  • 1. Data: 2003-05-10 08:49:10
    Temat: Konto w Niemczech - jakie dokumenty wymagane ...................
    Od: "www.Meteoryt.net" <m...@p...com>

    Witam.
    Sprzedaje meteoryty na eBayu :))
    Przydalo by mi sie konto w DE ze wzgledu na nie kumatych niemcow ktorzy nie
    chca sie bawic w BidPaye bo kart Visa nie maja i ogolnie nic nie umieja.
    Podobno mozemy juz zakladac konta za granica, wiec sie spytalem znajomego
    niech mi powie JAKIE PAPIERY mam miec zebym nie musial jezdzic tam 2 razy bo
    specjalnie nie pojade do DE drugi raz zeby im przywiezc jakis swistek.

    Napisal:
    Hypovereinsbank (the second largest in Germany), what you will need to open
    an account:
    - Your passport
    - a verified copy of your passport
    - a registration of your local registration office (there where all
    inhabitants from your town/local aera are registered)

    Wiec wnioskuje ze jest to dosc proste ale wole sie upewnic u specjalistow TU
    :))

    Troche mnie dziwi po jaka cholere im zweryfikowana kopia paszportu skoro
    bede mial go przysobie. Poza tym w 3 punkcie chodzi o kopie zameldowania z
    gminy, nie ?
    Dzieki za pomoc

    Moze jakies inne banki polecacie ? Chcialbym taki z dostepem przez WWW.
    Acha, na konto bedzie splywac kasa z www.ebay.de i od czasu do czasu bym
    sobie pieniadze przelewal na konto w PL
    Mysle ze nie jest to za skomplikowane dla bankow w Niemczech

    Dzieki za wszelka pomoc

    -----[ MARCIN CIMAŁA ]-----[ I.M.C.A.#3667 ]-----
    http://www.Meteoryt.net m...@m...net
    http://www.PolandMET.com m...@p...com
    http://www.Gao-Guenie.com GSM +48(607)535 195
    --------[ Member of: Polish Meteoritical Society ]--------

  • 2. Data: 2003-05-10 10:48:50
    Temat: Re: Konto w Niemczech - jakie dokumenty wymagane ...................
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "www.Meteoryt.net" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > razy bo
    > specjalnie nie pojade do DE drugi raz zeby im przywiezc jakis swistek.

    Jak zakładałem w Berliner Volksbank wystarczył paszport. Upewnij się, że w
    banku hipopotama dopuszczają nierezydentów do zakładania konta. Może ten
    ostatni wymóg dotyczy local registration office w Niemczech??? Mi np.
    odmówiono założenia konta w Deutsche Bank, choć najpier och, ach jasne,
    klienci z Polski mile widziani, a potem, że jak "kaine meldung - kaine
    rachtung"
    :-(. Berliner Volksbank wymaga tylko, żebyć mówił po angielsku. Acha i
    zadzwon wczesniej na ich infolinie i umow sie na wizyte w konkretnym
    oddziale, zastrzegajac ze nie mowisz po niemiecku (chyba ze mowisz) - wtedy
    ustala godzine taka, ze bedzie parcownik anglojezyczny.

    PS. Konto w Berliner Volksbank jest fajne - zero opłat za prowadzenie,
    przelewy gratis, dostep via net oczywiscie. Dostalem tez karte Maestro do
    konta, ale nie praktykowalem jeszcze wyplaty z polskiego bankomatu :-).

    PS.2. Co to za meteoryty???

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-05-10 16:33:58
    Od: "www.Meteoryt.net" <m...@p...com>

> [...]
    > przelewy gratis, dostep via net oczywiscie. Dostalem tez karte Maestro do
    > konta, ale nie praktykowalem jeszcze wyplaty z polskiego bankomatu :-).

    Noooo to sie nazywa konkretna odpowiedz.
    Po DE nie mowie ale bedzie ze mna ktos kto mowi wiec se damy rade.
    Jade na gielde do francji 20km od granicy z DE wiec albo we francji sie
    popytam albo w Niemczech jak bedziemy wracac czy w trakcie pobytu. Wezme
    jakies papiery z tad i tyle.

    > PS.2. Co to za meteoryty???

    Normalne, z kosmosu, tzw gwiazdki z nieba :))
    prawdziwe odlamki materii pozaziemskiej.
    Polecam moje strony

  • 4. Data: 2003-05-10 20:58:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Po DE nie mowie ale bedzie ze mna ktos kto mowi wiec se damy
    > rade.

    Ja byłem z 2 Niemcami ale i tak bank wymagał, żebym sam był w stanie
    zrozumieć umowę, którą podpisuję (i wcale się nie dziwię!). Umowę miał
    również w wersji angielskiej więc dałem sobie radę. Inna opcja
    (kosztowniejsza) to przyjście z tłumaczem przysięgłym. Tak więc dobrze
    zaopatrzyć się w jakiś słowniczek pojęć bankowych - bo jak wszyscy wiemy
    nawet w Polsce umowy lubią być pisane trudnym do zrozumienia językiem ;-).

    Pozdrawiam i powodzenia,
    (opisz swoje doświadczenia po powrocie)
    BaLab