  • 1. Data: 2013-09-05 10:15:39
    Temat: Knajpa przyjmuje tylko niektóre karty
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wiem, było już kiedyś o tym. Ale teraz trafiłem na inny przypadek.

    Wiadomo, że są miejsca, gdzie się upierają, że biorą tylko karty
    KREDYTOWE. Rozmawialiśmy o tym bez wniosków. Sensu nie widzę za grosz,
    bo raz, że skąd kelner ma wiedzieć, co to za karta, a dwa, że chyba
    właśnie kredytowe są obłożone większą prowizją...

    A teraz trafiłem na miejsce, że przyjmują tylko VISA i AmEx. To
    przynajmniej leży w możliwościach kelnera, ale jaki może być powód?
    Akceptanci chyba takich restrykcji nie miewają - jakaś prywatna umowa
    knajpy z VISĄ, że im prowizję zwraca, czy co?

    MJ

  • 2. Data: 2013-09-05 11:02:22
    Temat: Re: Knajpa przyjmuje tylko niektóre karty
    Od: Joossef <x...@g...com>

    W dniu 05.09.2013 o 10:15 Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

> [...]
    > Akceptanci chyba takich restrykcji nie miewają - jakaś prywatna umowa
    > knajpy z VISĄ, że im prowizję zwraca, czy co?

    Za MC i Maestro płaci większą prowizję.

    --
    Pozdrawiam,
    Joossef

  • 3. Data: 2013-09-05 17:57:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Za MC i Maestro płaci większą prowizję.

    Kompania Piwna w Wawie MC nie akceptuje, bo..szef nie kazał ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2013-09-08 12:54:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Sep 2013 10:15:39 +0200, Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    > KREDYTOWE. Rozmawialiśmy o tym bez wniosków. Sensu nie widzę za grosz,
    > bo raz, że skąd kelner ma wiedzieć, co to za karta,

    Kiedys w Idei (od komorek) mieli katalog kart.
    Sens to mialo - te sa kredytowe i upowazniaja do zawarcia umowy bez
    zaswiadczen. Skoro bank udzielil kredytu na pare tysiecy, to oni chyba
    moga zaryzykowac tych kilkadziesiat zl miesiecznie :-)

    > a dwa, że chyba
    > właśnie kredytowe są obłożone większą prowizją...

    Chyba po rowno - to by bylo zbyt skomplikowane, a kredyt banki biora
    na siebie, czy tez przerzucaja na klienta ...

> [...]
    > Akceptanci chyba takich restrykcji nie miewają - jakaś prywatna umowa
    > knajpy z VISĄ, że im prowizję zwraca, czy co?

    Czy jakis nowy akceptant ?
    A moze za duzo fraudow na innych mieli ?

    J.

  • 5. Data: 2013-09-09 10:01:14
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 12:54:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Chyba po rowno

    na pewno istnieje taki podzial, chocby tego to widac:
    http://www.visa.pl/visa-w-polsce/aktualno%C5%9Bci/ak
    tualno%C5%9Bci/articles/2013/obni%C5%BCki-stawek-int
    erchange-dla.aspx

  • 6. Data: 2013-09-09 12:31:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-05 10:15, Michał Jankowski pisze:

    > A teraz trafiłem na miejsce, że przyjmują tylko VISA i AmEx. To

    Szwejk?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-09-09 17:56:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2013-09-09 12:31, Liwiusz pisze:

    > Szwejk?

    Nie, Szwejk to 'kredytowe' (czyli w praktyce wypukłe).
    Powyższe to Jeffs.

    MJ

  • 8. Data: 2013-09-10 13:01:19
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości >>

    > Nie, Szwejk to 'kredytowe' (czyli w praktyce wypukłe).
    > Powyższe to Jeffs.
    >
    > MJ

    A to w ogóle ciekawe bo to ten sam właściciel, więc chyba nie chodzi o różną
    wysokość opłat.

    yossarian

  • 9. Data: 2013-09-10 13:08:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie, Szwejk to 'kredytowe' (czyli w praktyce wypukłe).

    Kiedyś tak właśnie było. Ale ostatnio wszedłem do Szwejka z rodzinką,
    dostałem od razu przekąskę chleb ze smalcem i ogórkami, jak się nim
    zajadaliśmy i wybieraliśmy coś z menu, to zobaczyłem, że na menu jest
    tylko logo Visa. Spytałem się kelnerki, czy przyjmują MC, odpowiedziała,
    że nie, więc dokończyliśmy jeść przystawkę i poszliśmy do innej knajpy.

    > Powyższe to Jeffs.

    Też pewnie podobne tępe strzały w zarządzie.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-09-10 14:53:26
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.09.2013 13:08, Liwiusz pisze:

> [...]
    > dostałem od razu przekąskę chleb ze smalcem i ogórkami, jak się nim
    > zajadaliśmy i wybieraliśmy coś z menu, to zobaczyłem, że na menu jest

    A to widać się zmieniło.

    MJ