewodowe, tv przemysłowa, systemy alarmowe, sieci

  • 68. Data: 2003-11-27 20:08:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bluefive" <b...@w...pl> writes:

    > ...no to jak do jasnej cholerci wyciągnęli w ciągu 10 min. 950,-zł z
    > bankomatu PKO BP mając tylko kartę (bez pinu)??????

    Moze mieli PIN z banku?
    To jest przynajmniej teoretycznie mozliwe, w przeciwienstwie do
    wyciagania go z karty.

    A moze - co robiles z karta wczesniej? Nie wpisywales w nic PINu
    i nie miales go nigdzie zapisanego (w zadnej postaci)?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 69. Data: 2003-11-27 20:20:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl> writes:

    > Funkcję skrótu z numeru PIN z pewnością.
    > Koperty z numerem PIN też drukują ale chyba te dane powinni niszczyć.

    Ile razy mozna powtarzac ze PIN jest na tyle krotki, ze nie ma
    jakiejkolwiek zalety przechowywania skrotu zamiast wlasciwego PINu.

    Wady oczywiscie moga sie znalezc - jesli przeksztalcenie PIN->skrot
    nie jest roznowartosciowe (stad nazwa), to oprocz wlasciwego PINu
    beda pasowaly jeszcze inne - mam wrazenie, ze to jest nawet z punktu
    widzenia umowy bank-klient niedopuszczalne (i byloby zasadniczym
    ryzykiem dla banku - wystarczyloby udowodnic, ze dwa rozne PINy
    daja autoryzacje by podwazyc wszelkie transakcje PINowe - to byloby
    mozliwe nawet bez znajomosci algorytmu).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 70. Data: 2003-11-27 22:40:36
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radeon" <r...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "rafful" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zastrzegłem
    PKO
    > BP
    po

    > Numer PIN jest zakodowany na samej karcie. Oznacza to tym samym, ze
    istnieje
    > mozliwosc jego odkodowania, jesli dysponuje sie odpowiednim urzadzeniem.
    >
    > Slyszalem tez, ze niektore banki generuja PIN na podstawie numeru konta
    lub
    > samej karty. Jesli tak robi mBank to zlodzieje widocznie znaja algorytm wg
    > ktorego jest to robione. A wtedy wystarczy juz tylko kalkulator lub arkusz
    > kalkulacyjny.
    > pozdrawiam
    > Radeon

    Na szczęście w nowych kartach mBanku można samemu zdefiniować PIN i
    jakikolwiek algorytm dekodujący PIN na podstawie numeru konta czy numeru
    karty przestanie być skuteczny.